2020-08-21, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Någon som vet hennes bakgrund - hon har gift sig till Ramberg o är väl nu skild o
har stadigt med en annan känd advokat (Claes något?) - hon har sett bra ut - men har
numera Passerat-Bäst-Före-Datum. Har för mig hon har 3 barn - någon är visst advokat

Anne Ramberg var 1977–2002 gift med advokaten Fredrik Ramberg (född 1949), son till advokaten Johan Ramberg och Astri, ogift Engström. De fick en son tillsammans (född 1984). Numera är hon sambo med advokaten Claes Lundblad (född 1946).

https://sv.wikipedia.org/wiki/Anne_R...C3%B6dd%201946).
Citera
2020-08-21, 12:48
Medlem
CyberIngmars avatar
Hon är stolt över intervjun och lade upp den på sin twitter

https://mobile.twitter.com/annerambe...21292828196866

Linderborg gjorde här ett bra jobb för att verkligen avslöja Ramberg. Jag undrar vad Linderborg själv tänkte när hon är från arbetarklassen. Inte en påhittad Ramberg klassresa.

Rambergs son tillhörde under sena 00-talet Stureplans elit.

Citat:
Ursprungligen postat av SvD.se
40. (ny) Jacob Ramberg & Oscar Durling nattklubbschefer

Oscar Durling och Jacob Ramberg är de två viktigaste personerna att stå på god fot med om man vill ta del av det yngre och karakteristiska nöjeslivet runt Stureplan. Deras olika men var för sig starka nätverk har haft stor del i att nattklubben The White Room blivit en av Stureplans mest bestående succéer de senaste åren. Som tronföljare till Ahlbom och von Roth, kommer deras påverkan på scenen i stort att öka succesivt.
Senast redigerad av CyberIngmar 2020-08-21 kl. 12:51.
Citera
2020-08-22, 14:20
Medlem
UT64s avatar
Tänkte skriva något snorkigt om Anne Ramberg, men efter att ha läst Åsa Linderborgs intervju med henne måste jag låta bli. Vilken fruktansvärd uppväxt och vilket svårt liv hon haft!

Oxfilé bara ibland.. Promenader till NK.. Hela tiden flytt mellan olika bostäder.. (på Östermalm)

Det är ett underverk att Ramberg inte är ute och kastar sten på Polisen med detta utanförskap i bagaget.
Citera
2020-08-22, 15:36
Medlem
Intervjun med Linderborg ger en sällsynt inblick i överklassens arrogans och parallella verklighet. Hennes tidigare uttalanden där hon skriver alla på näsan med sin moraliska överlägsenhet faller på plats.

Det sjuka är inte hur verklighetsfrånvänd och totalt bortkopplad hon är. Det sjuka är att hon har en betydelsefull position i samhället och kan fortsätta göra skada när hon borde ses som en förvirrad kärring. Inte bara förvirrad, förresten. Direkt ond med tanke på historien med libanesen de bjöd hem i syfte att subtilt förnedra.
Citera
2020-08-22, 16:00
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Någon som vet hennes bakgrund - hon har gift sig till Ramberg o är väl nu skild o
har stadigt med en annan känd advokat (Claes något?) - hon har sett bra ut - men har
numera Passerat-Bäst-Före-Datum. Har för mig hon har 3 barn - någon är visst advokat

Hon är född 1952 alltså 68år. Jo hon ser betydligt bättre ut än dom flesta i den åldern.

Någon som har bilder på en ung Ramberg?
Citera
2020-08-22, 16:14
Medlem
Soterns avatar
Hon ser ut som en judinna.
Citera
2020-08-22, 17:01
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trid3nt
Intervjun med Linderborg ger en sällsynt inblick i överklassens arrogans och parallella verklighet. Hennes tidigare uttalanden där hon skriver alla på näsan med sin moraliska överlägsenhet faller på plats.

Det sjuka är inte hur verklighetsfrånvänd och totalt bortkopplad hon är. Det sjuka är att hon har en betydelsefull position i samhället och kan fortsätta göra skada när hon borde ses som en förvirrad kärring. Inte bara förvirrad, förresten. Direkt ond med tanke på historien med libanesen de bjöd hem i syfte att subtilt förnedra.
Jag tror inte att förnedring var syftet, möjligen var det medlet. Skulle du vilja ha en 25-årig libanes på din 15-åriga dotter?

Klart vettigt att skydda henne och metoden funkade. Han försvann.
Citera
2020-08-22, 17:03
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Nix. Hon ser ut att ha utländskt pigment i sig, men det är inget judiskt över anletsdragen.
Citera
2020-08-22, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag tror inte att förnedring var syftet, möjligen var det medlet. Skulle du vilja ha en 25-årig libanes på din 15-åriga dotter?

Klart vettigt att skydda henne och metoden funkade. Han försvann.

Hycklare/ond whatever. Utger sig för att ha högre moral än andra och slänger sig med uttryck som ”bruna råttor” för att sen inte ha några problem med att i nästa andetag vara tvärtom.
Citera
2020-08-22, 21:30
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trid3nt

Reagerade också på det. Man kan tycka vad man vill om libaneser och andra araber, men det är bara äckligt (och osvenskt) att på ett raffinerat sätt trycka ned andra människor.
Citera
2020-08-23, 01:24
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Strålande insikt, men vi lever i 2020, inte 1930. Hon är dock en gåsleverkommunist, och i rådande klimat en mycket farlig sådan.
Citera
2020-08-23, 05:52
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Strålande insikt, men vi lever i 2020, inte 1930. Hon är dock en gåsleverkommunist, och i rådande klimat en mycket farlig sådan.

Menar du att det inte finns några judinnor 2020, eller? Du läser nog in saker som jag inte skrivet, att jag är emot judinnor eller något? I övrigt håller jag med i din sistnämnda mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in