2020-08-14, 23:49
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Mr T är kvar på häktet i Uddevalla, annars, om och när det är fullt, så hamnar han på något annat häkte. Inte på anstalt.
Då undrar jag verkligen varför en vårdare som arbetar på häktet säger detta? Vad är ngt annat ställe? Dom måste idag på all kriminalitet ha sk ”nödlösningar” pga tryck!
Jag förstår inte er ifrågasättande kring detta. Fullt så är det fullt och en lösning måste ske! Anstalt. DET innebär ej att dom är verkställd. Det är en parantes s a s. Därefter HR dom är domen fastställd. DÅ SKER KUMLA O SEDAN PLACERING PÅ ngn ANSTALT.
Citera
2020-08-14, 23:52
Medlem
Novotars avatar
När länkas överklagandet upp?
Citera
2020-08-14, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Aha ok, synd för det hade ju varit häftigt om hr höjde det 😁

Häftigt?? Vad fan är häftigt??

Kan någon egentligen förklara varför E fick skadestånd?!
Citera
2020-08-15, 00:07
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Mr T är kvar på häktet i Uddevalla, annars, om och när det är fullt, så hamnar han på något annat häkte. Inte på anstalt.
OK. Jag VET att du ”egentligen” inte placeras på anstalt förrän domen skall verkställas. Idag med all invandring och kriminalitet så kan det vara så att det måste lösas pga platsbrist alt önskemål. Häktad person KAN ha en önskan om att komma ”ur” häktet för at träffa andra människor en stund i väntan på HR =Verkställande av dom, sedan om just T gjort detta val har jag ingen veto. Men möjligheten finns.
Citera
2020-08-15, 00:16
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
OK. Jag VET att du ”egentligen” inte placeras på anstalt förrän domen skall verkställas. Idag med all invandring och kriminalitet så kan det vara så att det måste lösas pga platsbrist alt önskemål. Häktad person KAN ha en önskan om att komma ”ur” häktet för at träffa andra människor en stund i väntan på HR =Verkställande av dom, sedan om just T gjort detta val har jag ingen veto. Men möjligheten finns.

Kan du rapa fram en källa på det vore vi tacksamma.
Citera
2020-08-15, 00:19
Medlem
Citat:
Då undrar jag verkligen varför en vårdare som arbetar på häktet säger detta? Vad är ngt annat ställe? Dom måste idag på all kriminalitet ha sk ”nödlösningar” pga tryck!
Jag förstår inte er ifrågasättande kring detta. Fullt så är det fullt och en lösning måste ske! Anstalt. DET innebär ej att dom är verkställd. Det är en parantes s a s. Därefter HR dom är domen fastställd. DÅ SKER KUMLA O SEDAN PLACERING PÅ ngn ANSTALT.
Tror du på riktigt att han blandas med andra fångar när en hovrätts förhandling väntar?? Va e det me dig?! Hört ngt mer från sjukan , överlevde han mordförsöket på Sal?? Konstigt det bara kommit ut från ett enda troll o ingenstans annars ÖVERHUVUDTAGET bara du som spinner vidare på det! Det e sjukt att det forts
Citera
2020-08-15, 00:20
Medlem
Citat:

https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/hakte/salberga/

Det finns häkten i anstalter, T kan mycket väl finnas på ett häkte i en anstalt då han inte har restriktioner längre.
Där finns en gem avdelning.
Om han har kaxat sig med den lilla kroppshyddan misstänker jag att han inte bara har grandios självbild utan även är psykotisk.
Citera
2020-08-15, 00:20
Medlem
Citat:
Är du säker på att din släkting inte bara e praktikant och hittar på spännande historier för o verka viktigt? Börjar bli mäkta irriterad över detta skit snacket nu
Citera
2020-08-15, 00:23
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covergirl
Tänka sig, nu kom det ytterligare fel. Det krävs inte prövningstillstånd i det här fallet. (Rättegångsbalken 49:13.)
PGA att det är livstid eller? HR kan fortfarande anses beroende på advokaters ö.k.
HR kan fortfarande utifrån TR dom anse att överklagan är obefintlig d.v.s de ser inte ngn bevisorsak fullkomlig för att pröva ”saken”.
Jag kan se livstid som en överklagan, givetvis men om HR utifrån frågeställning av överklagan ej är relevant utefter film fr TR rättegång då kan denne avböja/neka dess omprövning och tillstå TR dom. Sedan, kan dom också godta omprövning. Dock inte fria enl bevisbördan.
Citera
2020-08-15, 00:24
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Är du säker på att din släkting inte bara e praktikant och hittar på spännande historier för o verka viktigt? Börjar bli mäkta irriterad över detta skit snacket nu
Nope.
Citera
2020-08-15, 00:36
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Nope.
Ärligt Johannajack varför, du ifrågasätter infon. Denna person är inte ngn ”bravur” person utan en tillbakadragen, blyg, seriös person, så Nej jag ser inget ifrågasättande i hans svar. Idag måste man ”planera” i kriminalvården då det finns SÅ många som är häktade i inväntande på huvudförhandling + överklaganden efter TR dom.
Vi har röstat positivt till invandring och familjeåterförening. OT: you get what y voted for.
Citera
2020-08-15, 00:43
Medlem
Citat:
Ärligt Johannajack varför, du ifrågasätter infon. Denna person är inte ngn ”bravur” person utan en tillbakadragen, blyg, seriös person, så Nej jag ser inget ifrågasättande i hans svar. Idag måste man ”planera” i kriminalvården då det finns SÅ många som är häktade i inväntande på huvudförhandling + överklaganden efter TR dom.
Vi har röstat positivt till invandring och familjeåterförening. OT: you get what y voted for.
Hur vet du vad jag röstar? Och varför föreläser du för mig om kriminalvården, som om jag vore på förskolan? Och jag bryr mig inte vad det är för typ, men du verkar tycka att det är ngt att komma med, då du har tjatat om detta hela jävla dan. ( Jag är inte imponerad av att du känner ngn på häktet, hur många gånger du än säger att du gör det !) Förstå att T sitter häktad i Uddevalla! OT : Det går inte att tagga så via namn som du gjort, på Flashback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in