2020-08-14, 09:02
Medlem
Sqeptisks avatar
Som tidigare skrivits är det reklammakarna som gör bedömningen hur en reklamsnutt mest effektivt når sin målgrupp. I de allra flesta fallen består målgruppen av en avsevärd andel "mångkultur", å då är det inte speciellt smart att utesluta/ignorera den gruppen. Att försöka göra tevereklam till (integrations)politik kan därför verka lite väl malplacerat

Men onekligen dyker det upp en del underhållande pärlor i debatten

Först:
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Varför låtsas "ni" som att ni är representativa för svenskarna när ni vet att ni inte är det?

Sedan kommer:
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Jag representerar i den här diskussionen normala svenskar. "Ni" en liten grupp rasister med vanföreställningar som svenskarna hatar.

Augustis sämsta försök till tolkningsföreträde?

Å sen kan man undra varför tillmälet "rasist" så ofta skall dras upp av någon som känner sig kränkt/ställföreträdande kränkt(?). Avslöjar faktiskt mer om den personen själv, än den/de som tillmälet är riktat till.
Citera
2020-08-16, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Kolla nätporren. Vita kvinnor utgör kanske någrs enstaka procent av jordens befolkning men det är vita kvinnor i 98% av alla porrfilmer. De dricker piss o sperma och piskas och gudvetallt. Vem producerar då detta och varför den extrema dominans av just vita kvinnor?
Det är helt sjukt och konstigt att detta inte ifrågasätts mer.
Citera
2020-08-16, 19:43
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Ändå tragikomiskt hur man kan störa sig så pass mycket på en obetydlig grej som att det syns mörkhyade människor på TV att man känner sig tvungen att starta en tråd om det på Flashback.

Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: det är ingen som hindrar er som inte trivs i Sverige från att emigrera.
Citera
2020-08-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
"Tvångsmässig" vet jag inte. Reklam bör ju rikta sig till en så stor marknad som möjligt. Inte speciellt effektivt å utesluta "mångkultur" i så fall
Tvångsmässigt blir det ju när reklamen hela tiden upprepar samma tema: Den smärta svenska blondinen i 20-årsåldern överlyckligt kommuniserande med en Netflix i 40-årsåldern.
Alla brudar jag kommer ihåg som blev ihop med en N skaffade sig en mulattunge och sedan när mannen var otrogen blev det skilsmässa. Ofta fick hon sedan söka ungen eller ungarna i arabvärlden eller Afrika.
En dotter på tre år hade vad jag minns fått hela underlivet sönderskuret och var handikappad för hela livet.
Citera
2020-08-17, 20:06
Medlem
Leffe020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Det fanns säkert negrer i 60 talet Sverige, men det var desertörer ifrån USA frihets krig i Vietnam. Det vara desertörer som tog hit det tunga knarket till Sverige LSD, Crack osv.

Hahah Nej desertörer tog inte hit LSD och crack osv. För helvete crack finns nästan inte alls i Sverige. Tryck på Foliehatten!
Citera
2020-08-17, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leffe020
Hahah Nej desertörer tog inte hit LSD och crack osv. För helvete crack finns nästan inte alls i Sverige. Tryck på Foliehatten!

Det var Palmes desertörer som tog hit det tunga knarket.
Citera
2020-08-17, 20:10
Medlem
Leffe020s avatar
Citat:
Det var Palmes desertörer som tog hit det tunga knarket.

Och var har du bevisen för det?
Citera
2020-08-17, 20:18
Bannlyst
Citat:
Och var har du bevisen för det?

Det kom hit mycket skit med Vietnam desertörerna.
Citera
2020-08-17, 20:23
Medlem
Leffe020s avatar
Citat:
Det kom hit mycket skit med Vietnam desertörerna.

Du har alltså inga. Du bara tror en massa.
Citera
2020-08-17, 20:27
Medlem
Eoppoyzs avatar
För flera år sedan såg jag några begrepp som med stor sannolikhet har sitt ursprung på FB. Det är följande: "kvotblatte" och "kvotneger". Det användes i fall om just mångkulturpropagandan i reklamer.
Citera
2020-08-18, 07:44
Bannlyst
Citat:
Du har alltså inga. Du bara tror en massa.

Bara läsa nyhetsartiklar ifrån den tiden. Desertörerna ifrån Vietnam kriget ställde till med kaos i Svenska samhället
Citera
2020-08-18, 12:45
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Just IKEA verkar ligga i framspetsen när det gäller detta.
Standard brukar vara svart man med blond kvinna, vilket har påpekats många gånger redan.

Den reklamen de kör med nu är en mörk och jättetjock afrikansk kvinna tillsammans med en arab pojkvän samt den obligatoriska mulattungen med afro.
Kan det bli svenskare än så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in