2020-08-17, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Som tilltalad i ett brottsmål sker inte förhören under ed och det är inte straffbart att ljuga för att skydda sig själv.
Charlie tror du det kommer gå att få ut ljudfiler, från pedofilerna CL o CAs rättegång?
Citera
2020-08-17, 12:54
Medlem
Citat:
För er som har problem med forumfiles, eller som vill ta del av vittnesmålen, så ligger alla ljudupptagningar nu uppe på min drive:
https://drive.google.com/drive/folders/1V9KSiHmHwAJCb-z1rJ4KM5BL6JOfl-3E?usp=sharing

Hej!

Länken till PDF-filen 'LVU-fallet gällande de efterlevande barnen' verkar inte funka. Ser ut som det blivit knas med länken (se nedan). Skulle vara intressant att få ta del av den.

http://retro.lagen.nu/dom/hfd/2012:35]HFD 2012:35 (hänvisas
till i Förvaltningsrätten[/url])
https://forumfiles.com/38Qda6h3oa/Linko_pin
g_FR_883-20_Dom_2020-03-09_pdf
Citera
2020-08-17, 15:14
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfiskalen
Hej!

Länken till PDF-filen 'LVU-fallet gällande de efterlevande barnen' verkar inte funka. Ser ut som det blivit knas med länken (se nedan). Skulle vara intressant att få ta del av den.

http://retro.lagen.nu/dom/hfd/2012:35]HFD 2012:35 (hänvisas
till i Förvaltningsrätten[/url])
https://forumfiles.com/38Qda6h3oa/Linko_pin
g_FR_883-20_Dom_2020-03-09_pdf
Kolla i min drive istället, den ligger där - Linköping FR 883-20.
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Charlie tror du det kommer gå att få ut ljudfiler, från pedofilerna CL o CAs rättegång?
Ingen aning, jag vet inte ens vad det är för mål. Varit upptagen senaste månaderna och inte följt fall särskilt noga. Om du länkar mig tråden om fallet så kan jag kolla in det.
Citera
2020-08-17, 15:18
Medlem
Citat:
Kolla i min drive istället, den ligger där - Linköping FR 883-20.

Ok. Tackar och bockar.
Citera
2020-08-17, 16:57
Medlem
Citat:
Som tilltalad i ett brottsmål sker inte förhören under ed och det är inte straffbart att ljuga för att skydda sig själv.

Då får vi helt enkelt begära underlag från sjukhuset om socialtjänstens påstående. Det är hennes försvarare som drar upp detta, och åklagaren påstår inte motsatsen eller? Är man åtalad misstänkt för mord och hörs i domstol är en sån sak viktig för domstolens förtroende. Så det är nog helt korrekta uppgifter och typiskt socionomers vantolkningar och direkta lögner.

Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Nä, precis - ingen misstänkt ljuger i en domstol.
🤦🏼‍♀️

Nä inte om saker som skall inge förtroende för den åtalades uppgifter i sin helhet. Ville åklagaren kommentera kan hon göra det. Gjorde hon det?
Senast redigerad av Browser 2020-08-17 kl. 17:07.
Citera
2020-08-17, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Hur tycker du att famillehemsmamman gjort fel i detta? Och varför tror du att det var främst P som var boven i det hela?
R hade fler minnen i början av förhören som har blivit mer och mer..jag vet inte/ jag kommer inte ihåg. Tror hon kommer ihåg mycket mer än hon berättar.

Du tror alltså att R inte skulle ljuga inför domstolen? Jag tycker att det är exakt det hon gjort mest hela tiden.

Det har jag skrivit om i flera inlägg. Hon trodde det var hennes barn. Och hon insåg inte att barn som är LVU placerade kan flytta hem. Hon gråter i varenda media och fortgår sitt resonemang om att barn som tas under LVU skall snabbare få en vårdnadsöverföring till familjehemmet. Hon lobbar ända upp till regering som lägger ett lagförslag då vi i princip redan har med vårdnadsöverflytt i nuvarande lagstiftning. Hon är inte rätt person för familjehem för andras barn blir aldrig hennes egna utan hon var i princip anställd med lön ett uppdrag för kommunen.

Vem som är bov har jag ingen uppfattning om eftersom bevis saknas. Däremot har flickan bott vid hemflytten i en miljö som inte är lämpligt för ett barn.
Senast redigerad av Browser 2020-08-17 kl. 17:13.
Citera
2020-08-17, 17:16
Medlem
Merrybums avatar
Det är helt fantastiskt vilket selektivt minne den kvinna har. Hon minns hur hon satt med Silas i knät julafton, hon minns att hon bjöd soc att komma tillbaka nästa dag på juldagen. Och hon minns att hon och andra Rebecka var osams. Men hon minns inget som inte passar henne.

När åklagaren ställer frågor blir hon som ett barn, hon förstår inte sa bra och hon använder ett litet barn röst. Ibland blir hon lite stöddig mot åklagaren, lite som entydigt 13-åring. Typ, men jag kan ju inte minnas det jag inte minns fattar du väll. Den där metoden har hon lyckats med förr, att vara liten, trulsig och söt.

Hon småljuger om det mesta, det skulle vara omöjligt att korrigera henne i varje detalj. Så visst kan Esmeralda fötts med abstinens.

