2020-08-15, 14:44
Medlem
Antivalents avatar
Varit där en gång. Väldigt hipster, väldigt gott, väldigt skön stämning. En del grejjer är kanske lite fåniga men det är ett coolt alternativ till stela michelinkrogar. Är man inflyttad från landet till söder är nog "punken" det ballaste man kan tänka sig.
Citera
2020-08-15, 15:37
Moderator
Gordon Blixts avatar
OT raderat. Håll er till ämnet, dvs. den aktuella restaurangen.

/Mod
Citera
2020-08-15, 16:04
Medlem
Cosmic Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Har pratat med några vänner som varit där. Tycker det låter som ett fruktansvärt ställe och en jobbig upplevelse. Hade troligtvis fått panik om jag försökte mig på det.

Nej, mat ska ätas i lugn och ro, utifrån ens egna villkor.

Rätterna verkar inte heller så spännande, verkar vara mycket av stereotyp "fin" mat.
Du sågar alltså en restaurang som du inte ens besökt?
Citera
2020-08-15, 16:57
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Har pratat med några vänner som varit där. Tycker det låter som ett fruktansvärt ställe och en jobbig upplevelse. Hade troligtvis fått panik om jag försökte mig på det.

Nej, mat ska ätas i lugn och ro, utifrån ens egna villkor.

Rätterna verkar inte heller så spännande, verkar vara mycket av stereotyp "fin" mat.

vad tyckte dina vänner ?
Citera
2020-08-15, 18:04
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
vad tyckte dina vänner ?

De var hyfsat nöjda. Samtidigt så är de helt andra personer än vad jag är så det förvånar mig inte. Hade folk inte gillat konceptet så hade ju restaurangen inte levt kvar, men det är ingenting för mig personligen. Det behöver jag inte testa på för att förstå.
Citera
2020-08-15, 19:45
Medlem
Vad är det för slags upplevelse då?

Är det för hipsters som vill lajva punkare eller vad handlar det om mer konkret?
Man får lite känslan av att det är extremt vanliga, torra och tråkiga människor som betalar dyra pengar för att känna sig speciella och annorlunda och "crazy"...
Senast redigerad av Blalotus 2020-08-15 kl. 19:48.
Citera
2020-08-15, 20:47
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Vad är det för slags upplevelse då?

Är det för hipsters som vill lajva punkare eller vad handlar det om mer konkret?
Man får lite känslan av att det är extremt vanliga, torra och tråkiga människor som betalar dyra pengar för att känna sig speciella och annorlunda och "crazy"...

Nån blandning mellan avsmakningsmeny, nattklubb och kränkning. Lokal med hög musik & rökmaskin där du serveras rysk kaviar genom att en servitör kommer och mer eller mindre kör in en sked i din mun.

Mobilerna läggs i en låst låda och massa vodka, öl och vin serveras. Blir en jävla resa.
Citera
2020-08-15, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Nån blandning mellan avsmakningsmeny, nattklubb och kränkning. Lokal med hög musik & rökmaskin där du serveras rysk kaviar genom att en servitör kommer och mer eller mindre kör in en sked i din mun.

Mobilerna läggs i en låst låda och massa vodka, öl och vin serveras. Blir en jävla resa.
Precis som jag trodde då, det känns som ett koncept som skulle funka i japan...

Jag kanske har blivit gammal men jag förstår verkligen inte varför någon skulle uppskatta det där...
Citera
2020-08-15, 21:25
Medlem
Frontlinjens avatar
Det finns en tidigare tråd, aktiv 2017-2019 som avhandlar Punk Royale.

Cdec, Beethoviana och undertecknad skrev även där. Med ganska exakt samma innebörd.
Citera
2020-08-16, 02:42
Medlem
HEDP502s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Du jobbar där förstår jag.
Stockholm kryllar ju av hipsters, bögar och vänstermänniskor så det går säkert hem i er håla.
Övriga landet vrider sig i garv på sådana här idiotier, men uppmärksamhet är väl tanken så ja, en månad eller två kommer ni nog dra in lite stålar, sen får ni nog börja servera kebabpizza om ni ska överleva.

En månad eller två? Pucko.

• Punk Royale öppnade våren 2015. Fortfarande inte helt enkelt att få bord.
• Året efter expanderade de med en bakficka som ligger granne med restaurangen.
• 2018 öppnade de en filial i Köpenhamn.
• Förra året tog de över Coco & Carmen på Östermalm, ett av kungafamiljens favoritställen.
Fullsatt och konstant hyllad av recensenterna. Även om du inte bryr dig, så är bra recensioner = fler gäster = mer cash.

Redan innan de tog över Coco & Carmen omsatte de 32 miljoner per år; 7,9 millar i vinst.
Har alltid haft en faktisk vinstmarginal på över 20 %.
Så, nej... du behöver inte oroa dig för de här bögarnas/vänstermänniskornas överlevnad.
De vet exakt vad de gör.

Hoppas att kebabpizzan smakar. Ha en utmärkt söndag.
Citera
2020-08-16, 07:26
Medlem
Haubits77Bs avatar
Läste en recension om detta ställe som gör mig lite konfunderad.
Enligt skribenten var stället tydligen generösa med starkvaror, och det står inte riktigt i nivå med våra rätt hårda alkohollagar.
Citera
2020-08-16, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Läste en recension om detta ställe som gör mig lite konfunderad.
Enligt skribenten var stället tydligen generösa med starkvaror, och det står inte riktigt i nivå med våra rätt hårda alkohollagar.

Undrar också hur det kan vara möjligt. Kryphålen i alkohollagen brukar man vara snabba på att täppa till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in