Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Det är ju hans hem, handlar väl inte om att "söka tillflykt" .. i så fall borde han fly någon annanstans.
Han har väl valt sitt hem och har sina rötter där, tillsammans med med AE ..och omgivningen.
En del av hans identitet, tillsammans med hans arbetsplats.
Helt enig!
Citat:
Ursprungligen postat av
Karamellis
Det er TT og Holden som selv bruker ordene «søke tilflukt».
Hvor mange ganger må det understrekes?
Det er ikke bare TOM sitt hjem.
Dette dreier seg ikke om han.
Stakkars Tom meg her og Stakkars Tom mer der *haff* Hadde han elska og verdsatt kons si, og vært uskyldig, hadde han ikke reagert på at Politiet vil gjøre alt de kan for å løse saken. For å finne henne. Denne saken har fått langt mer ressurser enn andre forsvinningssaken. Han burde takke Politiet.
Det var Anne-Elisabeths hjem også. Og hun ble drept eller tatt i/fra sitt EGET HJEM.
Det der er flisespikkeri - om ordet "tilflukt" er brukt - så skal det illustrere at hjemmet er der TH har tilhørighet. Et hjem er et sted hvor man samler krefter - uansett hvordan livssituasjonen er. Det er din eiendom.
Politiet har hatt tilgang til åstedet i nesten 1, 5 år før de beslagla huset. Undersøkelser er gjort, både fordi dette var AEHs hjem og fordi huset er et åsted.
Nå er AEH mest sannsynlig død, men TH lever, og etter at det nå har gått så lang tid, så må det være på tide at livet går videre og normaliserer seg for de pårørende (Ja, for ingen er dømt ennå).
Siktelsen handler ikke om hvor vidt TH var/er snill/slem/syk/frisk - den handler om sannsynligheten for om TH har drept/vært involvert i drapet på AEH.
Utover det så jobber politiet også utifra andre hypoteser enn hovedhypotesen.
- Og Ja, hvis det viser seg at TH er uskyldig - så er det "stakkars TH" - uavhengig om han elsket sin kone.
- Og Ja, jeg tror ikke AEH ville vært uenig i overstående - hvis TH er uskyldig - uavhengig om hun hadde et lykkelig ekteskap eller ikke.
TH er tross alt far til hennes barn.
- Og Ja, uavhengig om TH er uskyldig eller ikke, så tror jeg at AEH ville opplevd fremstillingen av saken som nedverdigende.