2020-08-08, 22:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nu går du väl lite emot dig själv, när du sa du var trött på stollarna på "kanten" i bägge partier, och önskade dig ett "tredje parti".

Jo, men samtidigt Tea party rörelsen var mer sansad men absolut, om man skall tolka det bokstavligt istället för en vilja till att åtminstone ta saker tillbaka till innan Trumperan.
2020-08-08, 22:09
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Robert mercer vägrar finansiera Trump kampanjen. Han har bidragit mest av alla andra och nu vägrar han ge Donald en krona till. På kort tid har Donald förlorat sina två viktigaste finansiärer.

Har du problem med att se skillnaden på ordet "refuse", och ordet "may" som faktiskt det handlar om ?

Eller är du bara oseriös ?
2020-08-08, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Fast om man sänker skatten för näringslivet i USA, så är det billigare att driva verksamhet i USA än i Kina.
Så där tänker svenska politiker också.

Upprepning x100.
Näringslivet fick inte en skattesänkning. Finansiella spekulanter fick det. Inget av värde skapas av att ge stiftelser möjligheten till att skatta 15 procent.

Tom.
Jag ser ingen ansats till att vilja läsa på eller ompröva dina åsikter när du väl blir motbevisad. Det är bara en upprepning gång på gång med samma argument. Så jag kan inte ge replik eller fortsätta denna diskussion. Hoppas någon annan vill.
I'm out
2020-08-08, 22:11
Bannlyst
Oseriös. Du bör inte slösa din tid på att diskutera med mig

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Har du problem med att se skillnaden på ordet "refuse", och ordet "may" som faktiskt det handlar om ?

Eller är du bara oseriös ?
2020-08-08, 22:12
Bannlyst
På vilket sätt då?
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jo, men samtidigt Tea party rörelsen var mer sansad men absolut, om man skall tolka det bokstavligt istället för en vilja till att åtminstone ta saker tillbaka till innan Trumperan.
2020-08-08, 22:20
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
1. Till min vetskap så har de jobbat med det i ett par år nu och det har väl inte uppdagats fören nu (ren gissning dock)

3. Att han lämnar vita huset?

Du skrev innan:

3. Det hänger mycket ihop med att en sittande president inte kan dömas för ett brott så länge denne innehar positionen som president, det lär återupptas igen runt samma stund som New York lär börja skicka ut eventuellt häktningsorders runt januari 2021 eller 2025.

(detta på om sexuella anklagelser)

Sedan så ja angående "din gissning". Det är det var det är, och inget annat.
2020-08-08, 22:21
Medlem
Citat:
1. Till min vetskap så har de jobbat med det i ett par år nu och det har väl inte uppdagats fören nu (ren gissning dock)

2. Knappast, det var till min vetskap inte bara demokrater som röstade för impechment i representhuset

3. Att han lämnar vita huset?

Det får vi hoppas på då demokrati knappast blr förstöras.

1. Det som sker med detta nu är ju på grund av att Mary Trump lämnat över sina dokument ifrån bodelning av Fred Trumps dödsbo.

Och Michael Cohen sägs ha lämnat in dokument från den tid han var Trumps "fixer". Han har sagt sig ha över 1 miljon dokument om det ena och det andra.
2020-08-08, 23:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
På vilket sätt då?

De dyrkade inte presidenten utan de dyrkade idéen av att vara rebeller
2020-08-08, 23:19
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
1. Det som sker med detta nu är ju på grund av att Mary Trump lämnat över sina dokument ifrån bodelning av Fred Trumps dödsbo.

Och Michael Cohen sägs ha lämnat in dokument från den tid han var Trumps "fixer". Han har sagt sig ha över 1 miljon dokument om det ena och det andra.

Kalas, och allt detta sker innan valet ?
2020-08-08, 23:22
Medlem
JetSocietys avatar
Vänsterblivet påstående:
Allt elände i USA som coronan ställer till med är Donald Trumps fel.

Men.

Demokraterna har majoritet i representanthuset.

Vilka förslag har demokraterna lagt fram (för att tackla coronan) , som Senaten eller Donald Trump sedan har kastat i papperskorgen?

Har dom gjort något ens, kan dom göra något överhuvudtaget, eller är det upp till enskilda staterna att bestämma hur coronaviruset skall handskas?

Eller är det bara ordbajs från vänstern? TDS?
2020-08-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatisma
Men sluta tramsa bara för att du hatar Trump. Klyftorna var väldigt stora långt innan Trump. Många av de som röstade på Trump är en del av den första generationen på länge som har fått det sämre ställt ekonomiskt än sina föräldrar.

Men sluta tramsa bara för att du älskar Trump och är okunnig. Klart att klyftorna var väldigt stora långt före Trump, men det förvärras betydligt under hans styre, t.ex. genom hans skattesänkningar med enorma, permanenta sänkningar för de superrika och bolagen och förhållandevis små, tillfälliga sänkningar för den stora majoriteten av befolkningen. Detta då USA har stora underskott och en gigantisk statsskuld som fortsätter att växa under Trump, trots att han lovade att betala av den snabbt.

