2020-08-19, 16:07
  #3973
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Bra fråga.. Men står de inte att brottsoffets syster nämnde som vittne att hon visste vem han ville se död eller liknande? Har jaffar en syster? Därflr jag trodde de va farre och frankys kusin med tanke på att de har en syster

Systern sa väl att hennes bror (den döde) visste vem det var som ville se han död.
Citera
2020-08-19, 16:09
  #3974
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/aklagare-dodspatrullen-ansvariga-for-danskt-dubbelmord Slutplädering idag
Citera
2020-08-19, 16:16
  #3975
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Systern sa väl att hennes bror (den döde) visste vem det var som ville se han död.
så uppfattade även jag det.
Citera
2020-08-19, 16:23
  #3976
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
https://www.svt.se/nyheter/aklagare-dodspatrullen-ansvariga-for-danskt-dubbelmord Slutplädering idag

Vet du när domen kommer ?
Citera
2020-08-19, 16:57
  #3977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoskitz
Vet du när domen kommer ?
De alla sitter bra jävla nere i skiten.
Citera
2020-08-19, 17:30
  #3978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja bra fråga. Det enda jag kan spekulera om är att det är ofta så många kusiner att det kulturellt eller historiskt är vanligt med konflikter så att de inte har den inneboende begränsningen men det låter ju som en konstig förklaring till och med. Det framstår som väldigt märkligt. Att det tycks vara flera olika exempel i denna konflikt blir än mer märkligt. En släktfejd.
Trodde annars de och folk från Mellanösterna höll ihop med tanke på alla stora släktmiddagar mm
Citera
2020-08-19, 18:09
  #3979
Medlem
Hur funkar det i Danmark? Har för mig man har halvtid där va? Eller är det rätt av 20 av 20 som gäller för 17 åringarna isåfall?.
Citera
2020-08-19, 18:42
  #3980
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Hur funkar det i Danmark? Har för mig man har halvtid där va? Eller är det rätt av 20 av 20 som gäller för 17 åringarna isåfall?.

Jo som du säger är det halvtid tydligen.
Citera
2020-08-19, 18:44
  #3981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
https://www.svt.se/nyheter/aklagare-dodspatrullen-ansvariga-for-danskt-dubbelmord Slutplädering idag

Citat:
Ursprungligen postat av Malmoskitz
Vet du när domen kommer ?

Citat från Expressen:

Citat:
I rättegången ska domare och nämndemän rösta i skuldfrågan efter att de sista försvarsadvokaternas slutpläderingar är klara i nästa vecka.

Om de kommer fram till att de misstänkta är skyldiga ska åklagare och försvara argumentera om vilka straff som ska dömas ut och därefter röstar rätten igen om det och domen meddelas direkt i rätten i slutet av augusti.
Citera
2020-08-19, 18:47
  #3982
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgdirekt1994
Trodde annars de och folk från Mellanösterna höll ihop med tanke på alla stora släktmiddagar mm

Somalier tycks ju vara något utöver det vanliga i många avseenden; många negativa avseenden.
Citera
2020-08-19, 18:52
  #3983
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja bra fråga. Det enda jag kan spekulera om är att det är ofta så många kusiner att det kulturellt eller historiskt är vanligt med konflikter så att de inte har den inneboende begränsningen men det låter ju som en konstig förklaring till och med. Det framstår som väldigt märkligt. Att det tycks vara flera olika exempel i denna konflikt blir än mer märkligt. En släktfejd.
Förvånar mig eftersom den somaliska gruppen annars är ganska sluten (kanske inte den nya generationen iof) så trodde jag att släktfejder inte skulle förekomma. Jag menar det är en ganska stor sak att mörda sin kusin.

Annars i det svenska samhället så finns det ju många exempel på när släktingar som bröder och systrar eller kusiner blivit ovänner pga av oklarheter gällande arv eller liknande men då har man slutat prata med varandra bara.
Citera
2020-08-19, 18:54
  #3984
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Jo som du säger är det halvtid tydligen.


Så med andra ord är dem 27 när dem
Kommer ut. Då finns det fortfarande en del kvar av deras liv att ta igen. Jobbigare om man måste göra 20 av 20. 37 bast när man muckar är ingen rolig ålder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in