2020-08-16, 21:28
Medlem
Hendry intervjuade O'Sullivan i lockdown för någon månad sedan och frågade om vilken match Ronnie hade velat spelat på nytt och vad han hade gjort annorlunda. Svaret blev finalen mot Selby och detta var alltså taktiken:

https://twitter.com/_RocketFan147/status/1295026384717455364

Citat:
"Given the chance I could go bang bang bang and win 3 frames back to back"
Citera
2020-08-17, 02:05
Medlem
Neofytens avatar
Oraklet O'Sullivan, skådare av framtiden!

Bang bang bang!
Citera
2020-08-17, 02:41
Medlem
Neofytens avatar
McGill istället för Wilson i final? Han hade nog kunnat bjuda upp till betydligt bättre dans!
Citera
2020-08-17, 11:12
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
McGill istället för Wilson i final? Han hade nog kunnat bjuda upp till betydligt bättre dans!
Tror han hade förlorat med ännu större siffror.
Citera
2020-08-17, 11:16
Medlem
TilleyHats avatar
I en intervju efter finalen sa Ronnie att han inte skulle behöva kvala in till kommande tävlingar. Stämmer det verkligen? Även världsmästaren har väl behövt kvala?
Citera
2020-08-17, 11:20
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Tror han hade förlorat med ännu större siffror.

Jag är också helt övertygad om att Wilson före matchen var en mer kompetent motståndare till Ronnie än McGill. Inte omöjligt att McGill faller tillbaka till sitt mediokra spel som han är van vid sedan flera år tillbaka. Jag tycker inte att hans 22-ranking nu efter VM egentligen motsvarar hans spelstyrka.
Citera
2020-08-17, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
I en intervju efter finalen sa Ronnie att han inte skulle behöva kvala in till kommande tävlingar. Stämmer det verkligen? Även världsmästaren har väl behövt kvala?
Världsmästaren, världsettan och två kineser brukar få sina kvalmatcher flyttade till Kina och slipper kvala i någon engelsk sporthall.

Om det blir några turneringar alls i Kina vill säga...
Citera
2020-08-17, 11:47
Medlem
Neofytens avatar
Min bedömning av McGill är endast från VM, ingen koll på honom sedan tidigare. Fick ändå känslan att han kanske kunde gräva lite djupare i den mentala källaren än Wilson om han tagit sig till final. Så klart bara spekulationer. Men han kanske inte hade blivit lika starstrucked av Ronnie hehe.
Citera
2020-08-17, 12:01
Medlem
Neofytens avatar
Vad tomt det känns utan snooker nu. Rent deprimerande...
Citera
2020-08-17, 12:34
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Vad tomt det känns utan snooker nu. Rent deprimerande...
Det är nu spekulationerna inför säsong 2021 drar igång.
Jag är för tillfället helt tom på tankar och idéer, men ska kraftsamla för att få fram några profetior som slår fel inför nästa turnering i september.
Tills dess så körs ju senior-VM med många av våra hjältar vid bordet.
http://www.snooker.org/res/index.asp?event=1045 bäst av 7 (final bäst av 9)
Onsdagen den 19 augusti är det bl.a Jimmy White vs Joe Johnson.

Om ngn hittar var man kan se matcherna så dela gärna med er.

Mitt vinnartips är Mr. Bond
Senast redigerad av Millediablo 2020-08-17 kl. 12:36.
Citera
2020-08-17, 14:08
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Världsmästaren, världsettan och två kineser brukar få sina kvalmatcher flyttade till Kina och slipper kvala i någon engelsk sporthall.

Om det blir några turneringar alls i Kina vill säga...

Precis, men jag uppfattade det som att han menade att han som världsmästare är direktinkvalad till huvudturneringarna. Jag kan i och för sig ha missuppfattat honom.
Citera
2020-08-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Precis, men jag uppfattade det som att han menade att han som världsmästare är direktinkvalad till huvudturneringarna. Jag kan i och för sig ha missuppfattat honom.
Jag tror han ser det som att han är direktinkvalad till huvudturneringen om han får spela alla matcher på plats i huvudarenan, även om han teoretiskt naturligtvis inte är det. Han kan åka över och spela i Kina utan att behöva åka till en enskild kvaltävling i England vid ett helt annat tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in