2020-06-03, 21:08
Medlem
Omöjligt att skydda ensamma åldringar mot detta, vilket gör det så lågt. Hoppas nästa gubbe har hagelbössan i läge "redo" för dessa besökare.
Citera
2020-06-06, 21:52
Medlem
Hummelmora Viksjö Järfälla Stockholm idag...

Böt ut sten på infart....

2-3engelsks transit pickisar
1 Rumänien reggade vw touran.

Ca 8 arbetar.....

Hade parkeringen på trottoaren.

Jobba på nationaldag?
Senast redigerad av Jabbe08 2020-06-06 kl. 21:53. Anledning: Tillägg
Citera
2020-07-23, 08:35
Medlem
spoilers avatar
"72-årige Hans Kullmer i Stocksund utsattes nyligen för oseriösa takläggare.

/…/

– Det var en kille som kom hit först och sa att han hade sett att jag hade en takpanna som hade blåst ner. Han erbjöd sig att fixa den och sätta tillbaka den för 200 kronor.

/…/

Det hela gick fort, den ensamma mannen på gatan fick sällskap av ytterligare fem män.
– De sa ju att de var från Polen, men de kunde inte ett ord polska. Jag hörde att alla pratade engelska, säger Hans som tror att de var från Irland.

När Hans senare gick ut för att titta till vad som egentligen hände var männen borta och den där takpannan som mannen hade erbjudit sig att sätta tillbaka lyste med sin frånvaro.
I stället saknades flertalet takpannor och strö- och bärläkten under takpannorna hade brutits upp.
– Vilken hantverkare river ner ett tak och direkt ser till att gömma undan grejerna som de tagit ner?

Nästa dag kom männen tillbaka och förklarade att de kunde återställa taket för 20 000 kronor. Hans blev mer och mer förbannad över situationen.

– Jag sa det till dem att jag ville se träbitarna som de påstod var ruttna under mina takpannor, men dessa hade de ju redan tagit med sig.

Männen hade inget större intresse av att bemöta någon ilska. I stället vandrade de omkring och tittade på andra delar av villans tak och kom sedan med ett annat förslag: hela taket behövde bytas ut och de kunde genomföra detta för 400 000 kronor."

https://mitti.se/nyheter/fuskhantverkare-forstorde-varna/?omrade=hela-stockholm&view=app
Citera
2020-07-23, 09:14
Medlem
WeAreMotorheads avatar

Karln måste vara dement på något sätt för jag förstår fortfarande inte hur en vuxen person kan vara så naiv.
(Taket ser dock verkligen ut att behöva en översyn)
Citera
2020-07-23, 12:10
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"72-årige Hans Kullmer i Stocksund utsattes nyligen för oseriösa takläggare.

/…/

– Det var en kille som kom hit först och sa att han hade sett att jag hade en takpanna som hade blåst ner. Han erbjöd sig att fixa den och sätta tillbaka den för 200 kronor.

/…/

Det hela gick fort, den ensamma mannen på gatan fick sällskap av ytterligare fem män.
– De sa ju att de var från Polen, men de kunde inte ett ord polska. Jag hörde att alla pratade engelska, säger Hans som tror att de var från Irland.

När Hans senare gick ut för att titta till vad som egentligen hände var männen borta och den där takpannan som mannen hade erbjudit sig att sätta tillbaka lyste med sin frånvaro.
I stället saknades flertalet takpannor och strö- och bärläkten under takpannorna hade brutits upp.
– Vilken hantverkare river ner ett tak och direkt ser till att gömma undan grejerna som de tagit ner?

Nästa dag kom männen tillbaka och förklarade att de kunde återställa taket för 20 000 kronor. Hans blev mer och mer förbannad över situationen.

– Jag sa det till dem att jag ville se träbitarna som de påstod var ruttna under mina takpannor, men dessa hade de ju redan tagit med sig.

