Citat:
Nej du, jag har 100% koll och just därför är det irriterande när idioter inte kan köra ordentligt.
Ja, det är en bra idé att blinka om man ska stanna till vid vägkanten - det är inte en vanlig händelse och en indikation på vad som komma skall är bra.
Däremot så är det "ganska vanligt" att folk KÖR RUNT I EN RONDELL TILLS DE BLINKAR UT, jag behöver faktiskt inte en verifikation utav föraren ATT DE KÖR RUNT.
Sen i större rondeller med flera filer så sitter dessa idioter och blinkar vänster hela vägen så man vet ej om de tänker byta fil mitt i rondellen eller inte.
Är du dum i huvudet eller trollar du bara?
Jag vet att du är medlem sedan lång tid tillbaka, så jag antar att du är en gammal jävla fis så jag slutar kommentera.. du har uppenbarligen ingenting annat bättre för dig än att trolla.
Ja, det är en bra idé att blinka om man ska stanna till vid vägkanten - det är inte en vanlig händelse och en indikation på vad som komma skall är bra.
Däremot så är det "ganska vanligt" att folk KÖR RUNT I EN RONDELL TILLS DE BLINKAR UT, jag behöver faktiskt inte en verifikation utav föraren ATT DE KÖR RUNT.
Sen i större rondeller med flera filer så sitter dessa idioter och blinkar vänster hela vägen så man vet ej om de tänker byta fil mitt i rondellen eller inte.
Är du dum i huvudet eller trollar du bara?
Jag vet att du är medlem sedan lång tid tillbaka, så jag antar att du är en gammal jävla fis så jag slutar kommentera.. du har uppenbarligen ingenting annat bättre för dig än att trolla.
Fast du ger ju definitivt inte sken av att ha så där bra koll som du påstår...
För det första, det är gott om andra ställen och situationer i trafiken där en blinker kan betyda mer än en sak, hur klarar du av det utan att ropa på mamma....? Ja med tanke på att du har sådana problem med en enkel VB i CP.
Det finns dessutom gott om ställen i trafiken som likt en CP inte får svänga vänster utan måste följa t ex din fil etc, och egentligen inte skulle behöva blinka alls, men körskolorna lär att man blinkar även där, och du lär risker att missa uppkörningen om du inte blinkar där fast det inte finns nåt direkt lagkrav.
Och du har uppenbart brister i riskanalys och konsekvensmedvetenhet och hur man kan kan kontrollera risker i CP. Vi ser ju att körskolorna och deras styrande myndigheter uppmanar dem att fortfarande lära ut VB i CP för det är en bra praxis, som mycket annat också är, även om det inte är ett direkt lagkrav. Likaså gör flera andra länder samma sak, uppmanar till VB i CP. Varför tror du de gör det om det är så onödigt och korkat som du försöker påstå....? Menar du att de sakkunniga i dessa länder har mindre erfarenhet kunskaper etc om detta än vad du har...? Denna fråga har jag ställt många gånger nu med VB-motståndare verkar ideligen ducka från den? Kanske för de förstår att de inte har nåt bra trovärdigt svar på det...
Men du får en pluspoäng i alla fall, för du erkänner att en blinkers vid stopp vid vägkant är bra och att man bör göra så. Även fast det inte finns något lagkrav på det. Frågan är ju då varför du inte bara kan acceptera att icke lagkrävd blinkers, t ex VB i CP kan vara till hjälp för att minska risker och öka smidigheten för oss som kan tolka och använda den extra informationen, även om det uppenbart är alldeles för svårt för din trafikerfarenhet att hantera denna ytterligare info....
Och ja, jag är sannolikt mycket äldre än dig med mycket mer erfarenhet bakom ratten och i trafiken än dig. Men nej, jag har aldrig trollat i dessa trådar (trollar i princip aldrig på forum) utan är 100% seriös i mina inlägg etc.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2020-08-06 kl. 20:29.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2020-08-06 kl. 20:29.