2020-08-15, 16:29
Medlem
Hellbastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frederica
Beskrivning av GM:s kläder passar ganska bra på en ensamstående (har ingen flickvän eller fru som hjälper till med klädval) Asperger personlighet, dvs man kan ha på sig i princip vad som helst som fyller sitt syfte och kan inte förstå varför man inte skall gå i byxor som har för korta ben om de annars passar. Att det ser fånigt eller töntigt ut bekommer inte asp person.

Tankarna går onekligen till Knubbs observation utanför Grand av en person som var som ”en korsning mellan Fleksnes och Björn Gustafson", som hade extremt ohippa kläder, som verkade ”lantligt fånig” och ”gjorde ett töntigt intryck”.

(Och bortsett från klädselns och det att paralellen med Fleksnes och Björn Gustafson kanske mest var avsedda att understryka töntigheten, så går det väl att läsa in en viss rondör också).
Citera
2020-08-15, 16:36
Medlem
Hellbastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Nämnas kan att Christer Andersson saknades på APKs årsmöte som hölls den fjärde April 1986.

Det låter ju som om mötena skulle vara nånstans i krokarna av varannan månad då, eller runt fem om året.

Och om CA uteblev under hela 1986 med undantag av januari-mötet, så skulle det kunna motsvara fyra tillfällen. Kan det stämma månntro?
Citera
2020-08-15, 17:03
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Uppgifterna kommer som sagt direkt från PU.
Dnr:APAL-428-364/11

PM angående Christer Andersson.Materialet har hämtats ur Akademiska Pistolklubbens arkiv.
IVA:20894-B

Besök av uppgiftslämnare

Onsdagen den 1 Juni 2011,klockan 10.00 inkom nedan angivna person till undertecknad på Polhemsgatan 30,Stockholm.

Maskerat

Maskerat uppgav att han ville överlämna ett skriftligt PM om sina egna och andras observationer gällande Christer Andersson.

Maskerad kände Christer Andersson då bägge var aktiva i Akademiska Pistolklubben.

Vid samtalet framkom fakta om Christer Andersson som maskerad har sammanställt i medföljande PM.

Maskerad skall även försöka hitta ett fotografi på Christer Andersson då han förevisade sin Smith&Wesson revolver.Maskerad skall kontakta undertecknad om det aktuella fotografiet kan hittas.

Se bifogade PM på 4 sidor.

Dnr:364-11

Lennart Gustafsson
Kriminalinspektör.

Har du möjlighet att länka PM:et?
Citera
2020-08-15, 18:41
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Det måste fan vara CA som gjorde det. Kan vi styrka att han var med i samtliga styrelsemöten från 1982 till januari 1986 och från 1987 till 1992?

Otroligt.

Om jag hade mördat Palme och kommit undan så hade jag varit rädd för att gå till skytteklubben.
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-08-15 kl. 18:48.
Citera
2020-08-15, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det måste fan vara CA som gjorde det. Kan vi styrka att han var med i samtliga styrelsemöten från 1982 till januari 1986 och från 1987 till 1992?

Otroligt.

Om jag hade mördat Palme och kommit undan så hade jag varit rädd för att gå till skytteklubben.

Styrks enligt angivet PM.
CA blir invald som styrelsemedlem på årsmötet 1982.Därefter så missar han inte att närvara vid ett enda styrelsemöte fram tills 1993..med undantaget år 1986 då.
Det ligger i Anderssons natur att sköta saker som dessa.Något händer uppenbarligen 1986 som gör att det blir ett hack i närvaron just då.

