2020-12-09, 16:30
Avslutad
Aiesh lyfts fram som om han var ett monster under Potter? Hade han en halv säsong där han såg het ut? Avd. blinda hönan och kornet.
Citera
2020-12-09, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Aiesh lyfts fram som om han var ett monster under Potter? Hade han en halv säsong där han såg het ut? Avd. blinda hönan och kornet.

Det är tur ni har Yasin där annars hade Aiesh lirat hos er idag.
Citera
2020-12-09, 17:36
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Det som inte går att jämföra är att ni verkar aktivt leta efter spelare som spelat hos antagonisterna medan vi inte gör det.

Antingen är det en slump att ni värvar så oerhört många med förflutet i aik eller Bajen eller så går tankegångarna något i stilen att det kan vara nyttigt med spelare och ledare som har erfarenhet av Stockholmsfotbollen.
Jag har inget stort problem med att vi värvar fd gnagare sålänge dom presterar. Tvärtom däremot gör ont. När Kennedy gick gratis till aik och levererade helt okej var jag lite bitter, för vi borde satsat mer på honom.
Hade vi hamnat i en situation där Bergström eller Tibbling hade gått till gnaget hade jag verkligen blivit extremt upprörd.

Men jag kan tycka det är kul att gnagarna får bli irriterade, nu spelade inte Nyholm SÅ mycket jag hade önskat, men vi fick en bra mittback för en väldigt rimlig summa och gnagarna fick bli ilskna. Perfekt.
Vi fick in en tränarduo som ger oss ett jävla guld direkt och dessutom blir gnagarna sura över att dom förstör sin legacy där, win-win.
Citera
2020-12-09, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Han fungerar förmodligen i ett lag som har framgång. Alltså om laget går bra så går Aiesh bra.
När vi gick bra Cupen så var han bra. Slet som ett djur mot Hammarby tillexempel för att sen nån månad senare bara fortsätta att dribbla på kanten utan att få nåt direkt uträttat.

Hoppas han och Rolle kan prata lösa det hela men har han sagt att han vill lämna så...

Kan vi sälja med vinst så är det väl ok, men om det blir en ren förlustaffär vid en försäljning får Rolle se till att han funkar i lagbygget.
Citera
2020-12-09, 19:31
Medlem
Ovcharkas avatar
Ugh, blev lite nedstämd när jag läste lite på Malmös forum på sv fans. De har spelare på en helt annan nivå ändå.

Vilka har vi som håller samma nivå? Ulvestad var en. Och där tar det väl slut.

Undrar om vi inte kan behålla Ulvestad ändå. Om hans alternativ bara är andra topplag i Skandinavien så måste vi förstås lägga pengar på ett nytt 3-årskontrakt.

Visst, spelare som Hien och Elias Andersson är spelare som är "spännande", men inte mer än så. Högstanivån kan säkert vara hög, men lägstanivå? Ser gärna att man tar in spelare vars lägstanivå är lika hög som andra spelares högstanivå.

Men det är svårt. Aik t.ex har Lustig och Larsson, men det är allt. Hammarby ingen, Göteborg likaså.

Hade varit fint om vi fick in Rinne, Ekdal och Ulvestad.

Än så länge är det bara Elias (Sirius) och Hien (Vasalund) som är "klara". Två bosman-värvningar från mindre klubbar. "Spännande", som sagt, men inte mer än så.
Citera
2020-12-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nej, JJ får vara sista alternativet som mittback utan tvekan. Det finns dock där som ett rejält krisalternativ.
Erling kan gå som mittback ja, det gör även att det är en plats mindre på mitten och det är där Gurra kommer in. Speciellt när det är extremt troligt att vi säljer Hasse i vinter eller iaf till sommaren.

Forward måste ju dock vara prio ett och då snackar vi inte om nån som gjort det bra i superettan (Lex Sargon och Kouako) utan någon som bevisligen håller på allsvensk nivå.

Om vi skulle behöva få in en ersättare på centralt mittfält så tycker jag Mathisen i Falkenberg hade varit väldigt intressant, om ingen hinner knipa honom. Hans kontrakt har väl gått ut dessutom så vi skulle inte behöva köpa loss honom, likaledes tycker jag Falkenbergs Johansson som mittback hade varit intressant.

