2020-08-20, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Jag håller inte med om det. Kvinnorna har historiskt haft bättre uppgifter och de kvinnor som klagat är typiska individer av "gräset är grönare på andra sidan".

Icke! Vara hemmafru innebär 0 ersättning för ens arbete, dvs 0 självständighet och möjligheter.
0 möjligheter till varierande och utvecklande arbetsuppgifter, karriär och social status.
Fullständigt oacceptabla villkor för alla vuxna människor.
Citera
2020-08-20, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jamen herrejösses, om någon älskar en för ett utseende, då är det väl ändå inte speciellt mycket värt i slutändan. Det finns ingen lojalitet, inget förtroende. Vad ska man med en man till överhuvudtaget då?

Det är en sak om vi pratar om människor som går ner sig fullständigt och blir rent av ofräscha, men att någon skulle lämna en för att man skulle gå upp 10 kg och inte sminka sig längre, det ser jag bara som ytlighet. Det fanns ingen lojalitet eller djupare kärlek från början då.

Det är ju kvinnan som lämnar mannen i vårt exempel och inte mannen. Så hur skulle det vara mannen som är illojal? I vårt exempel är det kvinnan som först agerar naivt och därefter illojalt.

Det fungerar förövrigt inte som du säger men du uppvisar just den kvinnliga naivitet jag talar om. Man kan inte missköta sin del av förhållandet och sedan gnälla över vad partnern gör och inte gör.

Men som jag sa. I en typisk destruktiv relation slutar kvinnan att bry sig om sitt utseende varpå mannen kommer att sluta att uppvakta henne eller anstränga sig. Då bli kvinnan uppgiven för att mannen inte bryr sig och gör slut.
Citera
2020-08-20, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Icke! Vara hemmafru innebär 0 ersättning för ens arbete, dvs 0 självständighet och möjligheter.
0 möjligheter till varierande och utvecklande arbetsuppgifter, karriär och social status.

Och ändå mådde den tidens kvinnor mycket bättre än idag.

Hemmafru-livet är ett lyxliv med rik make och det är få förunnat att få leva det. De flesta män accepterar inte det.
Citera
2020-08-20, 16:27
Avstängd
Citat:

Att bilda familj ska vara självutplånande, är man själuptagen och inte villiga att göra uppofringar så ska man inte bilda familj.

Det kanske det är vad vi ser idag, kvinnors självuptagenhet och ovilja att "ta en för laget" (tillochmed om det är deras egen avkomma) som är anledningen till att en del män inte vill ha med dem att göra, sammarbetsoviljan?

Hemmafrun hade en mycket viktig uppgift (många jobbade naturligtvis oxo).
Den hade en stor inverkan på familjens ekonomi.

på 50 talet gick kvinnor i arbetslivet up från 30% till 75%, om de alla jobbade i samma omfattning som män (de gjorde de inte) så hade deras sysselsättningen i timmar varit högre än dagens kvinnor....

sen så är det du nämner som
0 möjligheter till varierande och utvecklande arbetsuppgifter, karriär och social status
Sant för de allra flesta innan 50talet, man som kvinna.

Det är ju som tur är inte så idag, det var ju eländigt runt sekelskiftet och dessförinnan, turligt nog så har åtskilliga tekniska landvinnigar och upptäckter lyft oss till det bästa av samhällen och överflöde.

Vi har alla i sanningen mycket att tacka de män, som gjorde allt vi har och ser runt oss, att vara tacksamma för , och givetvis deras mammor , eller hemmafruar som du föredrar att kalla dem....
Citera
2020-08-20, 16:29
Medlem
Jacqueline-Ps avatar
Det har säkert i alla tider funnits män (och kvinnor) som inte vill bilda familj eller ett par för att förutsättningarna inte känns bekväma

Att hålla på och romantisera om hur människor med olika kön borde uppföra sig och tro att allt skulle bli så jävla mycket bättre är fjantigt.

Säg som det är: Det vore härligt att vara rik, snygg, smart och psykiskt stabil (och ha massa energi)! Dessutom vore det trevligt att slippa göra allt jag inte gillar och ställer upp och behagar mig!

Naturligtvis får man skylla på feminism, men till saken hör väl att kvinnor i alla tider försökt undkomma män de ej vill bilda familj med. Nu med dagens preventivmedel får ju alla fall rätt många ligga, eftersom man faktiskt kan styra reproduktion mycket bättre!
Citera
2020-08-20, 17:13
Bannlyst
Citat:
Det anser du ja, men kvinnan som inte vill ha smink eller svassa omkring i kort kjol på ett "elegant" sätt kanske inte tycker att hon förstör för sig själv. Hon kanske tycker att det är en befrielse, tänkt på det?
Befrielse från vad?

