2020-08-14, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
HR kanske inte ger prövningstillstånd då dom gått igenom material/filmer.

Tänka sig, nu kom det ytterligare fel. Det krävs inte prövningstillstånd i det här fallet. (Rättegångsbalken 49:13.)
Citera
2020-08-14, 20:30
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Finns ingenting han kan säga el göra för att få sänkt straff, han hade sin chans i tingsrätten. I HR kammar han noll, vad han än gör eller säger. Avslöjar han vad som hände kroppen, hjälper inte det honom ett skit iheller. Livstid oavsett vilket!
Ja precis!
Citera
2020-08-14, 20:38
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Aha ok, synd för det hade ju varit häftigt om hr höjde det 😁

Ja familjen har ju haft det tufft med div fynd och saknade delar, tycker det är rätt att höja denna summan flera gånger i detta fall
Citera
2020-08-14, 20:54
Medlem
Citat:
Finns ingenting han kan säga el göra för att få sänkt straff, han hade sin chans i tingsrätten. I HR kammar han noll, vad han än gör eller säger. Avslöjar han vad som hände kroppen, hjälper inte det honom ett skit iheller. Livstid oavsett vilket!

Helt sant det du skriver !!! Intressant om han kommer att krypa till korsett och ändrar sin berättelse igen för att få ett kortare straff. Men han har sina problem, narcissistisk som gör att han tror sig vara något mera än alla andra och kan aldrig erkänna att han har fel i något. Eftersom han tycker att allt är Wilmas fel så tycker han att han är helt oskyldig till det som hände Wilma. Tischos enda chans är att han talar om var Wilmas kropp finns och spår på kroppen visar att det var ett dråp. Men jag är säkert på att det var en hänsynslös misshandel som Wilma dog av. Hovrätten kommer aldrig ta upp detta då bevisen är så mycket övertygande. Må Tischo brinna för evigt i helvetet!!!
Senast redigerad av Pelepelle 2020-08-14 kl. 20:58.
Citera
2020-08-14, 21:12
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Att ngn skriver ”det stämmer inte” är inte fakta för mig.

Mr T är kvar på häktet i Uddevalla, annars, om och när det är fullt, så hamnar han på något annat häkte. Inte på anstalt.
Citera
2020-08-14, 22:07
Medlem
Citat:
Exakt vad skulle han kunna komma med för att få sänkt straff ?

Han är i sin fulla rätt att komma dragandes med vilken historia som helst, sann eller inte. Exempejvis att erkänna misshandel i vardagsrummet, efter att W provocerat honom tills det brast. Hon levde och var kommunicerbar när han lämnade lägenheten för att kyla ner blodet en aning. När han kom hem låg hon död i sängen, dit hon lyckats ta sig innan hon dog. Han gick in i ett chocktillstånd och kommer inte ihåg vad som hände efter det, förrän han vaknade dagen efter i en blodig lägenhet. Skitsnack men möjligt.

Visst är det bara svammel, men ett möjligt händelseförlopp och vad hon dog av vet vi inte. En medfödd försvagning av ett större blodkärl som brast kan ha varit den slutliga dödsorsaken, utlöst av misshandeln som i sig inte var dödlig. Skitsnack det också, men möjligt.

Tror han åker för mord med tidsbegränsat straff, men blir inte helt överraskad om det blir dråp, men hans uppförandehistorik ligger honom i fatet.
Citera
2020-08-14, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Han är i sin fulla rätt att komma dragandes med vilken historia som helst, sann eller inte. Exempejvis att erkänna misshandel i vardagsrummet, efter att W provocerat honom tills det brast. Hon levde och var kommunicerbar när han lämnade lägenheten för att kyla ner blodet en aning. När han kom hem låg hon död i sängen, dit hon lyckats ta sig innan hon dog. Han gick in i ett chocktillstånd och kommer inte ihåg vad som hände efter det, förrän han vaknade dagen efter i en blodig lägenhet. Skitsnack men möjligt.

