2020-08-16, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Definitionsfråga, men jag tänder inte på vad jag tycker är tjocka män, när det gäller enbart sex. Lite mage är helt okej, eller en viss övervikt, men inte en man som dom flesta skulle klassa som tjock. Troligen inte en man med liknande kropp som jag själv har, tyvärr får jag erkänna.
Men då jag söker en man så är jag helt ärlig med min vikt och hur jag ser ut, så då är det upp till mannen om han är okej med det eller inte.
Skulle det handla om en relation så är det andra parametrar som är viktigare.

Är han relations material, då är det ok att han är fet, om jag förstått rätt?
Citera
2020-08-16, 15:31
Avslutad
Citat:
Jag glömde ju en viktig detalj i tidigare svar...

Den smak man har, alltså vad man attraheras av, är ju som den är, oavsett ens egna utseende, åtminstone för mig, och kanske även för andra?
Som ung var jag smal, som medelålders är jag tjock, men vad jag attraheras av hos män är ju samma sak nu som då, även om jag såklart får räkna med att inte så många män av dom jag attraheras av tänder på mig.
Bara för att jag är tjock nu, så tänder ju inte jag på andra typer av män än jag gjorde som smal. Så även ifall man inte ser bra ut själv, så lär man kanske lockas av andra som man tycker ser bra ut?

Men, som mindre attraktiv själv, så får jag ju inse vilka begränsningar det kan innebära i praktiken, så även om jag gärna får en snygg man i min säng, så begriper ju jag att jag inte kan välja och vraka som om jag vore snygg själv. Och jag har en sån tur, då jag har lite annorlunda smak än andra kvinnor, så för mig finns det hyggligt snygga män kvar som kan tänka sig en tjockis, åtminstone för bara sex.
Men som tur är finns det män som inte enbart går på utseende, och jag kan för det mesta finna något hos en man som jag anser är attraktivt, så det är inget problem direkt.

Vet inte detta gjorde det något klarare, men jag tror mig förstå hur du tänker, men kruxet är, att ser man inte ut som andra förväntar sig, så får man försöka hitta godbitar bland dom som uppskattar något hos en själv.

Är du en del av 'kroppsaktivismerörelsen', där man inte vill göra något åt sin fetma?
Citera
2020-08-16, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Är han relations material, då är det ok att han är fet, om jag förstått rätt?

På ett ungefär så, men jag vill ju såklart ändå vara attraherad av honom fysiskt också för att det ska vara tal om en relation. Men för en relation så väger ju inre egenskaper och värderingar tyngre än bara att jag tänder på honom, så inte lika noga i så fall.
Men jag tänder inte på feta män, vart nu gränsen går mellan tjock och fet, men jag kan nog inte förklara hur jag menar riktigt. Det är nog mycket en känsla när jag ser en man, det är svårt att säga något om antal kilon för mycket eller så, och jag söker ingen relation nu så har inte dom "glasögonen" på mig heller.
Citera
2020-08-16, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Du är fel ute. Vetenskapliga studier som presenterats genom åren har ständigt visat prov på att kvinnor inte värderar utseendet lika högt som social status, självförtroende och personlighet. Självklart finns undantag och självklart underlättar ett vackert yttre men det är ingenting som är direkt avgörande för om du förblir okysst livet ut eller inte.

Med tanke på att du själv tycker att du är ful är jag övertygad om att det syns i din utstrålning. Då blir du automatiskt oattraktiv i de flestas ögon, oavsett hur du ser ut. Jag kan samtidigt garantera dig att en självsäker man med ett fult/medelmåttigt utseende hade varit framgångsrikare än en snygg, blyg man som inte hade pratat överhuvudtaget och som bara hade stirrat ner i golvet ute på krogen.

Du har fel, det finns två typer kvinnor; de som är bimbo's/ golddiggers, som ligger med allt, om de har pengar, och de som skiter i pengar ( antingen för att man själv tjänar dem, eller får av pappa staten ), och bara vill ha hunks
Citera
2020-08-16, 15:38
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Sjukt kul. Varför tror fula killar att dom ska få ligga med snygga kvinnor?

Tex, är du värdelös i fotboll ska du inte få spela för Barcelona.

// PoK
Citera
2020-08-16, 15:39
Medlem
Citat:
Är du en del av 'kroppsaktivismerörelsen', där man inte vill göra något åt sin fetma?

Nej, det är jag inte.
Jag är en del av dom människor som inte blivit tagen på allvar av vården förrän jag begärde att få träffa en överläkare, som höll med om att min hypotyreos krävde annan medicinering än vad läkarna på vårdcentralen visste om, så efter att ha levt mitt liv på sparlåga och viktuppgång i 6-7 helt i onödan pga okunniga läkare så är jag på väg tillbaka till ett ganska normalt liv igen. Och sakta men säkert går vikten ner när jag anstränger mig för det,vilket den inte gjort dom senaste 15 åren annars pga delvis otillräcklig medicinering.

