Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Yepp, inget är över innan den feta damen har sjungit så vi inväntar HR och ser vad som kommer från det hållet, vem vet de kanske tycker att det räcker med dalt och pjåsk och klipper till ordentligt.
Det är ju inte helt lätt det här med internet och dess möjligheter, Chepe får väl messa sin kompis igen och be om hjälp om det strular, Ma*ed ställer nog upp om kapaciteten fattas hos Chepe

Egentligen är det nog inte längden på straffet som blir det viktiga, utan hur tiden på kåken blir. Och där kan jag tänka mig att med-fångarna kommer vilja testa dom.
Ja vi får väl hoppas, Chepe kom ju med intressant information även om han inte var fullt ut sanningsenlig gällande sig själv hela tiden
Citat:
Ursprungligen postat av
amont
Tycker att M och E bär minst lika mycket ansvar (om inte mer) än V...så 4,5 respektive 5 år är definitivt för klent ifall V får 9 år.
Hoppas att BO's familj får ro tillslut och att GM med familj också får sin ro efter detta..hemsk händelse som jag tror att alla gärna lägger 'bakom' sig.
Jag tycker alla borde få samma straff. Även om åklagaren inte kan binda E och M till själva dödandet så är det ändå så att utan E skulle AR levt idag, det är fakta. Alla såg vad som hände och ingen gjorde något=alla är medskyldiga till hans död och borde straffas lika hårt.
Att bli fråntagen sitt barn och veta att hans sista tid bestod av skräck, dödsångest, smärta, det är nog svårt att få någon ro efter det.
Gärningsmännens familjer önskar jag ro den dagen de slutar försvara och hitta ursäkter för sina barns dåliga handlingar.