Citat:
Ursprungligen postat av
Mrs.natt
Hur tycker du att famillehemsmamman gjort fel i detta? Och varför tror du att det var främst P som var boven i det hela?
R hade fler minnen i början av förhören som har blivit mer och mer..jag vet inte/ jag kommer inte ihåg. Tror hon kommer ihåg mycket mer än hon berättar.
Du tror alltså att R inte skulle ljuga inför domstolen? Jag tycker att det är exakt det hon gjort mest hela tiden.
Det har jag skrivit om i flera inlägg. Hon trodde det var hennes barn. Och hon insåg inte att barn som är LVU placerade kan flytta hem. Hon gråter i varenda media och fortgår sitt resonemang om att barn som tas under LVU skall snabbare få en vårdnadsöverföring till familjehemmet. Hon lobbar ända upp till regering som lägger ett lagförslag då vi i princip r
edan har med vårdnadsöverflytt i nuvarande lagstiftning. Hon är
inte rätt person för familjehem för andras barn blir aldrig hennes egna utan hon var i princip anställd med lön ett uppdrag för kommunen.
Vem som är bov har jag ingen uppfattning om eftersom bevis saknas. Däremot har flickan bott vid hemflytten i en miljö som inte är lämpligt för ett barn.