2020-08-16, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Nån blandning mellan avsmakningsmeny, nattklubb och kränkning. Lokal med hög musik & rökmaskin där du serveras rysk kaviar genom att en servitör kommer och mer eller mindre kör in en sked i din mun.

Mobilerna läggs i en låst låda och massa vodka, öl och vin serveras. Blir en jävla resa.

Du har inte varit på Punk Royale va?
Citera
2020-08-16, 12:56
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Du har inte varit på Punk Royale va?

Jo, en gång för 2,5 år sen
Citera
2020-08-16, 21:55
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Har pratat med några vänner som varit där. Tycker det låter som ett fruktansvärt ställe och en jobbig upplevelse. Hade troligtvis fått panik om jag försökte mig på det.

Nej, mat ska ätas i lugn och ro, utifrån ens egna villkor.

Rätterna verkar inte heller så spännande, verkar vara mycket av stereotyp "fin" mat.

Stället är sjukt kul och maten god! Har varit där mer än 5 ggr. Du måste vara en gammal bitter tråkgubbe eller liknande.

Föreslår att du blir lite mer positiv, gör något kul och njuter av livet
Citera
2020-08-16, 22:23
Bannlyst
Citat:
Rätterna verkar inte heller så spännande, verkar vara mycket av stereotyp "fin" mat.

Vilka rätter tycker du verkar vara sterotypa?
Citera
2020-08-17, 14:49
Medlem
mjukmjukares avatar
Kom just hem från en långweekend i ett hett København. En Kongens By som aldrig sviker.
Vi var ett gäng på fem st mellan 19 å 50 bast som gjorde Punk Royale CPH.
Öppet sinne och med lust tog vi oss dit.
Gav fan i att någon varit på PR i Stockholm och gav fan i överdrivna förväntningar och alla rykten som sippar ut. Vi klev rakt in i den täta dimman och möttes av unisona applåder och busvisslingar. Jo man tackar. 😉

Vi sattes ner och nu började alla intryck av ett härligt befriande ställe som i botten styrs av lekfullhet och i princip inga gränser. 18 rätters avsmakning och dryck till det som inte var ortodox. Fulöl, GT eller Champagne till fördrink.
Och sen började deras idé om en Total Överkörning. Och utan att sprida allt som hände, detta var en 2.5/tim lång överkörning som höll!

Vansinnigt ”ovanliga” sätt att servera bra mat.
Vansinnigt ovanlig servispersonal som lite nu och då satte sig ner och snapsade med oss. Och appropå snaps, intressant dryck till maten. 😳
Men det funkade!

Med rätt inställning och lust så är Punk Royal CPH något alla borde prova en gång. Det liknar mig veterligen inget annat och när du kliver ut därifrån, lite lurig och rund under foten, ja då har just åkt på en Total Överkörning!
Helt rätt med en Punk Royale CPH i København. [Berlin skulle passa också]
Och de två i sällskapet som varit i Stockholm tyckte att gränslösheten var starkare här i Kongens By men jag gör i övrigt inga jämförelser då jag icke har besökt PR Stockholm.
Tyvärr hört en del skitnödiga och negativa åsikter om Stockholm som känns som brist på att inte kunna slappna av och bara följa med. Att Ha sköj.
Men jag kan ha fel.

Citera
2020-08-17, 18:07
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Vilka rätter tycker du verkar vara sterotypa?

Ostron, Rysk kaviar och anklever låter i mina öron som brist på fantasi. Låter som de tre första exempeln medelsvensson på stan skulle nämna när denne ska nämna något lyxig. Sen blir givetvis folk ändå jätteimponerade för att de blir serverade sakerna av personalen direkt.

Men vad vet jag, tydligen är det en förbannat öm tå att inte älska detta stället. Kanske hade de kunnat servera avföring och alla här hade älskat det, det hade ju varit punkigt om något
Citera
2020-08-17, 18:21
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ostron, Rysk kaviar och anklever låter i mina öron som brist på fantasi. Låter som de tre första exempeln medelsvensson på stan skulle nämna när denne ska nämna något lyxig. Sen blir givetvis folk ändå jätteimponerade för att de blir serverade sakerna av personalen direkt.

Men vad vet jag, tydligen är det en förbannat öm tå att inte älska detta stället. Kanske hade de kunnat servera avföring och alla här hade älskat det, det hade ju varit punkigt om något

Absolut ingen öm tå att inte gilla Punk Royale.
Tvärtom. Ställets koncept manar ju nästan till att bli en vattendelare.

