2020-08-15, 08:36
Medlem
MrWhatevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ja, då vet du ju. Häkte är häkte, anstalt är anstalt. Ibland finns det häktesavdelning på en anstalt.

Stämmer. Dock är avdelningarna i regel små. KVA Hall, Gävle, Fosie, Borås och Skogome har/ haft häkte på sina anstalter. Sedan finns det ytterligare "ungdomshäkten", upp till 23 års ålder om jag inte missminner mig.
Citera
2020-08-15, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Jag läste idag att flera "experter" menar att mördaren nästan alltid behöver ett "andrum" på några timmar innan styckning börjar. Det verkar väldigt ovanligt att styckning sker i anslutning till mordet.

Kan det ha vart därför han la henne på sängen?
Kanske stämmer. Jonna Henningsson gick dock direkt till verket om jag minns rätt.
Citera
2020-08-15, 08:47
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWhatever
Stämmer. Dock är avdelningarna i regel små. KVA Hall, Gävle, Fosie, Borås och Skogome har/ haft häkte på sina anstalter. Sedan finns det ytterligare "ungdomshäkten", upp till 23 års ålder om jag inte missminner mig.

Salberga har ett häkte också om jag inte missminner
Citera
2020-08-15, 09:02
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Jag läste idag att flera "experter" menar att mördaren nästan alltid behöver ett "andrum" på några timmar innan styckning börjar. Det verkar väldigt ovanligt att styckning sker i anslutning till mordet.

Kan det ha vart därför han la henne på sängen?

Hans andrum bestod troligtvis av att försöka förvilla polis och oss andra med att ta en biljett till Göteborg och hoppa av i Ljungskile så det skulle se ut som W åkt iväg.

Iskall jävel som jag hoppas de slår ihjäl inne i finkan
Citera
2020-08-15, 09:07
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Häftigt?? Vad fan är häftigt??

Kan någon egentligen förklara varför E fick skadestånd?!
Konstig fråga..varför skulle hon inte få det?
Alla i en familj lider efter att ha mist en familjemedlem 🤦🏼‍♀️
Citera
2020-08-15, 09:33
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atlasbmw
Det verkliga mordvapnet kan ha använts av någon annan, det finns många teorier om det här men han är inte oskyldig! Måste varit nån i familjen. Hade tex min mor eller far om dom levde gjort det här så hade jag skyddat dom 100% och ljugit i rätten. Oavsett vem den nu är så har han styckat kroppen tillsammans med någon annan så det är ju ändå en dom och medhjälp till mord isåfall. En teori bara.

Måste man vara 2st GM i lgh bara för att det är november ?

Sen kan det ju vara så att det finns de som skulle skydda familjen till 100%, men tror du verkligen farsan skulle låta sin son skaka galler om nu han slagit ihjäl W ? 😂

Har du följt fallet från början ?
Citera
2020-08-15, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Denne invandrare m svenskt pass och svensk medborgarskap sedan 2014. 5 år och så slutför han livet på sin sv. Flickvän och styckat denna... skall man godta lagen ang sv ”medborgare” kan ej utvisas.
Fel! Invandrad person som begår mkt grova brott såsom mord skall oegentligförklaras sitt SV medborgarskap. Så tycker jag.
You have to ”adjust” och sköta dig, liksom kvinnor behöver bevisa 200%. Stäng gränsen.
Han skulle få avtjäna detta straff i Irakiskt fängelse så att vi slapp betala för honom mer än 1 miljon per år.
Dessa pengar kan behövas till bättre saker.
Citera
2020-08-15, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Han skulle få avtjäna detta straff i Irakiskt fängelse så att vi slapp betala för honom mer än 1 miljon per år.
Dessa pengar kan behövas till bättre saker.

1 miljon per år.. vad?
Citera
2020-08-15, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Det kan stämma att hon levde när han drog, men jag tror han tog dit henne. Varför skulle hon ta sig till sängen när hon isf kunde ta sig till dörren istället?
Vem vet vart hon skulle kunna ta sig. Enl. Obduktionen var ju ögonen inslagna med ett föremål före döden. Hur mycket såg hon då?
Citera
2020-08-15, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vem vet vart hon skulle kunna ta sig. Enl. Obduktionen var ju ögonen inslagna med ett föremål före döden. Hur mycket såg hon då?
Före och efter. Men sant. Jag tror ändå han tagit henne till sängen av någon anledning, som sagt där va inte mkt blod, jag räknar med att hon kommit dit efter döden.
Citera
2020-08-15, 10:29
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollymolly2
1 miljon per år.. vad?

Häktestiden är nog runt 1 mille per år. På anstalt kanske 200-300:- per dygn
Citera
2020-08-15, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Tror du på riktigt att han blandas med andra fångar när en hovrätts förhandling väntar?? Va e det me dig?! Hört ngt mer från sjukan , överlevde han mordförsöket på Sal?? Konstigt det bara kommit ut från ett enda troll o ingenstans annars ÖVERHUVUDTAGET bara du som spinner vidare på det! Det e sjukt att det forts

De allra flesta får sina restriktioner hävda i och med Tingsrätten. I väntan på HovR kan en individ som kan anses klara av det placeras på en gemensamhetsavdeling. Efter att KV har i åratal fått kritik för isoleringen av häktade så har de visat tecken på att vakna till och tänka mer på just bryta isoleringen.

T kan ha placerats på en gemensamhetsavdelning på ett häkte. Under rättegången mot Södertäljenätverket så placerades någon av dem på Fenix i väntan då de redan varit häktade i fyra år men det är troligen undantaget. Häktade placeras inte på anstalt (Och aldrig med andra intagna då) i väntan på rättegång annat än i specialfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in