Jo, sedan vet man ju inte hur det står till med ekonomin, mycket hänger ju på det. Sana och Söder, om båda är hela och friska är ju startgubbar.
Citera
2020-12-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ugh, blev lite nedstämd när jag läste lite på Malmös forum på sv fans. De har spelare på en helt annan nivå ändå.

Tycker man statistik är intressant så är nedanstående grafer värda en titt, Ulvestad har hög precision i sitt progressiva passningsspel, men hade varit ännu viktigare och bättre om det skedde oftare.

Offensiva mittfältare med hotande passningsspel.

https://pbs.twimg.com/media/EoPlsfwXYAIk6Bg?format=png&name=4096x4096

Centrala mittfältare med progressivt passningsspel.

https://pbs.twimg.com/media/EoPAkweXIAAiijG?format=png&name=4096x4096
Citera
2020-12-09, 20:46
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tycker man statistik är intressant så är nedanstående grafer värda en titt, Ulvestad har hög precision i sitt progressiva passningsspel, men hade varit ännu viktigare och bättre om det skedde oftare.

Kul att se Therns position på andra länken, med tanke på att han ryktas till DIF.

Hoppas öht att ansvariga kollar på dessa grafer. De ljuger inte. Men det känns som att man fortfarande går mycket på känsla.

Intressant att se Vecchia i första länken. Synd att nästa polaren Karlström gick till Polen. Förvånar mig inte om Vecchua drar dit också.

Nåväl! Ett halvår kvar till säsongstart.
Citera
2020-12-09, 21:27
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:

Vad är progressivt passningsspel?

Sen beroende på hur urvalet är gjort så kan man ju se det som "intressant" att det inte finns en enda Mjällbyspelare i den andra grafen. Om det beror på att ingen lyckades med så många offensiva passningar så att dom tar sig in på skalan så kan ju det förklara varför Lantz fick så få hyllningar för sin tränargärning.
Citera
2020-12-09, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Vad är progressivt passningsspel?

Sen beroende på hur urvalet är gjort så kan man ju se det som "intressant" att det inte finns en enda Mjällbyspelare i den andra grafen. Om det beror på att ingen lyckades med så många offensiva passningar så att dom tar sig in på skalan så kan ju det förklara varför Lantz fick så få hyllningar för sin tränargärning.

I princip öppnande spel framåt i banan, i bästa fall har man ju en pirlo typ, där är väl kanske Bojanic bästa exemplet(när han är i form).

Urvalet är offensiva mittfältare/yttrar(enligt wyscouts positionsfilter) som spelat minst 1000 minuter, så en del kan falla bort pga det, vår Giorgi hamnar t ex uppe i högerrutan men han har inte spelat 1000 minuter, han spelade totalt sett 898 minuter i år(missade ju även hela cupspelet), eller ca 10 matcher allt som allt.

Edit: Och med cupspelet menar jag slutspelet.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-12-09 kl. 21:48.
Citera
2020-12-09, 23:18
Medlem
KimpaKepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det är tur ni har Yasin där annars hade Aiesh lirat hos er idag.

Är inte Wahlström/Yasin skämten rätt så urvattnade? (För att inte tala om klassiska "MP är ju ledig höhö")
Citera
2020-12-10, 08:49
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Om vi skulle behöva få in en ersättare på centralt mittfält så tycker jag Mathisen i Falkenberg hade varit väldigt intressant, om ingen hinner knipa honom. Hans kontrakt har väl gått ut dessutom så vi skulle inte behöva köpa loss honom, likaledes tycker jag Falkenbergs Johansson som mittback hade varit intressant.

Jo, sedan vet man ju inte hur det står till med ekonomin, mycket hänger ju på det. Sana och Söder, om båda är hela och friska är ju startgubbar.

Sana har ju varit hel så gott som hela tiden, sliten och vilat nån gång javisst men ändå hel.
Söder spelade mycket ifjol men att lita på att han ska hålla en hel säsong är alltför våghalsigt.

Givetvis är ekonomin av största vikt, men nu har vi ju låtit videoanalytikern gå så det borde ju finnas ekonomiskt utrymme...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in