2020-08-19, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Ok, men BO ska ju vara från SZ. Och GM ska vara från DP.

Sadka är ju förvisso DP. Men han är väl mest känd för den där filmen då han själv blir misshandlad.

När de skriver "ledaren i DP" borde de syfta på Makkan, Musse, Talle eller Sho, kan man tycka.
Helt säker på att de är Makkan och franky som är kusiner. De skriver att mordoffret är kusin med gärningsmannen i DK. De va makkan som bar AKn i Danmark, och där dog franky samt gucci. Så de är nog makkan och franky. Då är alltså farre och hans syster också kusiner med makkan.
Citera
2020-08-19, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Helt säker på att de är Makkan och franky som är kusiner. De skriver att mordoffret är kusin med gärningsmannen i DK. De va makkan som bar AKn i Danmark, och där dog franky samt gucci. Så de är nog makkan och franky. Då är alltså farre och hans syster också kusiner med makkan.
Men de står ju att personen i fråga har blivit utsatt för ett våldsbrott och sedan säger att de är kusiner? Lär ju knappast vara någon som är död som åsyftas då
Citera
2020-08-19, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/slakt-och-vanner-bakom-grymma-valdet-i-rinkeby/

För ett tag sedan pratade jag med ett brottsoffer från grupperingen Shottaz. Han hade utsatts för ett grovt våldsbrott och jag frågade vad han kände inför ledaren i Dödspatrullen som var den skyldiga.

– Han är ju min kusin…

Någon som vet vilka som åsyftas i detta stycke? Vem är BO och vem är GM?
Kanske Jaffar då Fredrik har haft intervju med honom
Citera
2020-08-19, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja det är lite konstigt men samtidigt tror jag inte de själva valde tiden. De hade nog att anpassa sig till de som skulle attackeras. Att de är offensiva nog att ändå driva genom det är nog av skäl vi alla inser att de inte är så försiktiga på så sätt. Man kan kalla det djärva, orädda eller aningslösa men de är oavsett vilket villiga att ta stora risker. Håller med dig om att det säkerligen handlar om mycket hat. Sen även att imponera på sina vänner och andra för att bygga myten om sig själva.
Citat:
Tack. Ja jag lyssnade på podcasten Ledarredaktionen igår som talade med lite olika aktörer; en mycket erfaren advokat, Sjöhult och några till. Där förtydligades också.
Ledarredaktionen var verkligen värd att lyssna till.
Länk: https://www.svd.se/dodspatrullen-och-danska-straff
Underbart ärlig ton. Man vågar säga "somalier". Det går ju inte att diskutera gäng baserade i Rinkeby utan att också beakta medlemmarnas nationella bakgrund. Utelämnar man den informationen skapar man grogrund för omotiverade generaliseringar. Skönt att fler än Ivar Arpi på SvD har kommit fram till detta.

Också intressant det som sägs vid 21:52. SvD-journalisten har alltså hört genom en poliskälla att "17-åringen", som nu sitter i rättegång i Danmark, bröt ihop och började gråta när han fick klart för sig att han kan dömas som vuxen. Antar att det gäller Abbe eller Panda. Det är därför jag har fetat det översta citatet. Jag får intrycket att de här tonåringarna är otroligt aningslösa (eller insiktslösa).

Min åsikt är dock att om man är med om att i samförstånd avrätta andra människor med automatvapen avsedda för krig skall man ha livstids fängelse oavsett aningslöshet eller ålder.
Citera
2020-08-19, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Kanske Jaffar då Fredrik har haft intervju med honom
Ja de måste va jaffar då, händelsen med urin kissningen.
Citera
2020-08-19, 13:05
Medlem
Citat:
Det man får anta låg i påsen var nog pengar. Rimligt att det var en fälla om ett köp eller liknande. Men det har inte framkommit vad det var.

