Citat:
Ursprungligen postat av
TrogenHammarby
Det som inte går att jämföra är att ni verkar aktivt leta efter spelare som spelat hos antagonisterna medan vi inte gör det.
Antingen är det en slump att ni värvar så oerhört många med förflutet i aik eller Bajen eller så går tankegångarna något i stilen att det kan vara nyttigt med spelare och ledare som har erfarenhet av Stockholmsfotbollen.
Jag har inget stort problem med att vi värvar fd gnagare sålänge dom presterar. Tvärtom däremot gör ont. När Kennedy gick gratis till aik och levererade helt okej var jag lite bitter, för vi borde satsat mer på honom.
Hade vi hamnat i en situation där Bergström eller Tibbling hade gått till gnaget hade jag verkligen blivit extremt upprörd.
Men jag kan tycka det är kul att gnagarna får bli irriterade, nu spelade inte Nyholm SÅ mycket jag hade önskat, men vi fick en bra mittback för en väldigt rimlig summa och gnagarna fick bli ilskna. Perfekt.
Vi fick in en tränarduo som ger oss ett jävla guld direkt och dessutom blir gnagarna sura över att dom förstör sin legacy där, win-win.