Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-17, 20:08
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Jag längtar redan till valvakan och det mesta tyder väl på att det kommer bli lika jämnt som senast och att det är någon enstaka delstat som avgör. Nu meddelar ju även CNN att det är dött lopp i princip.

källa? sen vet jag inte om man kan kalla det jämnt 2016, då Trump vann med nästan 100 st fler elektorer.
2020-08-17, 20:21
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Jag längtar redan till valvakan och det mesta tyder väl på att det kommer bli lika jämnt som senast och att det är någon enstaka delstat som avgör. Nu meddelar ju även CNN att det är dött lopp i princip.
https://www.youtube.com/watch?v=swM6xTMUVE0
Så pass jämt jo jo 9% är Biden före ännu tryggt avstånd!
2020-08-17, 20:34
Medlem
stone_sleepers avatar
Även lokala val blir intressanta i år, här ett demokraternas valmöte mitt i ett villaområde i Hugo, Minnesota... Där Demokraten John Thompson, en svart man som vann sitt primärval nyligen och kan ta plats i Senaten i november, med en helt galen blick pekar mot några tonårsflickor som sitter utanför sina hem och tittar på spektaklet, medan han hotar med våld mot vita och svär och lovar att han kommer ta över deras hus och deras pengar...
Samtidigt jublar vita cucklibs i publiken, glada för att deras land förvandlas till en spännande nordamerikansk version av Liberia.

Jag skojar inte, se videon. Demokraterna år 2020 är verkligen något utöver det vanliga.

https://www.youtube.com/watch?v=a4HZahNuBOY
Senast redigerad av stone_sleeper 2020-08-17 kl. 20:41.
2020-08-17, 20:46
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Addendum

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Joe kör distans och Kamala har precis noterats för miljonskuld för sin egen Presidentkampanj.
Oops! Build Back Better tycks resonera väl hos Wall Street:arna: Wall Street's Big Money Is Betting On Biden And Democrats In 2020

Notera Robert Mercers ovilja att donera mer pengar för sin sak. Vad beror det på? Kan det ha att göra med att hans algoritmer inte är lika effektiva denna gång? Mycket talar för det.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-17 kl. 20:51. Anledning: Addendum
2020-08-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
1. Var har du siffran att det är 1/1000000 som fuskar vid poströstning ?

2. Trump vill inte utöka postens budget 80dgr innan ett val. Historiken talar för postkaos samt möjlighet att påverka, vad menar du är annorlunda just denna gång ?

3. Båda valsystem har sina för och nackdelar. Att man låter hela USA bestämma är ju positivt då det annars enbart blir storstadskärnorna, det var ett av skälen systemet uppfanns. Skulle systemet nyttjas i Sverige skulle ex. Norrland få mer att säga till om, inte odelat negativt även i Sverige.

Summerat: USA är överlägset mer demokratiskt än EU, vi i EU får inte välja våra ledare utan hålls på armlängds avstånd från inflytande. Mycket märkligt kan tyckas. USA och den vapenbärande kristna högern är det som ser till att vi har en demokrati i USA övh. Antar att du inte lagt ihop de pusselbitarna.

Jag vill också veta vart Klybans siffra gällande valfusk via poströstning kommer ifrån.

Jag gissar att Klyban hittar på denna siffra precis som allt han skriver är påhittat. Han verkar bara klara läsa något enstaka ord i en artikel och sen drar han slutsatser från det. Slutsatser som alltid är felaktiga.
2020-08-17, 20:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte

Det är ett annorlunda val i år, förutom covid`s härjningar så även detta :

“Rasmussen just came out and said 55 percent of the country does not think Biden will complete his first term, which means people are going to be looking at Harris as a president, not a vice president.”

https://www.foxnews.com/politics/new...icket-collapse

Hur kommer det att påverka valet ?
2020-08-17, 20:56
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
källa? sen vet jag inte om man kan kalla det jämnt 2016, då Trump vann med nästan 100 st fler elektorer.

Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte

" 50 procent av de svarande säger att de skulle rösta på Biden och hans vicepresidentkandidat Kamala Harris, medan 46 procent ställer sig bakom Trump och vicepresidenten Mike Pence.