Håller med dig att de bör ha haft assistans. Troligen även av danskar men annars ifrån Malmö. Någon annan bör ha satt upp fällan.
Ja dom hade ju tillgång till 2 lägenheter som jag antar inte var Airbnb utan fixade till dom så att dom hade nog inte gjort det utan assistans. Och sedan Audin

Kan någon förklara hur kusiner kunde bli såna fiender? Har det med den somaliska kulturen att göra? Iof har man man ju genom åren läst bland annat om knivbråk mellan släktingar på bröllop bland Mellanösternfolk så att....
Citera
2020-08-19, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Ledarredaktionen var verkligen värd att lyssna till.
Länk: https://www.svd.se/dodspatrullen-och-danska-straff
Underbart ärlig ton. Man vågar säga "somalier". Det går ju inte att diskutera gäng baserade i Rinkeby utan att också beakta medlemmarnas nationella bakgrund. Utelämnar man den informationen skapar man grogrund för omotiverade generaliseringar. Skönt att fler än Ivar Arpi på SvD har kommit fram till detta.

Också intressant det som sägs vid 21:52. SvD-journalisten har alltså hört genom en poliskälla att "17-åringen", som nu sitter i rättegång i Danmark, bröt ihop och började gråta när han fick klart för sig att han kan dömas som vuxen. Antar att det gäller Abbe eller Panda. Det är därför jag har fetat det översta citatet. Jag får intrycket att de här tonåringarna är otroligt aningslösa (eller insiktslösa).

Min åsikt är dock att om man är med om att i samförstånd avrätta andra människor med automatvapen avsedda för krig skall man ha livstids fängelse oavsett aningslöshet eller ålder.

Ja det gav höjd och balans till diskussionen om detta brott och jämförelsen med de två rättssystemen. Håller med dig.

Dessa GM framstår precis så som aningslösa och verkar inte direkt göra något varken genomtänkt eller välplanerat. Det kommer nog bli en upplevelse för dem att få domen när den väl kommer.

Ja straffen ska vara kännbara. Jag håller med.
Citera
2020-08-19, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgdirekt1994
Ja dom hade ju tillgång till 2 lägenheter som jag antar inte var Airbnb utan fixade till dom så att dom hade nog inte gjort det utan assistans. Och sedan Audin

Kan någon förklara hur kusiner kunde bli såna fiender? Har det med den somaliska kulturen att göra? Iof har man man ju genom åren läst bland annat om knivbråk mellan släktingar på bröllop bland Mellanösternfolk så att....

Ja bra fråga. Det enda jag kan spekulera om är att det är ofta så många kusiner att det kulturellt eller historiskt är vanligt med konflikter så att de inte har den inneboende begränsningen men det låter ju som en konstig förklaring till och med. Det framstår som väldigt märkligt. Att det tycks vara flera olika exempel i denna konflikt blir än mer märkligt. En släktfejd.
Citera
2020-08-19, 13:54
Medlem
Citat:
Ja de måste va jaffar då, händelsen med urin kissningen.
Jo de måste det väl nästan vara. Men vem i DP är han kusin med? Musse eller makkan?
Citera
2020-08-19, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Jo de måste det väl nästan vara. Men vem i DP är han kusin med? Musse eller makkan?
Bra fråga.. Men står de inte att brottsoffets syster nämnde som vittne att hon visste vem han ville se död eller liknande? Har jaffar en syster? Därflr jag trodde de va farre och frankys kusin med tanke på att de har en syster
Citera
2020-08-19, 14:34
Medlem
Citat:
Bra fråga.. Men står de inte att brottsoffets syster nämnde som vittne att hon visste vem han ville se död eller liknande? Har jaffar en syster? Därflr jag trodde de va farre och frankys kusin med tanke på att de har en syster
Systern syftar på frankys syster, och det hon sa var under sitt vittnesmål i rättegången
Citera
2020-08-19, 16:04
Medlem
Någon som vet hur länge rättegången väntas pågå och när domen faller? Vi är väl inne på andra veckan nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in