Tala direkt inte indirekt.
Citera
2020-08-20, 17:24
Bannlyst
Citat:
Lev ensam utan manligt sällskap resten av ditt liv?

Det är väl ett bra förslag?

Men det kan du inte för du behöver män mer än män behöver dig, samt att du kommer bryta ihop först.

Vad för karriär har du tänkt dig? Ska du ha skattefinansierad lön? Eller ska du skapa ett företag där du tillverkar billigt krimskrams som kineserna gör billigare?
Eller bara vara en mellanhand av något slag?
För i det stora hela lever kvinnorna på frukten av mäns arbete.
Citera
2020-08-20, 18:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Det är ju kvinnan som lämnar mannen i vårt exempel och inte mannen. Så hur skulle det vara mannen som är illojal? I vårt exempel är det kvinnan som först agerar naivt och därefter illojalt.

Det fungerar förövrigt inte som du säger men du uppvisar just den kvinnliga naivitet jag talar om. Man kan inte missköta sin del av förhållandet och sedan gnälla över vad partnern gör och inte gör.

Men som jag sa. I en typisk destruktiv relation slutar kvinnan att bry sig om sitt utseende varpå mannen kommer att sluta att uppvakta henne eller anstränga sig. Då bli kvinnan uppgiven för att mannen inte bryr sig och gör slut.

Jaja det är mycket möjligt och jag säger bara att jag inte anser att en relation där mannen enbart tycker det är viktigt att visa omtanke och göra ansträngningar om utseendet är tillräckligt tillfixat.
Vad är det egentligen du säger, att du förväntar dig att en kvinna ska vara sminkad och uppklädd dagligen? Jag tycker ärligt talat att ditt resonemang är rätt märkligt och det säger ju mycket om hur du ser på relationer. Vi delar inte samma syn.

Vad är det för naivitet jag uppvisar? Kan du peka ut det?
Jag har mig veterligen bara skrivit att om det är såna ytliga villkor som erbjuds för relationer så är jag hellre utan. En man som du beskriver bör för övrigt vara benägen att dra vilken sekund som helst när han hittar något snyggare. Lojalitet sa du?
Citera
2020-08-20, 18:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Befrielse från vad?

Tala direkt inte indirekt.

Befrielse från att bli bedömd utifrån sitt utseende. Befrielse från att bli bemött med sliskiga leenden och hjälpsamma händer bara för att man har piffat upp sig. Befrielse från att bli värderad när man går in genom en dörr där män befinner sig. Befrielse från att ställa sig vid spegeln på morgonen och känna att man "behöver sminka sig", eller bör göra, för så är ju folk vana vid att se en. Befrielse från obekväma snäva kläder.
Befrielsen när man gått utan BH en period för att man var tvungen och till en början gjorde allt för att dölja styva bröstvårtor, och det plötsligt går upp för en att "jag skiter i ifall folk stirrar på mina bröstvårtor i de fall de skulle synas igenom. Jag helt enkelt skiter i det och fortsätter gå utan BH för att det är så enormt bekvämt och avslappnat ."

Befrielsen från att bry sig om vad andra tycker. Befrielsen man får när man bara är en människa, inte den sexuella varelsen "kvinna ".
Citera
2020-08-20, 18:47
Avslutad
Citat:
Befrielse från att bli bedömd utifrån sitt utseende. Befrielse från att bli bemött med sliskiga leenden och hjälpsamma händer bara för att man har piffat upp sig. Befrielse från att bli värderad när man går in genom en dörr där män befinner sig. Befrielse från att ställa sig vid spegeln på morgonen och känna att man "behöver sminka sig", eller bör göra, för så är ju folk vana vid att se en. Befrielse från obekväma snäva kläder.
Befrielsen när man gått utan BH en period för att man var tvungen och till en början gjorde allt för att dölja styva bröstvårtor, och det plötsligt går upp för en att "jag skiter i ifall folk stirrar på mina bröstvårtor i de fall de skulle synas igenom. Jag helt enkelt skiter i det och fortsätter gå utan BH för att det är så enormt bekvämt och avslappnat ."

Befrielsen från att bry sig om vad andra tycker. Befrielsen man får när man bara är en människa, inte den sexuella varelsen "kvinna ".

Attackera inte oss bara för att ditt bäst före datum gått ut. Helt säker på att du lutat dig mot din skönhet / sexuella dragningskraft en gång i tiden.
Citera
2020-08-20, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
God kväll,

Problemet tog vid redan under 60-talet och har sedan dess multiplicerats, likt en cancer som sakta tar över kroppen, så har feminismen tagit över samhället, med resultat av att dagens generation inte längre är förmögna att skapa relationer och skaffa familj. Jag är idag själv 27 år, men redan under unga år insåg jag hur samhällets normer gjort det omöjligt för män att kunna lita på kvinnor. De allra bästa av män är idag singlar, och föredrar att ha det så. Män är idag inte intresserade av långvariga relationer, då riskerna med att skaffa en fru vida överstiger fördelarna.

