Resultat: Tror du Pernilla fortsätter som allsångsledare också 2027?
Ja
38,46%
5 röster
Nej
61,54%
8 röster
2020-08-13, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Tack för ett bra inlägg! Håller verkligen med dej. Jag blev jätteglad när hon meddelade att hon även nästa år leder allsången på Skansen.
Tack jag håller med helt som sagt.
Sanna är grym något av en drömkvinna faktiskt ler.
Citera
2020-08-13, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Hur i hela friden har Sanna kunnat tillåta allsången att sjunka så lågt.

Den ENDA talangen som uppträdde ikväll, förutom Sanna, var den helt fantastiska tjejen i grön tröja i danskören. Hennes inlevelse har varit något utöver det vanliga denna säsong. Kul att hon även fick sjunga solo ikväll. Helt underbar tjej!

Kasta ut PK-folket på SVT som kvoterar in orkestermedlemmar och artister efter kön och hudfärg, och låt Sanna få bestämma.

Detta år har varit SKIT - Sverige har så mycket mer att ge. Titta på Moraeus gamla program på fredagarna, vilken kvalitet!
Sanningen är att SVT äger programmet fastän de inte hade med saken att göra ifrån början. De kör sin politik rakt genom och är inte artisten godkänd av dem så får de inte vara med. Det är ju många välkända artister som aldrig varit med fastän de är stora i Sverige. SVT kör hellre sina politiska godkända artister år efter år samt några nya svenskar!

Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Sa jag att Sanna är underbar? Lika viktigt som att kritisera SVT som gräver sig allt djupare ner i sin PK-skit - lika viktigt är det att lyfta Sanna till höjderna. Hon är så stabil och säker.
Tycker Sanna redan har varit ett eller två år för länge. Hon tillför inget längre och är mer intresserad av sig själv än gästerna. Lasse och Måns var sådana som kunde framträda som programledare utan att se sig själv som huvudnumret!
Citera
2020-08-13, 11:24
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Sanningen är att SVT äger programmet fastän de inte hade med saken att göra ifrån början. De kör sin politik rakt genom och är inte artisten godkänd av dem så får de inte vara med. Det är ju många välkända artister som aldrig varit med fastän de är stora i Sverige. SVT kör hellre sina politiska godkända artister år efter år samt några nya svenskar!

Jag vet inte alls hur avtalen ser ut men kanske kan det vara så att SVT är livrädda för att mista sändningsrätten till Melodifestivalen/ESC? Och att detta är det främsta skälet till att man låter sina övriga musikprogram, inklusive Allsång på Skansen, underordnas ESC- och musikindustrins intressen, så att publiken vänjes vid föreställningen att även svensk allsångstradition i första hand hänger ihop med artister, scenshower och inspelningar? – Sen blir det självbekräftande så att ESC-publiken – med eller utan queersentiment – är den som samlas på Skansen och på programmets Facebook-sida, varvid programredaktionen får intrycket att detta är minsann rätt väg.

Men naturligtvis kan det också vara så att man har egna politiska och psykologiska intressen av att göra publiken kulturellt urarva, och därför framhäver "gränslösa" danslåtar baserade på rytm och riff, och slänger ut dem som bygger på text och melodi, sånt som kan råka skapa förbjudna känslor av kulturell/historisk/nationell tillhörighet. (I den mån man fortfarande har med sådana låtar så är det som sagt oftast barnvisor.) En sån attityd associerar jag mest till den där pappan i Lars von Triers Festen. När svenska barn en gång skall fråga: Far, varför gav du oss bara Tomas Ledin och Torgny Söderberg när vi ville lära känna det musikaliska arvet från våra förfäder och förmödrar? Och pappan svarar med sammanbitet förakt: – Ni var inte värda annat.
Senast redigerad av Pojken med guldbyxorna 2020-08-13 kl. 11:27.
Citera
2020-08-13, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Jag vet inte alls hur avtalen ser ut men kanske kan det vara så att SVT är livrädda för att mista sändningsrätten till Melodifestivalen/ESC? Och att detta är det främsta skälet till att man låter sina övriga musikprogram, inklusive Allsång på Skansen, underordnas ESC- och musikindustrins intressen, så att publiken vänjes vid föreställningen att även svensk allsångstradition i första hand hänger ihop med artister, scenshower och inspelningar?
Det tror jag inte då Melodifestivalen är ett arrangemang av "Public service" i respektive land inom ESC. Så så länge SVT har den ställningen äger de även det programmet. Det märkliga är att ESC verkar ständigt ändra sina regler för vilka som får delta, respektive inte delta.
Citera
2020-08-13, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Tycker Sanna redan har varit ett eller två år för länge. Hon tillför inget längre och är mer intresserad av sig själv än gästerna. Lasse och Måns var sådana som kunde framträda som programledare utan att se sig själv som huvudnumret!

