Kom just hem från en långweekend i ett hett København. En Kongens By som aldrig sviker.
Vi var ett gäng på fem st mellan 19 å 50 bast som gjorde Punk Royale CPH.
Öppet sinne och med lust tog vi oss dit.
Gav fan i att någon varit på PR i Stockholm och gav fan i överdrivna förväntningar och alla rykten som sippar ut. Vi klev rakt in i den täta dimman och möttes av unisona applåder och busvisslingar. Jo man tackar. 😉
Vi sattes ner och nu började alla intryck av ett härligt befriande ställe som i botten styrs av lekfullhet och i princip inga gränser. 18 rätters avsmakning och dryck till det som inte var ortodox. Fulöl, GT eller Champagne till fördrink.
Och sen började deras idé om en Total Överkörning. Och utan att sprida allt som hände, detta var en 2.5/tim lång överkörning som höll!
Vansinnigt ”ovanliga” sätt att servera bra mat.
Vansinnigt ovanlig servispersonal som lite nu och då satte sig ner och snapsade med oss. Och appropå snaps, intressant dryck till maten. 😳
Men det funkade!
Med rätt inställning och lust så är Punk Royal CPH något alla borde prova en gång. Det liknar mig veterligen inget annat och när du kliver ut därifrån, lite lurig och rund under foten, ja då har just åkt på en Total Överkörning!
Helt rätt med en Punk Royale CPH i København. [Berlin skulle passa också]
Och de två i sällskapet som varit i Stockholm tyckte att gränslösheten var starkare här i Kongens By men jag gör i övrigt inga jämförelser då jag icke har besökt PR Stockholm.
Tyvärr hört en del skitnödiga och negativa åsikter om Stockholm som känns som brist på att inte kunna slappna av och bara följa med. Att Ha sköj.
Men jag kan ha fel.