Visst är det bara svammel, men ett möjligt händelseförlopp och vad hon dog av vet vi inte. En medfödd försvagning av ett större blodkärl som brast kan ha varit den slutliga dödsorsaken, utlöst av misshandeln som i sig inte var dödlig. Skitsnack det också, men möjligt.

Tror han åker för mord med tidsbegränsat straff, men blir inte helt överraskad om det blir dråp, men hans uppförandehistorik ligger honom i fatet.
Visst kan han komma med allt det o lite till. MEN krävs nog ett underverk och lite till för ett sänkt straff. Vad som presenterats i tingsrätten är nog så nära sanningen vi kommer, förutom delen med kroppen. Mordet har med all sannolikhet gått till så som åklagaren lägger fram det. Ska ju till mkt sjuka bevis för en annan utgång. Och det tror jag inte ens du tror på. Dråp är uteslutet.
Citera
2020-08-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Bra fråga! Eftersom han överklagar själva åtalet så lär han inte säga något erkännande alls.
Han kan ju inte komma med dråp nu efter han skrev lappen om att mordet aldrig kommer lösas, innan dess stred de ju emot att det var just ett mord, att det inte var bevisat 🙈
Inte har han sett nåt blod heller..
Herregud sånt stolpskott

Han kan komma dragande med vad som helst, det är hans rätt.
Stolpskott håller jag med om.
Citera
2020-08-14, 22:29
Medlem
Citat:
Visst kan han komma med allt det o lite till. MEN krävs nog ett underverk och lite till för ett sänkt straff. Vad som presenterats i tingsrätten är nog så nära sanningen vi kommer, förutom delen med kroppen. Mordet har med all sannolikhet gått till så som åklagaren lägger fram det. Ska ju till mkt sjuka bevis för en annan utgång. Och det tror jag inte ens du tror på. Dråp är uteslutet.

Nej jag tror inte ett ögonblick på det förloppet i det stora hela, och det gör nog inte HR heller, men det hypotetiska förloppet jag beskrev kan(kanske?) stämma med de bevis som finns.
Vad jag däremot kan tänka mig som sant i det jag skrev, är att W levde när T drog, och att hon själv tog sig till sängen där hon senare dog av skadorna som T åsamkat.
Citera
2020-08-14, 22:42
Medlem
Citat:
Nej jag tror inte ett ögonblick på det förloppet i det stora hela, och det gör nog inte HR heller, men det hypotetiska förloppet jag beskrev kan(kanske?) stämma med de bevis som finns.
Vad jag däremot kan tänka mig som sant i det jag skrev, är att W levde när T drog, och att hon själv tog sig till sängen där hon senare dog av skadorna som T åsamkat.
Det kan stämma att hon levde när han drog, men jag tror han tog dit henne. Varför skulle hon ta sig till sängen när hon isf kunde ta sig till dörren istället?
Citera
2020-08-14, 22:42
Medlem
lennythekings avatar
Citat:

Tänkbart scenario, men hade det inte varit mer blod i sängen då?
Ett hjärta som pumpar och slår trycker ju ut ganska stora mängder blod.
Det beror förstås på vilka skador kroppen hade och hur länge hon isf levde.
Citera
2020-08-14, 22:51
Medlem
Citat:
Ja, jag har påpekat det några gånger i tråden, men för en del är GW gud.... sedan har jag inte sett GWs ord i sin kontex (om han överhuvudtaget sagt så?). Tror de sex timmarna kommer från en intervju med en amerikansk styckmördare för massa år sedan, men den fan styckade för njutningens skull och ville dra ut på det nöjet.

Tycker oxå det låter märkligt. Vet att jag såg en intervju med honom (GW) där han sade att oftast så väljer man att stycka en kropp i 6 DELAR. Kan det ha varit detta uttalande som någon misstagit för 6 timmar kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in