Citat:
Ursprungligen postat av
bibbarsmuts
Jag är iofs inte jätteinsatt i det där, men av det jag har läst tycker jag att det inte finns någon koppling.
Att US Intel infiltrerade både medborgarrättsrörelsen och fredsrörelsen både i USA och utomlands är med råge bevisat. Det som är mindre känt är vilka metoder man använde sig av för att misskreditera och destabilisera dessa. I de fyra böcker jag länkade till finns minst sagt intressanta uppgifter för den som vill fördjupa sig i delar av verksamheten.
- Vietnamdesertörer/EAP/Chaos
- Manson/MKUltra/Chaos
- Patty Hearst/MKUltra/SLA
- Laurel Canyon/60-talets musikrörelse i LA/Pentagon/Chaos
Jag har inga svårigheter att peta in EAP och t.ex. VG i den här perversa ekvationen.
Det har du?
Citat:
Jag utgår från (och hoppas)
Hoppas?
Citat:
att CIA och/eller FBI och kanske Säpo och/eller IB på något sätt infiltrerade American Deserters Committee och senare även LaRouches organisation i dess olika skepnader. Kanske CIA även utnyttjade USLP/EAP/EIR/Schiller Institute osv på olika sätt för att sprida desinformation eller för att skapa förvirring. Det känns ju inte heller orimligt och det hade jag nog också försökt göra om jag jobbade inom und/säk på den tiden.
Det kan man nog lugnt utgå ifrån, ja. Frågan är om EAP i allt väsentligt var en CIA-skapelse eller om man bara passade på att använda sig av organisationen när det passade.
Citat:
Däremot har jag otroligt svårt att tänka mig t.ex. att LaRouche skulle ha varit en CIA-tillgång redan från början (för att sabotera amerikanska vänstern osv) eller att han på annat sätt togs på allvar av säkerhetstjänsterna. Han var alldeles för galen för det.
Det brukar inte utgöra något hinder när CIA är i farten. Tvärtom. Han behöver t.ex. inte ens själv känna till att CIA har 'skapat' honom och i vilket syfte.
Att de två svenska ledarna reste hem till USA kort efter mordet och fick anställning på The Brookings Institution tyder på att de hade friends in high places.
Citat:
Kanske att enskilda infiltratörer eller operationer under perioder gick längre än att bara övervaka och manipulera, men inte en chans att det hela var en CIA-operation.
Inte?
Citat:
LaRouche var en skvatt galen sektledare som bara var snäppet mindre tokig än Jim Jones,
Vad tror du om Jim Jones och hans operation i Guyana?
Shit happens?
Waco-massakern var vad jag förstår helt onödig om syftet var att göra en husrannsakan avseende misstänkta vapen. Allt tyder på att hela scenariot drevs på av diverse aktörer inom US Intel just för att åstadkomma största möjliga mayhem och förödelse. Att det var en PsyOp riktad mer mot det amerikanska folket än mot ett gäng sjundedagsadventister.
Citat:
Marshall Applewhite
Jo, visst finns det galningar utan att CIA behöver tillverka dem. Självmordssekter brukar kännetecknas av en ledare som är döende eller vet att hen ska dö. Att de vill ha folk med sig över till andra sidan.
Citat:
osv och jag kan inte tänka mig att CIA hade någon användning av den rappakalja hans "informationsbyrå" producerade genom att låta ett gäng stollar sitta och ringa runt och låtsas vara kända reportrar. Allt var i princip bara galenskap och hittepå. När man läser en del av materialet EAP osv framställt står det ganska klart att det är en galen och paranoid människas vanföreställningar, även om det skrevs kollektivt.
Fast LaRouche fanns ju inte ute på fältet. Om EAP's syfte var att sprida hat mot OP så lyckades man ju över förväntan. Jag tror inte heller att EAP låg bakom mordet. Jag tror att EAP's uppgift var att hjälpa till att piska upp det hat som till slut ledde till mordet.
Citat:
Det är ju också sen länge känt att LL finansierade sitt "imperium" genom klassiskt bondfångeri och att ruinera gamla hjälplösa damer, inte genom pengar från CIA eller liknande.
Men visst, man vet ju aldrig...
Jag läste nyss någonstans att EAP stämt FBI efter att de under en räd i deras faciliteter hade tagit med sig en mängd dokument. Men att de enda dokumenten EAP var/är intresserade av att ovillkorligen få tillbaka är de som handlar om Olof Palme.
Tål att tänkas på.
Chaos bor granne med ...