2020-08-19, 16:22
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
...

Tycker det pratas för lite i denna tråd om hur fullkomligt vidrigt det är att kliva av detta preparat. De flesta som skriver här verkar fortfarande romantisera om Lyrica (vilket jag också gjort) men det verkar vara få här som skriver som faktiskt suttit (eller sitter) fast i ett beroende av Lyrica.
...

Till din cred så tycker jag att du har varit ganska duktig på att hamra hem hur hemsk AT på pregabalin kan vara. Både i denna tråd och andra. För egen del tror jag ditt tjat indirekt fått mig att undvika doshöjningar när andan fallit på i svagare stunder.
Citera
2020-08-19, 19:00
Medlem
tnems avatar
Tog Lyrica igår, idag när väckarklockan ringde så var jag stentrött och kroppen kändes som den blivit överkörd.

Var det från Lyrican eller var det bara ett sammanträffande?
Citera
2020-08-19, 20:35
Medlem
Citat:
Alltså du kan inte ha mycket erfarenhet av Live köp när det kommer till droger? Vem köper ens och går med på en affär där man ska få "några fejk och några äkta"? Är ju som att åka in på en bensinmack där de erbjuder "KÖP 40 LITER BENSIN MEN FÅ 30 LITER VATTEN I 10 LITER BLYFRITT" men du ska minsann betala fullpris? Du misstänkte inget suspekt när han som du skriver hela tiden ändrade antalet äkta kapslar du skulle få? Vissa människor här bör ju faktiskt åka på en del luffare som blåser för att lära sig, men i detta fall enligt mig handlar det enbart om sunt förnuft. Handlar jag live ser jag ALLTID till att verkligen kolla in varorna om de är oblistrade (köper inte ens oblistrade om det inte är akut och jag VET att det kommer från en burk, samt att jag litar på personen).

Fattar inte ens varför man lixom är villig att betala när han redan sagt tom. att det är fejk kapslar? Ska höra av mig till min gräs kran idag, får hoppas han har iaf. 30% äkta gräs den här gången och resterande 70% är OK om det är nermalda tulpaner.

Tycker det pratas för lite i denna tråd om hur fullkomligt vidrigt det är att kliva av detta preparat. De flesta som skriver här verkar fortfarande romantisera om Lyrica (vilket jag också gjort) men det verkar vara få här som skriver som faktiskt suttit (eller sitter) fast i ett beroende av Lyrica.

Jag kan äta Lyrica IBLAND och då max 2-3 dagar i rad. Några år efter Lyrica kom blev jag tokberoende av denna substans och var i över ett år på dagliga doser över grammet, att sluta med det var det värsta jag gjort. Går att jämföras med den gången jag klev av Oxycontin höga doser och Alprazolam tvärt.

Det är fysisk och psykisk TORTYR! Lyrica hade varit en fantastisk substans om det inte vore för alla biverkningar, den extremt höga och snabba toleranskurvan samt utsättningssymptomen som är bortom denna värld. Går inte att beskriva för någon som inte varit fast själva i detta.

Finns det någon mer här i tråden än jag som faktiskt varit riktigt beroende av denna substans och insett det när det redan varit försent? Orkar inte höra om folk som gått på 75mg om dagen och kallar det för avtändning utan nu pratar vi högre doser 600mg+ under en längre tid?

Vi kan nog alla göra saker när vi är desperata, du behöver inte totalt demolera mig. Är alltid respektfull i övriga droger trådarna. Sen finns det folk i tråden som rekommenderar folk att blanda lyrica med opiater...Har mycket erfarenhet av live affärer tro mig, det är ingen kuk mätar tävling. Och ja det är viktigt att diskutera det negativa med Lyrica, vi är många med erfarenheter.
Citera
2020-08-19, 20:58
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Tog Lyrica igår, idag när väckarklockan ringde så var jag stentrött och kroppen kändes som den blivit överkörd.

Vet inte hur det är för andra men själv tyckte jag ofta en positiv effekt brukade hänga sig kvar dagen efter. Ibland märkbar påverkan, ibland mer subtilt som att vakna upp och bara vara på riktigt gott humör.

