2020-08-19, 00:44
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nu snackar du bara sagor och äventyr..

Vad jag vet så har Trump varit snäll med bönderna (öppnat marknader), och inte tror du väl att den fracking industrin som finns kvar kommer att rösta på Biden ?

Donald har inte öppnat några marknader! Det Donald gjort är att ta en del av strafftullarna för Kina, som alla amerikanerna tvingas betala, till bistånd till jordbruket..

Men inte öppnat marknader utan bara gett ett bidrag till bönderna så de kan sälja till lägre pris och konkurrera ut...
2020-08-19, 00:44
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Det betyder givetvis ingenting, hela familjen McCain hatar Trump. Däremot måste man säga att det var fel av Trump att ge sig på McCain då det begav sig. Han var som sagt en krigshjälte och förtjände mycket mer respekt än vad Trump visade. Ett klavertramp av Trump enligt min mening.
Inget litet klavertramp. Gigantiskt! Just Russia-Bounty storyn, om hon vågade ta upp den ikväll, skulle svida till rejält i Trumpianernas små patriotiska hjärtan. Och med tanke på vad som släppts ut i media idag så är det nog mycket sannolikt att hon kommer trycka lite extra på det.
2020-08-19, 00:47
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Han var som sagt en krigshjälte och förtjände mycket mer respekt än vad Trump visade. Ett klavertramp av Trump enligt min mening.

Håller med!
2020-08-19, 00:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Donald har inte öppnat några marknader! Det Donald gjort är att ta en del av strafftullarna för Kina, som alla amerikanerna tvingas betala, till bistånd till jordbruket..

Men inte öppnat marknader utan bara gett ett bidrag till bönderna så de kan sälja till lägre pris och konkurrera ut...

Dairy farmers celebrate signing of new trade deal

Dairy farmers are celebrating President Donald J. Trump's
signing of a new trade deal

with Mexico and Canada that is projected to provide a boost to milk prices.

The new USMCA, which rewrites many of the trade rules in NAFTA, will open up more opportunities for dairy farmers to export to Canada and increase the stability in trade with Mexico, American Jersey Cattle Association Field Director Kristin Paul explained.

https://www.nbc15.com/content/news/Dairy-farmers-celebrate-signing-of-new-trade-deal-567392591.html

Wisconsin

Sometimes called America's Dairyland, Wisconsin produces 20 percent of the country's milk and 26 percent of the country's cheese. The state also produces significant quantities of potatoes, cranberries, and corn.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&sxsrf=ALeKk00qMFFg2uVkO6DulaDz4m8uD8En0A%3A15977 90896154&ei=sFo8X_boCJC1kwXdmLCoCQ&q=wisconsin+pro duce&oq=wisconsin+&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQARgBMgYIIxAn EBMyBggjECcQEzIECCMQJzIFCAAQywEyBQgAEMsBMgUIABDLAT IFCAAQywEyBQguEMsBM gUIABDLATIFCAAQywE6CQgAELADEAcQHlD8NViOSWDRWGgBcAB 4AIABeIgBvgiSAQM4LjOYAQCgAQGqAQdnd3Mtd2l6wAEB&scli ent=psy-ab
2020-08-19, 00:52
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Dairy farmers celebrate signing of new trade deal

Dairy farmers are celebrating President Donald J. Trump's
signing of a new trade deal

with Mexico and Canada that is projected to provide a boost to milk prices.

The new USMCA, which rewrites many of the trade rules in NAFTA, will open up more opportunities for dairy farmers to export to Canada and increase the stability in trade with Mexico, American Jersey Cattle Association Field Director Kristin Paul explained.

https://www.nbc15.com/content/news/Dairy-farmers-celebrate-signing-of-new-trade-deal-567392591.html

Wisconsin

Sometimes called America's Dairyland, Wisconsin produces 20 percent of the country's milk and 26 percent of the country's cheese. The state also produces significant quantities of potatoes, cranberries, and corn.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&sxsrf=ALeKk00qMFFg2uVkO6DulaDz4m8uD8En0A%3A15977 90896154&ei=sFo8X_boCJC1kwXdmLCoCQ&q=wisconsin+pro duce&oq=wisconsin+&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQARgBMgYIIxAn EBMyBggjECcQEzIECCMQJzIFCAAQywEyBQgAEMsBMgUIABDLAT IFCAAQywEyBQguEMsBM gUIABDLATIFCAAQywE6CQgAELADEAcQHlD8NViOSWDRWGgBcAB 4AIABeIgBvgiSAQM4LjOYAQCgAQGqAQdnd3Mtd2l6wAEB&scli ent=psy-ab

Sorry glömde mjölkavtalet!

Dessa mjölkbönder! Och all (Nästan) går till ost och grädde!
2020-08-19, 00:56
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Felstavning

Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Sorry glömde mjölkavtalet!

Dessa mjölkbönder! Och all (Nästan) går till ost och grädde!
Den som kanske inte kineserna vill köpa! Trumpcountry är nere för räkning vad gäller covid-19, och det blir säkert TKO om Kina bestämmer sig för att inte dra på spenderbyxorna.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-19 kl. 01:00. Anledning: Felstavning
2020-08-19, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Den som kanske inte kineserna vill köpa! Trumpcountry är nere för räkning vad gäller covid-19, och det blir säkert TKO om Kina bestämmer sig för att inte dra på sig spenderbyxorna.

Kommer inte ihåg var jag läste det, men det verkar som om Kina inte riktigt går in för att hålla avtalet. Redan strax efter överenskommelsen så pratade Trump om att "vi får se om Kina kommer att hålla avtalet och handla från bönderna" typ och det var ett tag efter det jag läste om att det inte efterlevs. Men eftersom jag inte minns var så får jag säga att jag inte längre kan bedöma sanningshalten i detta.
2020-08-19, 01:01
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Den som kanske inte kineserna vill köpa! Trumpcountry är nere för räkning vad gäller covid-19, och det blir säkert TKO om Kina bestämmer sig för att inte dra på sig spenderbyxorna.

Nu överdriver du... och det behövs inte.

2020-08-19, 01:41
Medlem
sten-bertil.taubes avatar
Jag kollade på nyheterna tidigare idag och tydligen har Michelle gett sig in i debatten igen. Det är nog till fördel för Donald. För fyra år sedan var argumentet något i stil med att en sådan läskig typ ska inte vara president. När han går lågt går jag högt. Det klippet jag såg idag hade liknande upplägg.
2020-08-19, 02:56
Medlem
Trump har varit mycket upptagen med valfusk, då verkar det ju mycket underligt att han valt att benåda just en person som dömdes för att ha begått valfusk!

https://www.youtube.com/watch?v=HpCGDwMu11o
2020-08-19, 03:03
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Trump har varit mycket upptagen med valfusk...
https://www.youtube.com/watch?v=HpCGDwMu11o

Valfusk?, har du möjligen följt svensk media?, du vet, den som är så neutral och opolitisk.
2020-08-19, 03:14
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Ännu en svart person som försöker förmå andra svarta att sluta rösta på D. Jag ser filmer var och varannan dag med detta budskap.

https://mobile.twitter.com/kimKBaltimore/status/1295461903268040707

Herregud, en republikan och Trump-supporter som inte vill att svarta röstar på demokraterna. Vilket scoop du hittat. Skriv en artikel så vinner du troligtvis stora journalistpriset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in