Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Finns inga belägg för faderhat. Det enda vi vet om relationen far och son är det brodern säger i förhör och enligt brodern hade de båda en utmärkt relation.
Du måste tänka på att brodern inte nödvändigtvis är så pålitlig källa. Dels har han förmodligen tyckt synd om sin storebror som enl min bedömning hade eländig uppväxt och lillebror kan under flera års tid ha bevittnat våld mot sin storebror, både i hemmet men även i skolan om CA mobbades. Så det är nära till hands att tycka synd om sin storebror även som vuxen.
Också viktigt att komma ihåg att CA hade vunnit väldigt mycket pengar och säkert hjälp sin bror ekonomiskt. Kan också hända att fadern, när CA efter många besvärliga år med lågavlönade och tillfälliga jobb äntligen blev ekonomiskt oberoende att fadern blev mera aktiv och började umgås med CA, försökte reparera de gamla synder som föräldrar ofta försöker göra och, i och med att CA hade blivit rik, började låna pengar stup i ett. Det vet vi inte och jag spekulerar men det är min bild av familjen och deras inbördes relationer.