Jag är relativt aktiv för min kroppsstorlek, nyss hemkommer från 11 km cykeltur, så jag gör så gott jag kan men det tar tid att ställa om fula ovanor till bättre vanor, och man behöver vara motiverad också. Har en del andra saker i mitt liv som kräver min uppmärksamhet också, så kan inte lägga allt fokus på min viktnedgång, men jag är på väg i alla fall.
Citera
2020-08-16, 15:41
Medlem
Citat:
Du har fel, det finns två typer kvinnor; de som är bimbo's/ golddiggers, som ligger med allt, om de har pengar, och de som skiter i pengar ( antingen för att man själv tjänar dem, eller får av pappa staten ), och bara vill ha hunks

Glöm inte den grupp kvinnor som är relativt normala och som inte bryr sig om mannens status, men då är det inte alltid som kvinnan själv är värsta kapet heller, även om dom också säkert finns.
Citera
2020-08-16, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Visst är det jobbigt?

Jag har alltid haft en hög sexdrift men får sällan komma till i den utsträckningen jag vill. Skulle vilja ha någon riktigt snygg brud att ligga med ibland, men mitt utseende sätter stopp för det. Hur ska man hantera det? Jag har insett att man aldrig kommer kunna få en tiopoängare (räcker kanske med 8-9 poäng iofs) vilket gör mig frustrerad.

Finns det många fula killar här som också är ständigt kåta? Hur hanterar ni det? Hur ska man kunna acceptera det i det långa loppet? Hur ska man kunna acceptera att man får nöja sig med mindre bara för att man är ful? Man får liksom ta den där tjocka bruden bara för att kuken ska ha sitt.

Visst är det jobbigt att man aldrig matchar med snygga brudar på till exempel Tinder? Att man aldrig blir uppraggad på krogen av en söt blondin?

Det känns lite som en ekvation som inte går ihop. Jag menar, är man född ful borde ju ens hjärna "programmerats" så att man typ aldrig är kåt? Eller? Hela ens tillvaro blir ju en plåga annars.

Kan tillägga att jag inte ser mig själv som incel. Kanske är jag det i någon mening, men jag är inte oskuld och har haft ett par seriösa förhållanden. Är mellan 30-35 år.

Finns det tjejer som känner så här? Visst, fula tjejer får alltid ligga om de vill men kanske inte med några fotomodeller?

Är inte livet förfärligt orättvist?

En runk om dagen håller doktorn borta från magen finns det ett gammalt ordspråk som heter.
Citera
2020-08-16, 15:43
Avslutad
Citat:
Nej, det är jag inte.
Jag är en del av dom människor som inte blivit tagen på allvar av vården förrän jag begärde att få träffa en överläkare, som höll med om att min hypotyreos krävde annan medicinering än vad läkarna på vårdcentralen visste om, så efter att ha levt mitt liv på sparlåga och viktuppgång i 6-7 helt i onödan pga okunniga läkare så är jag på väg tillbaka till ett ganska normalt liv igen. Och sakta men säkert går vikten ner när jag anstränger mig för det,vilket den inte gjort dom senaste 15 åren annars pga delvis otillräcklig medicinering.

Jag är relativt aktiv för min kroppsstorlek, nyss hemkommer från 11 km cykeltur, så jag gör så gott jag kan men det tar tid att ställa om fula ovanor till bättre vanor, och man behöver vara motiverad också. Har en del andra saker i mitt liv som kräver min uppmärksamhet också, så kan inte lägga allt fokus på min viktnedgång, men jag är på väg i alla fall.

Ok, så din fetma har ett medicinskt orsak. Bra att du är aktiv
Citera
2020-08-16, 15:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Utivarhage
En runk om dagen håller doktorn borta från magen finns det ett gammalt ordspråk som heter.

Jag menar att det skulle vara ett äpple..
Citera
2020-08-16, 15:46
Avslutad
Citat:
Glöm inte den grupp kvinnor som är relativt normala och som inte bryr sig om mannens status, men då är det inte alltid som kvinnan själv är värsta kapet heller, även om dom också säkert finns.

Den grupp är jag medlem av
Citera
2020-08-16, 15:47
Medlem
Citat:
Ok, så din fetma har ett medicinskt orsak. Bra att du är aktiv

Inte bara, men till stor del skulle jag nog vilja påstå, då det äntligen händer något då jag är aktiv, vilket det inte gjorde förr.
Så nu finns viljan i alla fall att anstränga mig, då det blir resultat om än det går långsamt. Men det har tagit några år att lägga på mig, så om det tar några år att bli av med är ju bättre än att fortsätta vara stor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in