Männen hade inget större intresse av att bemöta någon ilska. I stället vandrade de omkring och tittade på andra delar av villans tak och kom sedan med ett annat förslag: hela taket behövde bytas ut och de kunde genomföra detta för 400 000 kronor."

https://mitti.se/nyheter/fuskhantverkare-forstorde-varna/?omrade=hela-stockholm&view=app

Standardförfarande för detta smutsfolk. Det är märkligt att inte alla redan insett detta. Enda sättet att bemöta dem är att genast säga att om de inte försvinner ringer man polisen. Smutsfolket vill ha enkla pengar, inte uppmärksamhet; om de redan från början får kalla handen åker de vidare och om alla bara bad dem fara åt helvete hade de inte kommit till Sverige alls.
Citera
2020-07-24, 00:25
Medlem
Sverige förblir tyvärr ett smörgåsbord för asen eftersom dom vet att både media och allmänheten är för PK-skitnödiga för att "kategorisera" problemet.

Den här skiten är säkerligen lite mer ovanlig på ex. balkan, där man hanterat........hmmm.....gruppspecifika problem på ett mer resolut sätt. Synd om de utsatta dock. Alla som klagar på naivitet får komma ihåg att dom här asätarna har ett osvikligt väderkorn för enkla byten (dvs handikappade eller förvirrade äldre människor.)
Citera
2020-08-03, 15:13
Medlem
spoilers avatar
"I Lessebo blev utsatt en man utsatt för bedrägeri för två veckor sedan när hantverkare ringde på hans dörr.
Mannen fick betala upp emot 100 000 kronor för att få taket tvättat bland annat."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=7526051

https://sverigesradio.se/artikel/7525759
Citera
2020-08-03, 18:01
Medlem
Lawlines avatar
Man blir lika imponerad varje år att det finns folk som går på detta trots att det är skriverier varje år om det. Visst finns det ett antal dementa som bor hemma och är lättlurade men nog fan måste folk väl våga be dom dra år helvete på en gång. Varför tar inte folk regnummer och fotar personerna och kontaktar polisen? Är dom och klättrar på huset så fram med hagelbrakaren och ge dom en saltladdning i röven!
Citera
2020-08-15, 13:16
Medlem
Asen körde runt i södra Lund idag. En ny vit pickup av Hilux eller Navarro-typ, gula reg.plåtar från brittiska öarna, hann tyvärr ej fota. I förarsätet en fetlagd kort typ i fyrtioårsåldern, skjutsandes två unga rödhåriga killar som sprang runt och ringde på dörrar med flyers i händerna.

Om nån vet var dom här asen har sitt depåstopp runt Lund/Malmö så posta gärna. I och med att man håller på att riva det skumma fd. koloniområde som låg vid Åkerlund/Rausing så tycks den möjligheten vara borta.
Citera
2020-08-16, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backlasher
Asen körde runt i södra Lund idag. En ny vit pickup av Hilux eller Navarro-typ, gula reg.plåtar från brittiska öarna, hann tyvärr ej fota. I förarsätet en fetlagd kort typ i fyrtioårsåldern, skjutsandes två unga rödhåriga killar som sprang runt och ringde på dörrar med flyers i händerna.

Om nån vet var dom här asen har sitt depåstopp runt Lund/Malmö så posta gärna. I och med att man håller på att riva det skumma fd. koloniområde som låg vid Åkerlund/Rausing så tycks den möjligheten vara borta.
Varför körde du inte efter asen? Du kanske inte vågade? Att spela farlig här fb är ju ingen risk!
Och du var så rädd att du inte fick upp mobilen ens. Skämmas ska du göra. Finns inte nån här på denna sidan som har stake att gå fram till dom, ni är fan mer slödder än dom...
Citera
2020-08-31, 13:44
Medlem
Är det bara i Sverige de kör runt?
Citera
2020-08-31, 14:49
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgdirekt1994
Är det bara i Sverige de kör runt?

Ja i princip. Svenskar är korkade och fega, lätta att lura. I Finland får tattarna stryk direkt och Norge är för dyrt för patrasket att vistas i. Hur det ser ut i Danmark vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in