Det första problemet vi ser idag är hur kvinnorna uppmuntras --av sina föräldrar, i skolan, och ute i samhället-- till att göra karriär. De skall studera, bli tävlingsinriktade, och sedan konkurrera med männen på arbetsmarknaden. En man kan givetvis inte älska en kvinna som han måste tävla med, och behöver ständigt hålla ena ögat öppet. Vaksam och orolig över vad kvinnan kan tänkas komma upp med för hyss. Istället för att förenas och gå samman, är de ute och tävlar med varandra på jobbet. Eftersom män är bättre på detta, tvingas de in i ett spel där kvinnorna ständigt fuskar. Orättvist spel skapar givetvis aversion gentemot kvinnorna. En arbetande kvinna är en lös kvinna, mannen kan omöjligt veta vilka relationer kvinnan har med andra män och till chefen på jobbet.

Kvinnan måste ständigt förtrycka sin kvinnliga natur om hon skall ut på arbetsmarknaden. Hon måste bli hård, tuff, aggressiv och manipulativ. Detta går helt emot hennes roll som moder och hemmafru. Konsekvensen av detta är att män tappar suget på att gå ut och jobba, eftersom alla platser ute i samhället är invaderade av kvinnor. Han tyr sig istället till porr, TV-spel och stannar i hemmet där han får vara ifred. Han håller kvinnor på avstånd, så att han skall slippa ha en motståndare i sitt eget hem, där han behöver få vila ut och återhämta sig.

En man kan inte känna kärlek för en kvinna som ständigt vill hävda sig och tävla mot honom. Kvinnornas intåg på arbetsmarknaden har gjort att kärlekslivet i västvärlden helt dött ut. Jag som kvinna har försökt att träffa män flertalet gånger, men finner ständigt att män är skadade av tidigare relationer, och inte längre kan lita på kvinnor. De är bittra och nedbrutna och frågar mig jämt om mitt arbete. Det finns överhuvud taget inte något annat som de vill diskutera med mig, annat än hur det går med min karriär. Tyvärr är många män idag lika vilseledda som kvinnor och förväntar sig att kvinnan skall vara tävlingsinriktad och satsa på sin självständighet.

Jag ser i dagsläget inte hur jag skall lyckas forma en meningsfull relation till en man som det ser ut idag. Istället ser jag massvis av vackra, kompetenta och duktiga män som är ensamstående, singlar eller separerade. Fantastiska män som mer än något annat förtjänar ett kärleksfullt hem och en familj, men som genom psykologisk krigföring och negativa erfarenheter väljer att avsäga sig detta.

Dessa hinder är stora och förödande, och jag funderar på vad vi kan göra för att skapa någon typ av förändring. Män tillåts inte längre vara män, och kvinnor har lurats till att agera som män sedan barnsben. Vilka åtgärder behöver tas för att vända denna subversiva utveckling, och hur har ni löst dessa så kallade "utmaningar" i era personliga liv? Vilka ytterligare hinder för familjebildande ser ni i er vardag?

Vänligen

varför hela tiden lösa problrm som någon psyksjuk skapar, alltid ta tre steg bakåt istället för att ta tre steg framåt i ett förhålland eoch hela tiden tvingas betala för någon som beter sig som en prostituerad retard. vet man att ingen normal kvinna vill ha en så importerar man ett fd japanskt luder som ingen ville ha i det äckliga skitlandet, det radioaktiva äckliga och vidriga japan.

normala slutar efter ett tag bry sig och tar hellre ansvar för sitt eget liv än att hela tiden städa efter parasiter. vill man leva ett liv med en massa kriminalitet. lögner, stälder och annat som retards sysslar me så kan man ordna det själv. man behöver ingen extra vikt som manska bära på bara för ngen ville ha dig sm kvinna i första taget och har blivit över. så jvla desperat efter prostituerade och kriminella är normala inte. det är därför man skiter i dem och fokuserar på sig själv.
Citera
2020-08-20, 19:08
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Ja, till skillnad från män som i alla tider åtnjutit stimulerande, varierande och utvecklande arbetsuppgifter i gruvan eller på stålverket. Och dö eller bli lemlästad i krig låter inte heller så dumt. Förstår att kvinnor var avundsjuka.

0 ersättning som hemmafru? Hört talas om mat och tak över huvudet? Det var ingen dålig ersättning back in the day. Och hemmafrujobbet lär ju för övrigt ha varit betydligt mer varierande än 99% av alla jobb män haft historiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in