• 1
  • 2
2020-08-17, 01:03
Medlem
Hej!
Jag är nybörjare inom ämnet så vill gärna ha lite stöd om det finns någon/några villiga. Har länge velat testa på någon form utav testo och nu har jag en vän som kan lösa detta åt mig. Har aldrig tidigare tagit någon testo så att ni vet. Undrar mest om jag kan köra på sustanon endast eller om jag borde ta något annat samtidig? Undrar även om det går bra att detta på det eftersom det jag mest vill är att gå ner i vikt men även få bra form samtidigt? Han snackar om att jag borde ta hcg t3 och arimidex men läst lite på det och det verkar inte som något jag behöver och just hcg verkar ju lite halvfarligt med tanke på man mekar med sköldkörteln?
Sammanfattat: som första kur går det bra att bara köra på sustanon och hur ofta hade ni rekommenderat jag skulle ta det isåfall?
Citera
2020-08-17, 08:00
Medlem
fnyrrs avatar
Hcg liknar lh, som utsöndras via hypofysen och stimulerar våra testiklar till att producera hormoner. Har inget med sköldkörtel och göra. Hcg tar du för att bibehålla funktion i dina bollar under kuren. Enda varningen jag kan säga där är att ditt Östro kan peaka fort.

Du blandar ihop det med t3 som kommer från sköldkörteln.

För övrigt verkar du ha alldeles för dålig koll och inte vara redo för detta. Läs mer och fundera ordentligt om detta verkligen är något du vill.
Citera
2020-08-17, 10:47
Medlem
vakNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHRESE
Hej!
Jag är nybörjare

Det går bra att ta endast sustanon, exempelvis 250mg var femte dag som nybörjare, och då behövde iallafall jag arimidex för att inte få för högt östrogen.

HCG läggs till under kur för att undvika atrofi i bollarna, och efter kur för att bollarna ska "återhämta" sig innan PCT.

Läs några kurrapporter. Youtube har också vissa lärorika videos. Jag vet att det är spännande och du kanske vill igång fort, sån var jag, men det resulterade i måttligt fall av gyno i vänster bröst för mig.
Citera
2020-08-17, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnyrr
Hcg liknar lh, som utsöndras via hypofysen och stimulerar våra testiklar till att producera hormoner. Har inget med sköldkörtel och göra. Hcg tar du för att bibehålla funktion i dina bollar under kuren. Enda varningen jag kan säga där är att ditt Östro kan peaka fort.

Du blandar ihop det med t3 som kommer från sköldkörteln.

För övrigt verkar du ha alldeles för dålig koll och inte vara redo för detta. Läs mer och fundera ordentligt om detta verkligen är något du vill.

Väldigt många som skriver du verkar inte va redo de känns som något alla vill skriva på något sätt
Har ju funderat på de länge och vill testa. Hur blir jag redo om inte det jag gör nu frågar och läser på. Säger ju att jag läst att till exempel t3 påverkar sköldkörteln osv och att jag vill testa endast ta susta osv isåfall men är det bra att gå ner i vikt på undrar jag
Citera
2020-08-17, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vakN
Det går bra att ta endast sustanon, exempelvis 250mg var femte dag som nybörjare, och då behövde iallafall jag arimidex för att inte få för högt östrogen.

HCG läggs till under kur för att undvika atrofi i bollarna, och efter kur för att bollarna ska "återhämta" sig innan PCT.

Läs några kurrapporter. Youtube har också vissa lärorika videos. Jag vet att det är spännande och du kanske vill igång fort, sån var jag, men det resulterade i måttligt fall av gyno i vänster bröst för mig.

Okej men säg man tar susta var 10de dag och köper även arimidex ifall man skulle få för högt Östrogen? Hur vet man det isåfall känner man det eller tar man tester för de. Funkar det att deffa bra på susta eller borde man köra något annat?
Citera
2020-08-17, 11:43
Medlem
vakNs avatar
Citat:
Okej men säg man tar susta var 10de dag och köper även arimidex ifall man skulle få för högt Östrogen? Hur vet man det isåfall känner man det eller tar man tester för de. Funkar det att deffa bra på susta eller borde man köra något annat?

Ta det var femte dag för jämna nivåer. Eller halva dosen två gånger i veckan exempelvid måndag torsdag.

Deffa gör du med kosten men visst, sustanon kommer hjälpa dig behålla både styrka och muskelmassa medan du ligger på kaloriunderskott.

Jag tog inte prover själv under kurer men det är såklart klokast. För de allra flesta skulle 0.25 arimidex e2d fungera på den dosen.

