Citat:
Ursprungligen postat av
LH07
Jeg har samme tanke om dette. TH visste åpenbart om innholdet i brevet og leste det ikke. Da hadde han dvelet mer omkring hva han skulle gjøre evt drøftet situasjonen med barna før politi ble koblet inn. Her har th lett i lang tid, ringt litt rundt, skumlest brevet og gått direkte til politiet. Formålet var at kona evt ble drept av kidnapper grunnet politilekkasjer og at politiet ikke ville bruke lang tid i boligen fordi kona var bortatt. Villedning for å sende politiet på villspor med påfølgende konklusjon om at hun sikkert var drept av en kidnapper. Politiet ville deretter avslutte saken. Endringen i hypotese førte til utbetaling og ny kontakt fra kidnapper icenesatt av th.
Ja. Jeg er glad for at det er flere som ser de onde hensiktene i det opprinnelige opplegget. Det var en tidligere politimann som uttalte noe lignende at krypto- og kidnappingsrigg var regissert nærmest som "et angrep på politiet". Tidlig i saken.
Det har vært en massiv villedning, ikke bare av politiet, men også av medier og publikum.
Jeg er veldig glad for at politiet har håndtert denne vanskelige saken på en profesjonell, tålmodig, trygg og åpen måte. Å kritisere politiet i denne saken er å skyte skivebom. Synes jeg.