Citat:
Nu vet inte jag om du talar sanning angående att Trump har hyllat Alex Jones, men om han har det så ger jag dig rätt om att det är ganska pinsamt av en sittande president att hylla någon som slänger ur sig så pass grova konspirationer.

Nu var det i och för sig när han försökte bli Republikanernas presidentkandidat inför förra valet, men här kan du se Alex Jones intervju med Donald Trump:

https://www.youtube.com/watch?v=4LeChPL0sLE

"Your reputation is amazing", säger Trump till Jones vid 30:39 i videon. "I will not let you down. You will be very, very impressed I hope and I think we'll be speaking a lot..."

Även som sittande president har Trump fortsatt med att sprida löjliga, totalt ogrundade konspirationsteorier.

Citat:
Jag tror inte en sekund på att Trumps politik handlar om att banker och andra ska tjäna mer pengar medans folket får det sämre. Kan du ge mig en specifik avreglering som bevisar att han har detta som mål? Jag är inte den som är den. Lägger du fram ett riktigt bevis ska jag genast erkänna att han är korrupt.

Några exempel:

Citat:
President Donald Trump’s team of regulators has handed the nation's banks another big win by increasing their freedom to take short-term risks, just a week after Trump signed the first major deregulation bill since the 2008 Wall Street crash.

Five independent agencies, starting with the Federal Reserve on Wednesday, are proposing to simplify one of the key regulations designed to avert another crisis: a rule that prevents banks from making trades to profit off short-term price changes in the markets.

The so-called Volcker rule — a 2013 regulation named after the former Fed chairman who came up with the concept — has long been criticized by the industry as convoluted, costing big banks millions of dollars to comply with and perhaps billions more in revenue.

[...]

“This proposal is no minor set of technical tweaks to the Volcker Rule, but an attempt to unravel fundamental elements of the response to the 2008 financial crisis, when banks financed their gambling with taxpayer-insured deposits,” said Marcus Stanley, policy director at Americans for Financial Reform.

Trump’s regulators deliver new victory for banks

Citat:
On Thursday, five federal regulatory agencies voted to roll back a key financial rule enacted following the 2008 financial crisis. The change will make it easier for banks to invest in venture capital and will tweak some restrictions on bank investing in hedge funds and private equity—all forms of riskier investing that Congress limited after 2010.

The revised rule will also shrink the financial cushion that banks are required to keep on hand during certain types of derivatives trading. This particular change could free up an estimated $40 billion of capital for banks to trade with.

Sheila Bair, who served as chairman of the Federal Deposit Insurance Corporation during the financial crisis, told CNBC that she believes the changes are “ill-advised” because “that $40 billion that will no longer be in banks to protect them” will expose the government to more risk.

[...]

Since the start of his presidency, Trump has been vocal about his desire to undo Obama-era financial regulations. And his administration has already made a number of such changes, including signing a bill that rolled back parts of Dodd-Frank, and paving the way to undo the fiduciary rule, which requires financial advisers to act in the best interest of their clients. This latest roll back of the Volcker Rule is consistent with the administration’s commitment to financial deregulation.

[...]

Following today’s announcement finalizing the Volcker rule changes, bank stocks rose 2 percent. The rule will take effect on October 1.

Trump Regulators Just Rolled Back a Major Obama-Era Bank Reform

Citat:
Law enforcement activity at three large U.S. consumer protection agencies has fallen sharply under President Donald Trump, as the White House continues to put corporate interests ahead of the middle class.

A new Public Citizen report, “Consumer Carnage,” examined enforcement activity at the Consumer Financial Protection Bureau (CFPB), Consumer Product Safety Commission (CPSC) and Federal Trade Commission (FTC) regarding cases that resulted in fines of $5,000 or more.

The analysis found that during Trump’s first two years in office, these agencies completed a total of 84 enforcement cases combined, a 37 percent decline from 133 cases completed during President Barack Obama’s last two years in office.

Consumer Carnage: How Federal Enforcement of Consumer-Protection Laws Has Declined Under Trump

Trump is tearing up the system that protects ordinary Americans from financial scams

Angående Trumps arbetarfientliga avregleringar:

Trump rolls back worker safety rules

Trump’s corporate-first agenda has weakened worker protections needed to combat the coronavirus
Senast redigerad av NinoRojo 2020-08-08 kl. 23:37.
2020-08-08, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Kalas, och allt detta sker innan valet ?

Förra valet öppnades en utredning om Clinton. Om detta sker innan valet eller efter eller ens blir något av det vet ju inte jag. Men generellt tycker att om en kandidat begått grova brott är det bra att folk vet detta. Sen kan man ju säga, jag älskar Donald så det gör inget om man vill.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in