När dog CAs fader egentligen?Detta skulle kunna vara en sak som på ett naturligt sätt förklarar CAs frånvaro..men jag har för mig att CAs far dör ett annat årtal än 1986.
Om CAs far dör ett annat årtal så visar detta att även en sådan tung personlig händelse icke avhåller CA från att närvara vid styrelsemötena.
Senast redigerad av Lookalike 2020-08-15 kl. 19:21.
Citera
2020-08-15, 19:26
Medlem
Roerligs avatar
Angående det befängda påståendet om förvaring av vapen i bankfack säsongsvis. Varför skulle inte förekomma skytte på banorna utanför ”säsong”? Söker man på saken skjuts det alla årstider på banorna. Varför skulle CA avstå från sin käraste hobby halva året, om den är möjlig att utöva året om?
Citera
2020-08-15, 19:33
Medlem
Citat:
Uppgifterna kommer som sagt direkt från PU.
Dnr:APAL-428-364/11

PM angående Christer Andersson.Materialet har hämtats ur Akademiska Pistolklubbens arkiv.
IVA:20894-B

Besök av uppgiftslämnare

Onsdagen den 1 Juni 2011,klockan 10.00 inkom nedan angivna person till undertecknad på Polhemsgatan 30,Stockholm.

Maskerat

Maskerat uppgav att han ville överlämna ett skriftligt PM om sina egna och andras observationer gällande Christer Andersson.

Maskerad kände Christer Andersson då bägge var aktiva i Akademiska Pistolklubben.

Vid samtalet framkom fakta om Christer Andersson som maskerad har sammanställt i medföljande PM.

Maskerad skall även försöka hitta ett fotografi på Christer Andersson då han förevisade sin Smith&Wesson revolver.Maskerad skall kontakta undertecknad om det aktuella fotografiet kan hittas.

Se bifogade PM på 4 sidor.

Dnr:364-11

Lennart Gustafsson
Kriminalinspektör.

Värt att vidare notera utifrån detta material är att den person som inkommer med PM:et gällande CAs aktivitet genom åren i APK..också faktiskt inkommer senare med två foton av CA där han står och viftar med sin numera närmast legendariska Smith&Wesson revolver.
Polisen,Lennart Gustafsson,tar kopior på dessa foton..så PU har material som visar CA med sin revolver.
Citera
2020-08-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Har du möjlighet att länka PM:et?

Tyvärr inte.Jag vet inte hur man gör.
Handlingen kan naturligtvis beställas ut av hugad spekulant direkt från PU.
Jag tror att jag har angivit alla relevanta nummer som behövs för det.
Citera
2020-08-15, 19:50
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
PU har material som visar CA med sin revolver.

Framgår det vilket år dessa foton är tagna?
Citera
2020-08-15, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Framgår det vilket år dessa foton är tagna?

Tyvärr icke.

Personen som lämnar uppgifterna i tidigare refererat PM samt inkommer med två styck foton på CA där han tillsammans med tre andra medlemmar från APK figurerar tillsammans med sitt vapen är samma person som är materialansvarig i klubben mellan 1980 till 1988.

Per Larsson måhända?
Citera
2020-08-15, 21:07
Medlem
kato85s avatar
Citat:
När dog CAs fader egentligen?Detta skulle kunna vara en sak som på ett naturligt sätt förklarar CAs frånvaro..men jag har för mig att CAs far dör ett annat årtal än 1986.
Om CAs far dör ett annat årtal så visar detta att även en sådan tung personlig händelse icke avhåller CA från att närvara vid styrelsemötena.

V*lter gick bort 1994, så det kan inte vara anledningen till CA:s frånvaro från klubben 1986.

Detta är bestickande, just med tanke på att skyttet verkar ha varit CA:s enda offentliga sysselsättning, vilket han ju i övrigt verkade mycket ambitiös kring, om man får tro alla klubbmästerskap han vunnit.

Undrar ifall PU sett samma typ av samband som oss...
Citera
2020-08-15, 23:45
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Detta är bestickande, just med tanke på att skyttet verkar ha varit CA:s enda offentliga sysselsättning, vilket han ju i övrigt verkade mycket ambitiös kring, om man får tro alla klubbmästerskap han vunnit.

Bestickande även såtillvida att ett okänt antal medlemmar i pistolklubben, med förmodat god kännedom om hans person, uppenbarligen starkt misstänker honom som varande den som sköt OP.

Det mönster vi ser och anar inom familjekretsen upprepas i hans övriga sociala omgivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in