Men det blir problematiskt när du lite slarvigt slänger ur dig exempel på ”lättköpta” råvaror med ”hög impafaktor” på medelsvensson. Ok?
Vad i hur man gjorde med ostronen och Fois Gras tyckte du var lättköpt? Det slängdes ju inte bara fram slarvigt på en assiett. Och rysk kaviar? Nä.
Kom igen. Det var länge sen. Vilken kaviar föredrar du?

Utveckla gärna dina synpunkter och ge gärna exempel på alternativ som känns mer uppdaterade och fräscha.

Citera
2020-08-17, 19:34
Bannlyst
Citat:

Det är inte råvaran i sig som gör att att PR serverar mat i den högsta avantgardistiska skolan.
Ostron och anklever behandlas respektfullt och serveras på vis du aldrig har sett förr eller ens skulle kunna tänka dig.
Maten på PR är, när det gäller smak, råvaror och förädling i klass med dom allra bästa krogarna, men serverad på (ibland väldigt) speedade och nyskapande vis.

På dom allr flesta restauranger jag besöker blir jag serverad maten direkt av servitören, det säger en del om dina restaurangvanor att du ens tar upp en sådan sak.

Det är ingen öm tå det handlar om, som mjukis skrev.
Det verkar smärta dig att vissa uppskattar det PR håller på med.
Jag besöker frekvent andra restauranger av mycket hög klass och tycker att det är skitkul att ibland äta och umgås på det sköna viset som PR levererar.

Du själv då?
Skriv gärna någon restaurang i den högre prisklassen som du håller högt och relativt ofta besöker.
Citera
2020-08-17, 20:04
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

Tycker snarare att det är tvärtom, att du febrilt letar efter saker att hacka på, och då har du inte ens varit där. Det gör att dina synpunkter om stället och dess besökare väger ganska lätt.

Själv har Punk Royale kommit högre upp nu på ställen jag snart vill besöka. Det är roligare med restauranger som berör och provocerar lite.
Citera
2020-08-17, 20:31
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Tycker snarare att det är tvärtom, att du febrilt letar efter saker att hacka på, och då har du inte ens varit där. Det gör att dina synpunkter om stället och dess besökare väger ganska lätt.

Själv har Punk Royale kommit högre upp nu på ställen jag snart vill besöka. Det är roligare med restauranger som berör och provocerar lite.

Mat som provocerar kan man prata länge om.
Och framförallt alla de som av tveksam orsak blir provocerade. Det är ju bara mat.
Mat är kul. Mat är olika. Vari ligger hotet som provocerar? Diskussionen om Punk Royale känns helt jävla stendöd med tanke på den låga nivå vi nu ligger. Trist. Och så fel.
Punk Royale o Punk Royale CPH är så mycket mer än så.

@Thelonegunman Klart som korvspad att du ska ge Punk Royale ett helt förutsättningslöst besök.
Goda vänner är ett bra sällskap tillsammans med lust och ett öppet sinne. Garva, häng med o analysera inte sönder. Åk med!!

Citera
2020-08-17, 20:44
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Har pratat med några vänner som varit där. Tycker det låter som ett fruktansvärt ställe och en jobbig upplevelse. Hade troligtvis fått panik om jag försökte mig på det.

Nej, mat ska ätas i lugn och ro, utifrån ens egna villkor.

Detta är ju en plattityd till åsikt.
Som om att gå in på McDonalds och komma ut och kränkt berätta; -Detta var ett fruktansvärt dåligt ställe. Verkade mest bara ha hamburgare och såna här pommes frites. Och söt läsk.
Och jobbiga köer. Som skulle vara lite ”cool”.
Å inte på mina villkor.

Citera
2020-08-17, 20:59
Medlem
Beethovanias avatar
Okej fine. Ni har rätt, jag ska inte säga något om Punk Royale om jag inte varit där. Det är ett fel från min sida.

Det kan säkert vara en jättekul upplevelse och fantastiskt mat, jag ska inte säga mer om det.

Dock kommer jag aldrig av lockas av konceptet som jag själv högst personligen tycker låter väldigt jobbigt. Det betyder inte att jag vill förbjuda någon annan att gå dit, eller att ingen annan inte får tycka om stället. Det är bara min egna personliga åsikt.

Så nu får jag ogilla konceptet, så får ni tycka jag är tråkig. Sen tycker jag vi lämnar den diskussionen för det börjar bli allt för off-topic.

För att vara mer on topic så hade jag förresten en kollega som var väldigt tveksam till PR i Köpenhamn, men som efter ett besök blivit positivt överraskad. Så se där, ännu en poäng till er, det hoppas jag ni kan vara glada över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in