2020-08-19, 04:16
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten-bertil.taube
Jag kollade på nyheterna tidigare idag och tydligen har Michelle gett sig in i debatten igen. Det är nog till fördel för Donald. För fyra år sedan var argumentet något i stil med att en sådan läskig typ ska inte vara president. När han går lågt går jag högt. Det klippet jag såg idag hade liknande upplägg.

Ja, gnäll brukar sällan löna sig. Tror det blir en fördel är Trump. De med hjärna ogillar Obama.
Vad har de egentligen tillfört usa?
2020-08-19, 05:04
Medlem
ErikAnderzohns avatar
(FB) Presidentvalet 2020

A Trump Crimes Commission tar form? Vem kunde tro det...alla?

[MSNBC] Defiant Trump Seeks Putin Meeting After Report Finds He Lied To Mueller About Russia
[MSNBC] Mueller Prosecutor Calls Senate Intel’s Report On Russian Interference ‘A Remarkable Document’
Senate Intel Report, Vol. 5: Trump Lied, Manafort Spied, Democracy Nearly Died
2020-08-19, 07:41
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
(FB) Presidentvalet 2020

A Trump Crimes Commission tar form? Vem kunde tro det...alla?

[MSNBC] Defiant Trump Seeks Putin Meeting After Report Finds He Lied To Mueller About Russia
[MSNBC] Mueller Prosecutor Calls Senate Intel’s Report On Russian Interference ‘A Remarkable Document’
Senate Intel Report, Vol. 5: Trump Lied, Manafort Spied, Democracy Nearly Died

Du menar samme Mueller som inte visste vad som stod i hans egna rapport vid förhöret av densamme ?

Mueller är en marionett, och styrs av folk "inom det demokratiska partiet" (läs Clintons, Deep State).

Videoklipp, Mueller känner inte till sin egen rapport: https://youtu.be/DZy7v8X7-3A

Det som kommer hända härnäst är väl ändå att fd CIA chefen John Brennan förhörs av åklagare Durham nu på på Fredag. Har vi lite tur och rejäla ballar av stål visar det sig att Barr har varit modig nog att vilja dra Brennan, Comey, Clapper inför brottsdomstol. Börjar en av dessa tre sjunga sitter Obama, Biden, Rice mfl mycket pyrt till.
Senast redigerad av Nixter 2020-08-19 kl. 07:44.
2020-08-19, 07:59
Medlem
MrsVanity1s avatar
Tror ni Trump vinner ?
Hoppas nästan på det för att han INTE är politiker.
Less deras lögner och korrupta skit.
Ok Trump ljuger oxå men vänstern/democrats är värst.
Har en dålig känsla ,förra valet var jag övertygad .
Hoppas jag har del.....
2020-08-19, 08:17
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Tror ni Trump vinner ?
Hoppas nästan på det för att han INTE är politiker.
Less deras lögner och korrupta skit.
Ok Trump ljuger oxå men vänstern/democrats är värst.
Har en dålig känsla ,förra valet var jag övertygad .
Hoppas jag har del.....

Jämför entusiasmen för Trump kontra Biden.
Ingen kan säga att folk är i extas över Biden.
2020-08-19, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vi behöver inga brevlåda för vårat poströstnings system.
Och sen en lite sak att postnord är inte ministerstyrt, din argumentation är irrelevant för allt med USA poströster och göra då de valt ett annat typ av system.

Arizona har haft poströster i två decennier, och är EXTREMT säkert för manipulering eller fusk.
Och frågan är mer, varför monterar trumpen ned brevlådor och i syftet att folk inte kan poströsta lika enkelt.
Det är den intressanta frågan här, än dina fel om Sverige.
Valfusk är nu på den officiella agendan, och trumpen verkar vara den som förstör demokratin i USA.
Och man inser det bara handlar om makt och pengar, för folket och dess medborgare har man med all tydlighet visat att de skiter fullständigt i och med COVID-19 krisen.

Vi kan inte posta våra "poströster". Vi måste gå till en röstlokal för att poströsta.
Det anses nämligen säkrare än att vilken tomte som helst kan ta ditt röstkort och stoppa i ett kuvert som i USA.

Vi har även ungefär samma befolkningstäthet som USA med glesbygd. Alltså har vi ett enligt dig odemokratiskt röstsystem. Vidare så ska vi plocka röstsedlar under allmänt beskådande. Såklart det är Trumps fel.
2020-08-19, 08:22
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Oj! Cindy McCain, dotter till krigshjälten och nyligen avlidna republikanen John McCain, kommer leverera en inspirerande video på DNC:s pågående konvent!

