Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Begrunnelse for anken er at siktede TH føler sterkt behov for å søke tilflukt på åstedet for grov kriminell handling mot, muligens drap på, hans kone. Samtidig er TH siktet for drap, eller medvirkning til drap, på sin kone. Hadde jeg vært dommer ville jeg ha krevd at TH forklarte seg muntlig i retten, om sitt sterke behov for å søke tilflukt i Sloraveien.
Det er så sykt at det er bare å riste på hodet av.
For ca 20 år siden så var vårt hjem et grusomt åsted. Jeg vil ikke gå i detaljer, men på den tiden var barna våre små, og de ble sterkt traumatisert pga det som skjedde. Det var vi voksne også - likevel ville vi alle hjem.
Tanken streifet oss at vi ville flykte, men aldri lenger enn sekunder - det var bare en irrasjonell tanke som snek seg forbi. Det var tross alt der hjemme (inntil da) vi alltid hadde kjent oss trygge og hentet krefter.
Den første tiden turde vi ikke å være adskilt. Vi ble redde i det øyeblikket vi ikke så hverandre - barna turde ikke gå på toalettet alene.
Slik hadde vi det i mange år, men etterhvert har vi jobbet oss ut av den angsten og tatt tilbake veggene.
Det var tross alt vår eiendom og vi tok tilbake det som var vårt.
Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Det gjør absolutt null forskjell for offeret. Død er død.
Men det har betydning for straffeutmålingen for gjerningsmannen.
For deg er det vel offeret som har null betydning.
Så du mener altså seriøst, at fordi jeg mener at det aller viktigste er at ingen uskyldige blir dømt, så betyr det at jeg synes at offeret har null betydning?
Du kan i såfall være sikker på det, at hvis det var jeg som hadde blitt drept, så hadde jeg ikke vært fornøyd med, at en tilfeldig person som evt hadde vært slem mot meg, ble dømt for drapet (som en annen GM hadde planlagt lenge og utført).
Forhåpentligvis hadde det blitt mer mellom himmel og jord enn du er klar over.