Men lyrica är knepig och effekten individuell.
Citera
2020-08-20, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Aa rätt ovärt om man söker ett rus att återdosera. Som du säger så får man kräma på allt på en gång, påfyllningar är mer för medicinskt bruk. Men för den som missbrukar och inte följer något recept är det bara o ta allt på en gång. Själv måste jag kräma på med +2 gram och då e jag kvar på planeten. Älskar lyrica så mkt att jag nu har bytt avatar...nä men lyrica är svårt att ogilla när man får dunder effekt på skiten!

Oj jävlar, har aldrig varit i närheten av dom doserna - och är egentligen ganska nöjd med det. Jag vet ärligt talat inte om jag gillar ruset från Lyrica. Visst, jag blir skev och torrfull. Men euforin vissa påstår sig få har jag aldrig upplevt eller ens sett tendens till.

Däremot upplever jag stora bieffekter såsom dålig balans, sluddrigt tal och nedsatt kognitiv förmåga. Fördelen (samt nackdelen) är att det sitter i länge. Helvete så gött att bli fucked så länge, härligt när man har tid men mindre bra då man måste kunna fungera normalt bland folk.

Är glatt överraskad över att jag inte blev stormförtjust I Lyrican, då jag som sagt har ett tämligen problematiskt alkoholmissbruk pågående samt historik av mångårigt benzomissbruk bakom mig. Låter ju som klockren kandidat, den ruttna GABA-torsken jag är.
Citera
2020-08-20, 16:46
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Vi kan nog alla göra saker när vi är desperata, du behöver inte totalt demolera mig. Är alltid respektfull i övriga droger trådarna. Sen finns det folk i tråden som rekommenderar folk att blanda lyrica med opiater...Har mycket erfarenhet av live affärer tro mig, det är ingen kuk mätar tävling. Och ja det är viktigt att diskutera det negativa med Lyrica, vi är många med erfarenheter.

Ja även jag kan betala ganska mycket för något om jag är desperat och inte hittar någon annan men då ska jag verkligen veta att det är äkta saker jag köper. Ja vem har sagt att man inte ska blanda Lyrica med opiater? Det föredrar även jag. Sub + Lyrica är en stor favorit hos mig.

Ja jag tycker det är viktigt. För jag var helt ovetandes om vad som skulle komma när jag började med Lyrica, tänkte att äh vafan den är ju inte ens narkotikaklassad (Då var den inte det) så hur farligt kan det vara, även min idiot till privatpsykiatriker sade till mig att det är INGEN beroendeproblematik med Pregabalin. Han tyckte det var jobbigt att jag kunde mer än honom gällande medikament och jag fick ständigt sitta och rätta honom i sitt dyra lilla kontor i Stockholm där man fick punga ut tusenlappen per gång för besök, men då fick man det man ville också om man hade lite pondus och inte såg ut som någon nerpissad luffare.

Har du själv upplevt AT från Lyrica? Och då pratar inte jag lite kli i benen efter ett 5 dagars "race" utan att ha gått på det i höga doser (900mg+) i över 6 månader och sedan slutat?

Skulle va "kul" och bra om någon mer än jag kunde instämma i kören om hur vidrigt det är att lägga av med detta?
Citera
2020-08-20, 17:00
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Till din cred så tycker jag att du har varit ganska duktig på att hamra hem hur hemsk AT på pregabalin kan vara. Både i denna tråd och andra. För egen del tror jag ditt tjat indirekt fått mig att undvika doshöjningar när andan fallit på i svagare stunder.

Tack för det! Ja jag försöker då de flesta inte alls är medvetna om att det är i vissa fall värre än en Heroin avtändning att kliva av hög dos Lyrica under en längre tid. Jag har klivit av Oxy CT från ~240mg om dagen och Lyrican var värre. Det säger rätt mycket.

Skönt att jag lyckas hjälpa någon iaf. att hålla sig borta eller hålla sig till rimliga doseringar iaf.