Det är ganska lätt att känna rent kroppsligt om du hamnar fel i nivåerna, du binder mer vatten och kanske får problem med libido. Läs stora tråden om arimidex och även HCG osv osv.
Citera
2020-08-17, 13:03
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Väldigt många som skriver du verkar inte va redo de känns som något alla vill skriva på något sätt
Har ju funderat på de länge och vill testa

För det är vår skyldighet, merparten som kommer in här är inte redo. Med frågorna du ställer så har du inte läst på, sen så får du säga vad du vill om det.

För att en fundering ska bli bra, så lär den baseras på kunskap kring ämnet. Har du på riktigt vägt riskerna kontra det du vill ha ut av kuren. Har du allt annat på plats, träning/sömn/kost. Har du disciplinen? Fixar du att kliva av? Lämna den härliga känslan där kroppen är som granit och du kan göra vad som helst. Till en tuff pct och "Bara" vara normal igen. Listan kan göras lång.

Det här säger vi i all välmening. Har du bestämt dig så fine, kör. Men ge dig själv bästa möjliga förutsättningarna då och läs läs läs. Trådar som dessa skulle egentligen inte ens behövas.

Jag är inget undantag, skulle ha lärt mig mer innan jag klev på.
Citera
2020-08-17, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnyrr
För det är vår skyldighet, merparten som kommer in här är inte redo. Med frågorna du ställer så har du inte läst på, sen så får du säga vad du vill om det.

För att en fundering ska bli bra, så lär den baseras på kunskap kring ämnet. Har du på riktigt vägt riskerna kontra det du vill ha ut av kuren. Har du allt annat på plats, träning/sömn/kost. Har du disciplinen? Fixar du att kliva av? Lämna den härliga känslan där kroppen är som granit och du kan göra vad som helst. Till en tuff pct och "Bara" vara normal igen. Listan kan göras lång.

Det här säger vi i all välmening. Har du bestämt dig så fine, kör. Men ge dig själv bästa möjliga förutsättningarna då och läs läs läs. Trådar som dessa skulle egentligen inte ens behövas.

Jag är inget undantag, skulle ha lärt mig mer innan jag klev på.
Okej jag förstår. Jag känner att jag är redo. Jag har träning kost och sömn under kontroll. Har inga problem att kliva av, har ej beroendepersonlighet. Egentligen vill jag köra nån typ av trt att lixom microdosa men verkar som alla skriver man ska göra på ett visst vis. Hade velat ta Så små doser som möjligt egentligen under lite längre tid.
Citera
2020-08-17, 14:40
Medlem
vakNs avatar
Citat:
Okej jag förstår. Jag känner att jag är redo. Jag har träning kost och sömn under kontroll. Har inga problem att kliva av, har ej beroendepersonlighet. Egentligen vill jag köra nån typ av trt att lixom microdosa men verkar som alla skriver man ska göra på ett visst vis. Hade velat ta Så små doser som möjligt egentligen under lite längre tid.

TRT det första du gör kommer knappast ge dig något, däremot stänger det ner dig.

En mild och bra första kur är 250mg test e e5d. 12-16 veckor sen pct.
Citera
2020-08-17, 22:16
Medlem
Citat:
TRT det första du gör kommer knappast ge dig något, däremot stänger det ner dig.

En mild och bra första kur är 250mg test e e5d. 12-16 veckor sen pct.
Okej jag pissar ju på jobbet och dem testar inte för steroider men om dem märker tydlig skillnad kanske dem väljer att göra de så fick upp ögonen lite för sarms är de något du har testat eller vet någonting om? Hört att det ska ligga lite i gråzonen och ej vara olagligt än så kanske ska testa de först innan man går på de tyngre grejerna
Citera
2020-08-18, 00:50
Medlem
vakNs avatar
Jag har testat låg dos mk677 men låg på annat samtidigt. Vill minnas att det hjälpte mig med aptit och sömn.

Dom kommer inte testa dig för steroider på jobbet om du går en 250mg testo e e5d och sköter din ai rätt. Du lär inte bli Hulken på några veckor men du kommer absolut få resultat.
Citera
2020-08-18, 12:42
Medlem
Citat:
Jag har testat låg dos mk677 men låg på annat samtidigt. Vill minnas att det hjälpte mig med aptit och sömn.

Dom kommer inte testa dig för steroider på jobbet om du går en 250mg testo e e5d och sköter din ai rätt. Du lär inte bli Hulken på några veckor men du kommer absolut få resultat.
Okej. Var köpte du mk677 har en som vill sälja de men de kostar 3000 för 100 dagar + 1000 för s23 låter dyrt om man kollar olika sidor där det är betydligt billigare. Han säger detta är väldigt potent osv men tänkte höra om du vet var man kan beställa de om de finns bra grejer på nätet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in