Citat:
Ursprungligen postat av
AoE3#1
Har kammat hem fina pengar idag igen.. Kunde blivit mycket mer men som sagt, kör vääääldigt säkert just nu. Satt i Polyplank sedan i morse så jag kunde inte vara med på OMXs återhämtning, efter att jag gick ut ur polyplank över 0,6 gick jag in en snabbis i Mini L Silver, återigen tog jag 5% vinst snabbt och blickar inte bakåt fastän den fortsatt upp ännu mer. Till sist gick jag in i OXE Marine på 3,2(skrev köporder för att köpa upp allt från 3kr till 3,2 och när jag trycker på köpknappen hinner någon före så jag fick köpa 40 000stk på 3,2) och sedan ut på 3,27ish men även den fortsatt uppåt. CAR tankade på efter 3,3.
Återigen en dag med 10 lök i vinst så jag börjar tycka om att köra säkert. Tidigare har jag varit riktigt girig men nu scalpar jag runt olika marknader för det mesta.
Jag tror fortfarande att S&P går upp till 3400 och sedan får vi se vad som händer. Börjar bli jäkligt läskigt nu när allting står på eller närmar sig ATH.
Mjo, ska också titta på att skala ned risken något. Tidigare innehav i DAX (innan den nuvarande) kom till slut att utgöra över 20% av portföljens värde, det är något för blodigt högt när det är dessa tillgångar med något mer exotiska hävstångar. Däremot bjuder det på en ganska stor mental utmaning vilket är festligt.
De flesta av mina positioner är dock långa tidsmässigt, men att prata om dem är ungefär lika intressant som att varje dag prata om var SMA200 står på dagliga. Där händer lite och små rörelser blir inte särskilt signifikanta.
Förstår inte varför du skulle 'blicka bakåt' eller ha den typen av tänkt öht, vinst är alltid vinst. I fall där man går ur för tidigt är det bara vänta på nästa pullback, det är sällan man måste vänta någon längre tid på något sådant. Om så är fallet finns det gott om tillgångar.
För S&P så är ett möjligt scenario en ganska brutal break nedåt ur den sk 'rising wedge' som formats på dagliga, något som blir mer synligt med endast stängningarna, dvs med en enkel linechart:
https://i.imgur.com/jIr4Pau.png
I ett sådant scenario kan det gå väldigt långt ned (tänk runt -5-10%) och väldigt fort. Det som talar mest för någon typ av mer signifikant pullback är det faktum att det var lång tid som ens ett kortare medelvärde som EMA21 testades. För att testa EMA21 nedåt på dagliga behöver priset dock gå så långt ned att det i ett sådant fall kommer finnas rejält momentum till nedsidan.
Det som talar minst för det scenariot
just nu är det 'fuckery' som pågick tidigare där man kan tänka sig att fler björnar hoppade på tåget, men något sådant skedde inte utan de lägre nivåerna blev väldigt fort avfärdade. Hälften av björnarna verkar vara på semester.