Jag hoppas bara fler kunde instämma i kören och berätta om deras upplevelse gällande AT på just detta preparat.
Citera
2020-08-25, 00:41
Medlem
Citat:
Tack för det! Ja jag försöker då de flesta inte alls är medvetna om att det är i vissa fall värre än en Heroin avtändning att kliva av hög dos Lyrica under en längre tid. Jag har klivit av Oxy CT från ~240mg om dagen och Lyrican var värre. Det säger rätt mycket.

Skönt att jag lyckas hjälpa någon iaf. att hålla sig borta eller hålla sig till rimliga doseringar iaf.

Jag hoppas bara fler kunde instämma i kören och berätta om deras upplevelse gällande AT på just detta preparat.

Shit alltså jag hör uteslutande samma upplevelser berättade från pundare till höger o vänster, allt från tjackisar, pillertorskar till horsare och hjärndöda flödderskallar. AT:n på lyrica ska vara så in i helvete jävligt, så jag är glad att jag inte direkt blivit jätteimponerad av drogen och kan enkelt vara utan också. En tjej jag satt på avgiftning med var horsare, i 35-årsåldern då och växte upp i missbrukarhem. Satte första kanylen på sig själv när hon var 12, sen dess har hon bara rullat på och gått stenhårt på opiater senaste åren. Men trots att hon var mitt i en jävla ocharmig heroinavtändning så underströk hon att lyrica är klart värre på alla sätt och vis. Shit alltså, vilket jävla pulver
Citera
2020-08-29, 05:21
Medlem
hunt3rSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem

Hej!

Jag kan absolut hålla med om att jag känner igen det, om jag tagit lite större dos. Jag tar högst 3-6 gånger i månaden, jag har till och med försovit mig väldigt pinsamt när det hänt. Vill minns likadant hände mig på phenibut tog 1,5g somna vingla iväg till affären för att försöka hinna köp nåt innan det stängde nu var 1,5g på tok för stor dos för mig på phenibut 500-600mg funkar bättre

Mvh Hunt3rS
Citera
2020-08-29, 23:54
Medlem
Ni kan inte jämföra gabapentin- och pregabalindoser.

Pregabalinets biotillgänglighet är 90% oavsett vilken dos man tar, medan gabapentinet tas upp mindre och mindre procentuellt för varje kapsel du tar. (alla har väl antagligen hört vad onödigt det är att ta mer än 900mg åt gången?)

300mg P är således INTE samma som 1800mg G,
600mg P är INTE jämförbart med 3600mg G osv.
Citera
2020-08-30, 13:02
Medlem
Ontogeness avatar
Jag beställde pregabalinpulver på nätet då det är mycket billigare än Lyrica. Pulvret glittrar och är lite kristalliskt, typ som ketamin fast utan shards. Ska verkligen pregabalin ha detta utseende? Om man öppnar en Lyrica-kapsel så är ju pulvret "matt" och glittrar inte, som mjöl eller ladd typ. Är det kanske så att Lyrica från apoteket inte enbart innehåller pregabalin utan även något fyllnadsämne för att påverka utsöndring, typ på samma sätt som att Concerta inte bara innehåller metylfenidat utan även något laktospulver?
Citera
2020-08-30, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ontogenes
Jag beställde pregabalinpulver på nätet då det är mycket billigare än Lyrica. Pulvret glittrar och är lite kristalliskt, typ som ketamin fast utan shards. Ska verkligen pregabalin ha detta utseende? Om man öppnar en Lyrica-kapsel så är ju pulvret "matt" och glittrar inte, som mjöl eller ladd typ. Är det kanske så att Lyrica från apoteket inte enbart innehåller pregabalin utan även något fyllnadsämne för att påverka utsöndring, typ på samma sätt som att Concerta inte bara innehåller metylfenidat utan även något laktospulver?

Du har helt rätt!
Kapslarna från apoteket innehåller utfyllnadsämnen vilket gör att det ser möjligt och annorlunda ut.
Bedömande av hur du beskriver ditt pulver så är det nog bra kvalité på Pregabalinet!
Av min erfarenhet så brukar dem kristallliknande batcherna vara väldigt potenta.
Simma lugnt!

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in