Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-20, 09:52
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morozz
Avsnitt och tid?
Fattar inte varför det ska vara så otroligt svårt att länka och citera till det man tar upp. Var är liksom problemet?

Länka, citera!
Citera
2020-08-20, 10:38
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag försöker tänka tillbaka på tisdagens avsnitt nu men slås av att jag knappt minns vad det handlade om. Av någon anledning har hela avsnittet glidigt mig förbi utan att göra varken ett bra eller dåligt intryck. Jag gissar det beror på att avsnittet varit så mellanmjölkigt att min uppmärksamhet omedvetet riktats åt annat håll.
Samma här.

Det enda jag minns är Mias snack om killen som mådde dåligt över att han inte såg ut som Brad Pitt. Uppenbart ett troll, och ändå sitter de och ska göra någon psykodynamisk analys av hans beteende. Samt att killen hade spammat samma sak i hundra olika trådar, och Mia läste tråd efter tråd med samma "överraskning" varje gång: att han mår dåligt över sitt utseende och hur perfekt Brad Pitt är. Blev lite tröttsamt, och så sitter Ina och spelar överraskad varje gång. Emma verkade ganska uttråkad – förståeligt.

Undrar om de efter att de stängt av inspelningen ger kritik till varandra. Jag antar att de inte vågar såra varandra, och därför inte gör det. Men detta är ett fall då Ina och Emma skulle behöva säga till Mia att hon får rycka upp sig och inte mala på så länge att det blir tråkigt.

Vad Ina och Emma pratade om har jag inget minne alls av. Bara att Emma var störd över att representera "den nya vågens feminism".
Senast redigerad av DemonDeath 2020-08-20 kl. 10:47.
Citera
2020-08-20, 16:20
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
"Krocken mellan folk som lyssnar på podden för att de gillar mansfria festivar och gruppen med folk som gillar flashback är underbar att bevittna"

Det blev nog en fet kulturkrock där inne.
De mansfria fansen var till och med tvungna att starta en egen grupp, Flashback Forever (inga män)

Några nya Flashbackare borde ju tillkommit i denna media hypen.

Efter att läst så gott som hela tråden och försökt lyssna på några podd-avsnitt så är den här listan en bra sammanfattning:

I avnitt nr 1. säger de sina FB namn, men det är fejknamn eftersom de aldrig skrivit något i dessa namn på FB.
Det verkar som att vissa av dem kan ha skrivit anonymt som vanliga medlemmar innan de startade podden.
Och jag har fortfarande misstankar om att de kan ha startat flumm-trådar för att ha roligt åt användare.

K*rkbacken är trotts allt friskriven, eftersom den är Reg: Feb 2019 alltså ett år innan podden startade.

H*tenzialover är med i avsnitt 27 är Reg: May 2020 vilket passar bra. Startat två trolltrådar och en dödtråd. H*tenzialovers inlägg är riktade mot "män och sliddjur o,s,v" vilket passar bra in i poddens tema.

Och sen en hel del prat om att de tjänar massor av pengar på Patreoner
och att de är rovkapitalister och inga riktiga vänstersnubbar.
Så citerar jag en helig biskop som sa något för mer än 1500-år sedan som blir mer och mer aktuellt och mer och mer förbjudet i och med att digitaliseringen, automatiseringen och delandet av saker breder ut sig:

"For if a thing is not diminished by being shared with others, it is not rightly owned if it is only owned and not shared"

Ge fan i att spekulera över vilka som ligger bakom olika användarnamn. Ge bara fan i det.
Citera
2020-08-20, 17:18
Medlem
Snarflans avatar
Sådär nu har jag lyssnat på Ina Lundström i ring p1 och jag faschineras av hur många jävla fylltrattar och virrpannor som ringer dit! man skulle kunna kalla det flashback för äldre förståndshandikappade utan dator... tycker hon skötte sig rätt bra, dessutom är det skönt att slippa den blinda kommunistidioten Täppas som varken kan eller vet ett skit.
Citera
2020-08-20, 18:52
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarflan
Sådär nu har jag lyssnat på Ina Lundström i ring p1 och jag faschineras av hur många jävla fylltrattar och virrpannor som ringer dit! man skulle kunna kalla det flashback för äldre förståndshandikappade utan dator... tycker hon skötte sig rätt bra, dessutom är det skönt att slippa den blinda kommunistidioten Täppas som varken kan eller vet ett skit.