Är det Sannas enorma ego eller pengarna som gör att hon biter sig fast tro? Jämför med Måns och Petra som ledde programmet 3 respektive 2 år. Berghagen var visserligen längre, men det är lite skillnad tycker jag.
Citera
2020-08-13, 18:51
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Men naturligtvis kan det också vara så att man har egna politiska och psykologiska intressen av att göra publiken kulturellt urarva, och därför framhäver "gränslösa" danslåtar baserade på rytm och riff, och slänger ut dem som bygger på text och melodi, sånt som kan råka skapa förbjudna känslor av kulturell/historisk/nationell tillhörighet. (I den mån man fortfarande har med sådana låtar så är det som sagt oftast barnvisor.) En sån attityd associerar jag mest till den där pappan i Lars von Triers Festen. När svenska barn en gång skall fråga: Far, varför gav du oss bara Tomas Ledin och Torgny Söderberg när vi ville lära känna det musikaliska arvet från våra förfäder och förmödrar? Och pappan svarar med sammanbitet förakt: – Ni var inte värda annat.
Sakfelsnisse säger: Thomas Vinterberg.

INGEN har kommenterat Zara Larssons kroppsstrumpa hittills? Trodde det skulle bli snackisen.
Citera
2020-08-13, 19:04
Medlem
Sanna är den bästa programledaren genom tiderna. Gillade Petra också men Sanna är helt outstanding. Underbar personlighet och en genom-go tjej. Behandlar alla med respekt, glad, vänlig, medmänsklig, fantastisk sångröst och glimten i ögat. Underbart. Utan henne hade jag inte tittat.
Citera
2020-08-14, 06:50
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Är det Sannas enorma ego eller pengarna som gör att hon biter sig fast tro? Jämför med Måns och Petra som ledde programmet 3 respektive 2 år. Berghagen var visserligen längre, men det är lite skillnad tycker jag.
Ja. Överraskande att en såpass ung artist mitt i karriären väljer att hålla på såpass länge med något sånt. För det påverkar ju på olika sätt även resten av året att vara uppbunden så på sommaren. Men hon ser väl möjligheten att sälja in sig som folkkär tidigt istället..men jag är inte säker på att det funkar lika bra idag som förr.

Måns och Petra kände väl att det var nog och att dom behövde fokusera på kärriären. Petra passase dessutom inte riktigt till der och der kände hon själv med. Normalt passar konceptet för någon som är lite äldre som haft sina bästa som artist. Om man är en 'vanlig" programledare som Anders Lundin har det inte samma betydelse.
Senast redigerad av Steff83 2020-08-14 kl. 07:26.
Citera
2020-08-14, 07:06
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Överraskande att en såpass ung artist mitt i karriären väljer att hålla på såpass länge med något sånt. För det påverkar ju på olika sätt även resten av året att vara uppbunden så på sommaren. Men hon ser väl möjligheten att sälja in sig som folkkär tidigt istället..men jag är inte säker på att det funkar lika bra idag som förr.
Nej med tanke på att medelåldern för tittarna på programmet är 77 år är det inte direkt framtidens publik hon gör sig folkkär för.
Citera
2020-08-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Nej med tanke på att medelåldern för tittarna på programmet är 77 år är det inte direkt framtidens publik hon gör sig folkkär för.
Publiken är blandad, vi är inte på Bosse Larssons tid.
Det är många unga artister som uppträder också där som gästartister.
Citera
2021-05-13, 15:36
Medlem
Allsång på Skansen 2021

Ännu en sommar kommer Sanna Nielsen återvända till Solliden scenen och
"Allsång på Skansen" som programledare i denna långkörare ..

SVT: https://www.skansen.se/sv/allsang
Info: https://kontakt.svt.se/guide/allsang-pa-skansen

Hänt: https://www.hant.se/noje/sanna-nielsen-om-allsang-pa-skansen-2021/7446947

Men frågan är väl ..
Hur kommer denna Allsång bli, kanske sista?
Senast redigerad av SKIL 2021-05-13 kl. 15:54.
Citera
2021-05-13, 15:40
Medlem
Turist i tidens avatar
Det blir som vanligt. Ett gäng stockholmare som sitter i kylan och regnet mumlade texterna i det medhavda sånghäftet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in