Citat:
Ursprungligen postat av
NoF8
De gjorde vad jag tror i Danmark för det var den lättaste möjligheten att få ett bra läge. De blev goade av någon och det gick att få dit dem utan att de var alltför misstänksamma.
Att Danmark har kameror och sånt tror jag inte GM tog hänsyn till då de inte är kända för att göra några direkt omvärldsanalyser. De lär ju definitivt inte reka eller studera vad de lokala förutsättningarna är utan bara gör. Det visar ju även resultatet.
Förmodligen har du helt rätt. Jag tror inte att dom var misstänksamma överhuvudtaget eftersom det var i DK. Kom det fram vad som låg i påsen dom la in i Audin.
Som någon skrev innan så var det inte lätt att ta dom i Järva eftersom DP inte visste var dom fanns. Ibland bodde BO i Dubai, nästa vecka någonstans i Stockholm, nästa vecka kanske Spanien och DP är kända av polisen och SZ så svårt att vara anonym så på det sättet var det smart men att göra något utanför Sverige är en jävla risk och det var väl därför dom var mer stressade än om det varit Sverige. Stress kan få en att göra irrationella saker
Det kanske inte är så troligt att 5 somalier tar sig in i DK med vapen med kort planering utan dom måste fått hjälp från någon i Malmö/DK.