Jag blir mest irriterad när advokaten blejar fråga om Esmeralda och adhd. Hon var tunnhårig för hon var vanvårdad. Hon tvinnade hår för att hon var ensam rädd och osäker.

Föresten spelar ju det ingen roll att inte märka att hon är mager och utmärglad och har skador över kroppen är oförlåtligt, vare sig hon minns det eller inte.

Hon är fan den lägsta varelse jag varit med om.
Citera
2020-08-17, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Det är helt fantastiskt vilket selektivt minne den kvinna har. Hon minns hur hon satt med Silas i knät julafton, hon minns att hon bjöd soc att komma tillbaka nästa dag på juldagen. Och hon minns att hon och andra Rebecka var osams. Men hon minns inget som inte passar henne.

När åklagaren ställer frågor blir hon som ett barn, hon förstår inte sa bra och hon använder ett litet barn röst. Ibland blir hon lite stöddig mot åklagaren, lite som entydigt 13-åring. Typ, men jag kan ju inte minnas det jag inte minns fattar du väll. Den där metoden har hon lyckats med förr, att vara liten, trulsig och söt.

Hon småljuger om det mesta, det skulle vara omöjligt att korrigera henne i varje detalj. Så visst kan Esmeralda fötts med abstinens.

Jag blir mest irriterad när advokaten blejar fråga om Esmeralda och adhd. Hon var tunnhårig för hon var vanvårdad. Hon tvinnade hår för att hon var ensam rädd och osäker.

Föresten spelar ju det ingen roll att inte märka att hon är mager och utmärglad och har skador över kroppen är oförlåtligt, vare sig hon minns det eller inte.

Hon är fan den lägsta varelse jag varit med om.

Ja hennes dåliga minne är suspekt det håller jag med om, men hon har tydligen frågat på psyk och dom har angett att man kan blockera obehaglig information om det blir för mycket. Jag personligen tror inte på det. Sen är R drillad efter alla möten med socialtjänsten och förvaltningsdomstolarna, umgängesstöd osv. Hon uppträder hjärntvättad med ord som socialtjänsten använder. Hon har däremot i förhör hos polisen redogjort för vad som hände, men backar nu då på om det var verklighet eller något hon hört. Hon verkar legat på psyk också under häktningen då hon befunnit sig i psykostillstånd. Inte konstigt efter alla droger som skall ur kroppen. Hon är inte villig att bli ren och har en bestämd uppfattning om att förskriven medicin är helt okej att ta. Inte heller är hon villig till behandling. Jag tror inte att R ser några barn om hon inte blir kliniskt ren i åratal framöver. Frågan är om det kommer räcka.
Citera
2020-08-17, 17:34
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ja hennes dåliga minne är suspekt det håller jag med om, men hon har tydligen frågat på psyk och dom har angett att man kan blockera obehaglig information om det blir för mycket. Jag personligen tror inte på det. Sen är R drillad efter alla möten med socialtjänsten och förvaltningsdomstolarna, umgängesstöd osv. Hon uppträder hjärntvättad med ord som socialtjänsten använder. Hon har däremot i förhör hos polisen redogjort för vad som hände, men backar nu då på om det var verklighet eller något hon hört. Hon verkar legat på psyk också under häktningen då hon befunnit sig i psykostillstånd. Inte konstigt efter alla droger som skall ur kroppen. Hon är inte villig att bli ren och har en bestämd uppfattning om att förskriven medicin är helt okej att ta. Inte heller är hon villig till behandling. Jag tror inte att R ser några barn om hon inte blir kliniskt ren i åratal framöver. Frågan är om det kommer räcka.
Att ha kontakt med sitt ursprung och sina bio-föräldrar är viktigt för alla barn. Så det är säkert det för Silas och Amos oxå. Så ett visst umgänge kommer hon nog att ha med dem.
Men personligen tycker jag att hon förvärvat rätten till sina barn.
Citera
2020-08-17, 18:00
Medlem
Citat:
Då får vi helt enkelt begära underlag från sjukhuset om socialtjänstens påstående. Det är hennes försvarare som drar upp detta, och åklagaren påstår inte motsatsen eller? Är man åtalad misstänkt för mord och hörs i domstol är en sån sak viktig för domstolens förtroende. Så det är nog helt korrekta uppgifter och typiskt socionomers vantolkningar och direkta lögner.

Nä inte om saker som skall inge förtroende för den åtalades uppgifter i sin helhet. Ville åklagaren kommentera kan hon göra det. Gjorde hon det?

Det står om abstinenskontroll i FUP sida 151 (158 i det sammanfogade dokumentet) förlossningsjournal:
"abstinensschema ifylles enligt rutin",
"är skakig, mamman tagit stesolid... fortsätter med abstinens kontroll".
Citera
2020-08-17, 18:01
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Från LVU-mål är det redan bekräftat att E uppvisade abstinensbesvär vid födseln. Detta saknar dock betydelse för aktuellt mål.
Citera
2020-08-17, 18:05
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Att ha kontakt med sitt ursprung och sina bio-föräldrar är viktigt för alla barn. Så det är säkert det för Silas och Amos oxå. Så ett visst umgänge kommer hon nog att ha med dem.
Men personligen tycker jag att hon förvärvat rätten till sina barn.
Tror inte du menade just det, va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in