Många republikaner som hoppas på Joe!

https://apnews.com/2ab413939e3747215da2c34dcbd323cf
Citat från artikeln:
WILMINGTON, Del. (AP) — Cindy McCain is going to bat for Joe Biden, lending her voice to a video set to air during Tuesday night’s Democratic National Convention programming focused on Biden’s close friendship with her late husband, Republican Sen. John McCain of Arizona.

She’s just the latest Republican to join in the convention, after a number of notable GOP former elected officials — including former Ohio Gov. John Kasich — endorsed the presumptive Democratic presidential nominee on Monday night. It’s a continuation of a major theme that Democrats have pushed through the first night of the convention — an effort to broaden the party’s appeal to occasional Republicans and disaffected Trump voters.

Rinos. Dom är falska.
2020-08-19, 08:38
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina1981
Varför är whataboutism så ofta Trump-supporterns försvar? Nu vet jag inte om detta är din första gång här men det är något jag funderat över när jag så ofta ser det på Twitter.
jaha, du såg aldrig reportaget om lögnerna. Ok noterat
2020-08-19, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jämför entusiasmen för Trump kontra Biden.
Ingen kan säga att folk är i extas över Biden.
Jämför motståndet mot Trump kontra Biden.
Ingen kan säga att Trump inte är impopulär hos väldigt många.
Om Biden vinner är det 20% för att det är han och 80% för att hans motståndare är Trump.
2020-08-19, 09:45
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Abrogera

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Du menar samme Mueller som inte visste vad som stod i hans egna rapport vid förhöret av densamme?
Mr `Whataboutistic` (du) önskar misskreditera en stor j*vla utredning igen, det var ju oväntat.

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Det som kommer hända härnäst är väl ändå att fd CIA chefen John Brennan förhörs av åklagare Durham nu på på Fredag.
Samme CIA Dir. Brennan som redan förhörts av IG M. Horowitz? Jag får väl önska Durham lycka till då...han lär behöva det.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-19 kl. 10:31. Anledning: Abrogera
2020-08-19, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Tror ni Trump vinner ?

Vid förra valet tyckte jag att det var självklart att Trump skulle vinna. Satsade rätt mycket pengar på det också till odds omkring 7. Det var mycket mer som talade för Trump. Inte minst att Hillary var så extremt impopulär. Traditionellt är Arkansas en demokratisk stat när det kommer till presidentval men efter tiden med Clintons som guvernör var det självklart att delstaten skulle gå till Trump.

Även om Joe Biden inte lyckas skapa entusiasm så är inte avskyn mot honom alls lika stor som avskyn mot Hillary. Det gör Biden till en svårare motståndare. Crooked Hillary fungerar men jag är inte säker på att Sleepy Joe går hem på alls samma sätt.

Det positiva är ju att Trumo gjort en massa bra saker som president. Inte minst inom skatteområdet. Nu senast en stor politisk seger med fredsavtalet Israel-UAE.

Nackdelen är givetvis att han faktiskt skämt ut sig en del i samband med Coronan. Inte minst förslaget att man skall dricka desinfeceringsmedel. Uppenbarligen har Trump svårt att ta till sig vad rådgivare säger. När det gäller ekonomin som skatter, handelsavtal, etc, så vet han själv vad han vill och vad som är bra, samt säkert har tidigare kontakter från affärsvärlden med experter han litar på. Där funkar han. När det gäller Pandemin som han nog inte behärskar alls, och där han inte har tidigare kontakter med experter han litar på, så där funkar han sämre. På det stora hela har Trump fått mycket gjort. Lyssnar man på FOX News vet man det men lyssnar man på CNN/ABC/NYT/etc har man ingen aning alls.

Hursomhelst. Jag är inte alls övertygad om att Trump vinner. Tror snarast att han förlorar om inte något händer. Är han smart (vilket han är när det kommer till kampanjande) så har han sett till att spara en del skandaler som kan släppas nu. Det största vore givetvis om det går att komma åt Obama när det gäller avlyssningen av Trump-kampanjen 2016. Åker president Obama dit så lär stödet från Michelle Obama bli mindre värt...

Tycker det är osäkert just nu men lutar åt att Trump förlorar...
2020-08-19, 10:22
Medlem
Det amerikanska valet är väldigt unikt på ett sätt. Den ena kandidaten är extremt omtyckt av väldigt många, samtidigt som han är extremt hatad av många. Den andra kandidaten bryr sig typ ingen om. Hans enda argument är "jag är inte Trump".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in