Varför ringde du inte in haha? Han med ekorrarna …love you more now Snarris. Ina är beyond fab här. Jag hade bara garvat på mig. Apropå vara jägare asså.

https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=1120 5.20 in

https://www.speakpipe.com/voice-reco...yzgnofltqdjm6n
Citera
2020-08-20, 19:37
Medlem
Snarflans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Varför ringde du inte in haha? Han med ekorrarna …love you more now Snarris. Ina är beyond fab här. Jag hade bara garvat på mig. Apropå vara jägare asså.

https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=1120 5.20 in

https://www.speakpipe.com/voice-reco...yzgnofltqdjm6n

Haha gumsan! eftersom jag hörde det i efterhand kanske.... dom flesta lät lite halvpackade tyckte jag men han var väl värst kanske haha "snarris" är det nån busig liten flicka som brukar smygläsa lite i chatten?
Senast redigerad av Snarflan 2020-08-20 kl. 19:40.
Citera
2020-08-20, 20:24
Medlem
Maledictuss avatar
Att damerna har rejäl slagsida åt vänster går väl knappast att undgå men detta ständiga tjat om Majorna? För någon som bor långt ifrån rikets andra stad och bara hört namnet på stadsdelen så undrar jag om detta är något slags kommunisttillhåll? Om så inte är fallet, varför skryter de om att bo i den stadsdelen? Är det dyra hyror?

Förresten, är denna "Scroll-Mia" flata? Jag får sådana vibbar när jag lyssnar på podden.
Citera
2020-08-20, 20:56
Medlem
gagglebusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Att damerna har rejäl slagsida åt vänster går väl knappast att undgå men detta ständiga tjat om Majorna? För någon som bor långt ifrån rikets andra stad och bara hört namnet på stadsdelen så undrar jag om detta är något slags kommunisttillhåll? Om så inte är fallet, varför skryter de om att bo i den stadsdelen? Är det dyra hyror?

Det är varken ett kommunisttillhåll eller dyra hyror.

Citat:

Förresten, är denna "Scroll-Mia" flata? Jag får sådana vibbar när jag lyssnar på podden.

Ja det är hon, vilket har nämnts otalet gånger i podden
Citera
2020-08-20, 21:24
Medlem
morozzs avatar
Citat:

De är inte vänster de är kapitalister.
---------------
Ekorrjakten.
Full snurrig nazistgubbe som skjuter alla skadedjur och vill att vackra ekorrar ska få leva i fred.
Citera
2020-08-20, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Lion…ge inte upp pretty please. Ina tackade lyssnarna TVÅ gånger idag. It aint over til it's over. Da code keeps me going.
Det är inget fel med att move on bejby, det vet väl du? 😉
Citat:
Avsnitt och tid?
Första avsnittet, får du kolla själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ge fan i att spekulera över vilka som ligger bakom olika användarnamn. Ge bara fan i det.
Word to the motherfucker, straight outta Compton.

Btw så sög avsnitt #30 svettig kamelpung. B-ämnen som är utvalda för att de är så politiskt korrekta som möjligt, och dessutom uselt snicksnack om deras "fame & fortune" i olika medier, sina tråkiga sosseliv och Emmas illa dolda undertryckta aggression mot att bli kallad "tredje vågens feminism" (eftersom hon inte kan leva upp till det). Hilarious. 😅

Podden är som en dålig karikatyr på "tjejer kan". När de i själva verket rider på en våg av jobba-hemma-corona och folks tristess. Dessutom vägrar de tacka Flashback eller ens donera en krona till forumet. Horribelt!
Citera
2020-08-20, 23:06
Medlem
Memnoks avatar
Citat:

Majorna är något av Göteborgs söder, tidigare arbetarklasskvarter, nu mediamänniskor, vänsterfolk, hipsters och dylikt som lajvar arbetarklass.
Citera
2020-08-20, 23:21
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Det är inget fel med att move on bejby, det vet väl du? 😉
Första avsnittet, får du kolla själv.

Word to the motherfucker, straight outta Compton.

Btw så sög avsnitt #30 svettig kamelpung. B-ämnen som är utvalda för att de är så politiskt korrekta som möjligt, och dessutom uselt snicksnack om deras "fame & fortune" i olika medier, sina tråkiga sosseliv och Emmas illa dolda undertryckta aggression mot att bli kallad "tredje vågens feminism" (eftersom hon inte kan leva upp till det). Hilarious. 😅

Podden är som en dålig karikatyr på "tjejer kan". När de i själva verket rider på en våg av jobba-hemma-corona och folks tristess. Dessutom vägrar de tacka Flashback eller ens donera en krona till forumet. Horribelt!
Har sett det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in