2020-08-19, 21:58
Medlem
Mycket glädjande att han väljer Bosnien. Finns inte plats för sådana som känner att de egentligen vill spela i ett annat landslag på grund av att de "har varit där varje sommar". Bra och moget beslut av honom. Önskar honom all lycka till!
Citera
2020-08-19, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Bosnien har ju förvisso redan tagit ut sin Nations League trupp och kanske då kan Sverige göra något då vi tar ut den nästa vecka. Men här känner jag faktiskt att man får agera ännu mer än Hadzikadunic.
Jupp.

Jag lägger dock väldigt lite skuld på SvFF för Ahmedhodzic. Det har vart långt landslags uppehåll OCH han har inte vart redo tidigare samlingar. Han är t.o.m inte direkt given nu i netto truppen. Så att man inte gått och fjäskat för honom att välja Sverige fram tills nu tycker jag är helt acceptabelt. Däremot lär media gå ut med mer gnäll om att SvFF är att skylla och de gör fel osv. Speciellt Lundh och gänget.
Citera
2020-08-19, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jupp.

Jag lägger dock väldigt lite skuld på SvFF för Ahmedhodzic. Det har vart långt landslags uppehåll OCH han har inte vart redo tidigare samlingar. Han är t.o.m inte direkt given nu i netto truppen. Så att man inte gått och fjäskat för honom att välja Sverige fram tills nu tycker jag är helt acceptabelt. Däremot lär media gå ut med mer gnäll om att SvFF är att skylla och de gör fel osv. Speciellt Lundh och gänget.

Men det kanske är så att denna intervju är för att sätta press på Sverige? Eftersom Sveriges trupp tas ut nästa vecka, eller tänker jag för mycket?

Ahmedhodzic är i alla fall definitivt bättre än Granqvist ju nu, men har fortfarande all respekt för "Granen" för det han gjorde under VM 2018. Likaså är Ahmedhodzic bättre än Helander just nu tro?
Citera
2020-08-19, 22:08
Medlem
Citat:
Men det kanske är så att denna intervju är för att sätta press på Sverige? Eftersom Sveriges trupp tas ut nästa vecka, eller tänker jag för mycket?

Ahmedhodzic är i alla fall definitivt bättre än Granqvist ju nu, men har fortfarande all respekt för "Granen" för det han gjorde under VM 2018. Likaså är Ahmedhodzic bättre än Helander just nu tro?
Verkar som det låter definitivt.

Granen är rätt passé ja. Han blir inte uttagen kommande samling skulle jag gissa starkt på. Skadad och horribel form länge, inte tillbaka än och ingen spikad comeback datum för honom ens.

Så mittbacksuttagningar kommer bli intressant. VNL/Jansson sen får vi se. Helander är precis tillbaka från långtidsskada så även han är lite knackig imo. Nilsson BÖR vara med iaf nu.
Citera
2020-08-19, 22:13
Medlem
Citat:
Verkar som det låter definitivt.

Granen är rätt passé ja. Han blir inte uttagen kommande samling skulle jag gissa starkt på. Skadad och horribel form länge, inte tillbaka än och ingen spikad comeback datum för honom ens.

Så mittbacksuttagningar kommer bli intressant. VNL/Jansson sen får vi se. Helander är precis tillbaka från långtidsskada så även han är lite knackig imo. Nilsson BÖR vara med iaf nu.

VNL och Jansson är ju spikade. Nilsson borde vara det likaså men han var ju skadad nyligen men vet dock inte om han är tillbaka ännu. Sen tycker jag att Anel kan ta denna plats för att det han visat i Allsvenskan så förtjänar han att få spela, då jag inte riktigt tyckt att Helander varit jättebra när han väl fått chansen.

Man får bara hoppas SVFF agerar nu för att försöka få enligt både Hadzikadunic och Ahmedhodzic till att spela för Sverige.
Citera
2020-08-19, 22:16
Medlem
Granqvist måste väl ha gjort sin sista landskamp?
Citera
2020-08-19, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av an001
Granqvist måste väl ha gjort sin sista landskamp?

Troligtvis om han inte kommer i någon slags superform.
Citera
2020-08-19, 22:35
Medlem
I och med att Anel också har bytt landslag kan man fråga sig vilka 2 mittbackar som kliver in istället i U21, känns sådär stabilt med Da Graca och Isherwood som mittbackspar som knappt håller i Allsvenskan.

Jag skulle gissa på Gustav Henriksson och Kalle Björklund.
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2020-08-19 kl. 22:40.
Citera
2020-08-19, 22:42
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Jupp.

Skuldbelägga förbundet som helhet känns fel, men man ju undrar om det gjorts något när man läser om hur Bosnien legat på. Har Janne ringt honom? Har man engagerat sig frågan? Det är jag nyfiken på. Det är ju helt tyst om det.

Jämför fotbollförbundet med friidrottsförbundet, som övertalat Duplantis att tävla för Sverige och raggar på invandrade löpare att tävla för Sverige. De har kanske till och med gått för långt på andra hållet.
Senast redigerad av mishima 2020-08-19 kl. 22:48.
Citera
2020-08-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
I och med att Anel också har bytt landslag kan man fråga sig vilka 2 mittbackar som kliver in istället i U21, känns sådär stabilt med Da Graca och Isherwood som mittbackspar som knappt håller i Allsvenskan.

Jag skulle gissa på Gustav Henriksson och Kalle Björklund.

Är ju ändå troligtvis kört med U21 men man kan ju säga att Hadzikadunic och Ahmedhodzic är rätt bra mittbackspar för ett svenskt U21 landslag.
Citera
2020-08-19, 22:48
Medlem
Citat:
Är ju ändå troligtvis kört med U21 men man kan ju säga att Hadzikadunic och Ahmedhodzic är rätt bra mittbackspar för ett svenskt U21 landslag.

Är det så? Har inte följt U21 så slaviskt de senaste åren så vet inte riktigt hur tabelläget ser ut men av vad jag har läst har det gått skit sen Rolle tog över.
Citera
2020-08-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Är det så? Har inte följt U21 så slaviskt de senaste åren så vet inte riktigt hur tabelläget ser ut men av vad jag har läst har det gått skit sen Rolle tog över.

Ja det har gått skit men det mittbacksparet är ju bättre på pappret än vad vi haft på senare år. Sen kan jag ju tycka att vi borde gått ännu bättre när vi även hade Svanberg och Kulusevski med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in