I 15 så kallade nyckelstater, som tros bli särskilt viktiga för utgången i valet, är Bidens ledning bara en procentenhet: 49 procent mot Trumps 48."

Från idag:
Omni: https://omni.se/cnn-bidens-ledning-o...ejalt/a/MRM3Wo
CNN (original källa) https://edition.cnn.com/2020/08/16/p...ust/index.html
2020-08-17, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är ett annorlunda val i år, förutom covid`s härjningar så även detta :

“Rasmussen just came out and said 55 percent of the country does not think Biden will complete his first term, which means people are going to be looking at Harris as a president, not a vice president.”

https://www.foxnews.com/politics/new...icket-collapse

Hur kommer det att påverka valet ?

Det är därför Harris är så viktig i det här valet. Känner folk sig mer bekväma med henne än med Trump är avgörande.
2020-08-17, 21:08
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Även lokala val blir intressanta i år, här ett demokraternas valmöte mitt i ett villaområde i Hugo, Minnesota... Där Demokraten John Thompson, en svart man som vann sitt primärval nyligen och kan ta plats i Senaten i november, med en helt galen blick pekar mot några tonårsflickor som sitter utanför sina hem och tittar på spektaklet, medan han hotar med våld mot vita och svär och lovar att han kommer ta över deras hus och deras pengar...
Samtidigt jublar vita cucklibs i publiken, glada för att deras land förvandlas till en spännande nordamerikansk version av Liberia.

Jag skojar inte, se videon. Demokraterna år 2020 är verkligen något utöver det vanliga.

https://www.youtube.com/watch?v=a4HZahNuBOY

Det mest ofattbara i sammanhanget är som sagt hur de vita runt omkring honom jublar när han går apeshit emot dem själva, d.v.s. vita. Humor på hög nivå. Det visar bara hur enormt hjärntvättade och störda vänstern är. De är såpass korkade att de inte inser att de är de första som kommer dingla från en lyktstolpe om Herr Thompson får någonting att säga till om. Dessa människor är bortom all räddning.

Videon borde visas för alla, så att fler förstår vilket enormt hat de svarta besitter gentemot de vita.
Istället borde Mr.Thompson ta tag i sin egen problematik bland de svarta. De är överrepresenterade i populationen när det gäller försäljning av droger, gangbangers, faderslösa barn, våldtäktsmän, mördare och looters.

Men, det är mycket, mycket enklare att skrika rasist och skylla all sin otillräcklighet på den onde vite mannen. Men Mr.Johnson går nog en strålande framtid till mötes. Jag är säker på att han är oerhört populär hos USA:s största somaliska population som härjar i Minnesota. Vi vet ju hur mycket de gillar lag och ordning...not
2020-08-17, 21:26
Medlem
-nickname-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3

Nej. Han hade 77 fler electoral votes och 2,9 miljoner färre totala röster.
2020-08-17, 21:32
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det är därför Harris är så viktig i det här valet. Känner folk sig mer bekväma med henne än med Trump är avgörande.

Ha ha, ingen gillar Harris, det har ju blivit övertydligt sedan hon annonserades. Det är ingen stjärna vi ser. Det här känns bra, det gäller att peaka vid rätt tidpunkt det vet Trump som idag stoppar i tre stater tror jag det var allt medan Biden löser korsord i källaren.
2020-08-17, 22:05
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Arizona är källan.

Ditt svamlande ändrar inte faktumet att trumpen fuskar i valet som en förlorare.
Vem försöker du lura?
Du kan ju inte ens lura dig själv här.

En som vaknade igår och aldrig någonsin har träffat på politik.
Den säger direkt att du har bias, och sen behövs inte mer säga.

Dock imponerande att ni trumpnissar aldrig kan återge Demokratisk politik, inte ens republikansk politik kan ni återge rätt.
Det är vad jag kallar sjukt tokigt.

Och hur har Arizona kommit fram till det ? Är det landsomfattande eller lokalt ? och om det är landsomfattande hur jämför du eller Arizona sitt poströstningssystem mot andra staters ?

"Dravelgubben" är ditt nya smeknamn !

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in