2020-08-14, 07:25
Medlem
Jethrels avatar
Harris är ju en väldigt konstigt val om man ser det utifrån. Bidens starka demograf är ju redan afro-amrikaner. Det måste ju vara av interna anledningar över valstrategiska. För Harris ger ju inte Biden speciellt mycket mer nytt. Båda är etablissemangspolitiker och demokratiska mellanmjölkspolitiker
Citera
2020-08-14, 07:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Att demokrati är fullständigt obetydligt för sekten vet vi redan. Men bra försök till concern trolling!

Donald vill ju helst inte ha något val, nu när det blåser lite motigt! Det har han sagt upprepade gånger.
https://www.vox.com/2020/3/21/211881...s-vote-by-mail

Och eftersom det inte går så försöker han istället motverka och hindra landets demokratiska processer:
https://www.vice.com/en_us/article/m...p-the-election

Nej, det har alltid varit lite för uppenbart vad det är viktigt för Donalds lärjungar... Det är inte demokrati:

Blir Kamala Harris president så är det helt genom USAs konstitutionella regelverk och grundlag! Vilket får sägas måste vara bättre än det minoritetsstyre som den sittande regimen hunsar majoriteten av landets befolkning under.
https://www.independent.co.uk/news/w...-a7470116.html

USA är ingen demokrati.
Citera
2020-08-14, 08:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OhNoTheHumanity
Gör hon verkligen det? Jag har försökt googla fram det men hittar inget på det, kan vara min vänsterblivna bubbla som hindrar mig - har du en källa/länk på det så gör du min dag.

Du glömde att hennes pappa är marxist och skäms över henne.
Citera
2020-08-14, 08:20
Medlem
BootyLuvs avatar
Ska bli intressant att se Harris debattera mot Pence. Frågorna är många. Kommer t ex Mother - d v s hans fru - ens tillåta honom befinna sig ensam på scen tillsammans med Harris? Kommer han klara av att se Harris - en stark, självständig MILF - i ögonen? Ahhh, ska bli härligt det här
Citera
2020-08-14, 10:12
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jethrel
Harris är ju en väldigt konstigt val om man ser det utifrån. Bidens starka demograf är ju redan afro-amrikaner. Det måste ju vara av interna anledningar över valstrategiska. För Harris ger ju inte Biden speciellt mycket mer nytt. Båda är etablissemangspolitiker och demokratiska mellanmjölkspolitiker

De vill att fler svarta ska gå och rösta. Nyligen finansierade George Soros en organisation Black Voters Matters som arbetar för att fler svarta ska gå och rösta. De brukar ha lägre valdeltagande än andra väljargrupper.
Sen var det 100 prominenta svarta som nyss skrev på ett öppet brev att de kräver att Biden väljer en svart kvinna. Detta plus de pågående Black lives matter demonstrationerna.
Demokraterna är desperata nu. De gör allt för att skaffa fler röster och är seriöst oroliga att Biden inte klarar av det.
Citera
2020-08-14, 10:23
Medlem
safadinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
efter mina 100 timmar framför cnn kan jag säga att amerikanen är extrem. Han är lättpåverkad, rädd för allt, nöjd med allt även om han måste ha tre jobb, läser inte tidningar, kan inget om andra länder, vet inget om det stora i USA t.ex centralmakten utan litar på det lilla samhället osv osv. Det går nog inte att förstå som svensk, en amerikan är egentligen lika extrem som en muslim om jag får jämföra. Trumps motståndare var Hilary Clinton. Hon sågs som arrogant, elit, ointresserad av USA. Det var mer hon som blev bortröstad än Trump som blev inröstad. Det fanns också något i luften dessa år, Brexit kom samtidigt, när vanligt folk ville rösta på något annat. I Sverige har SD växt enormt starkt, det är i samma härad. Dock har alla dessa känslor tonats ner lite grann, det var inte en fullträff med Trump Brexit eller SD. Kanske har även de avskydda elit-politikerna närmat sig folket något lite, de har fått sig en näsbränna. Jag tror Biden blir mycket bättre än Hillary hade blivit.

CNN??
Dom är till och med värre än DN när det gäller att vinkla och skapa egna nyheter, och det säger inte lite. Den minst betrodda kanalen i USA idag.

Inte undra på att du har så dålig koll, börja med att se på detta: https://www.youtube.com/watch?v=b0pU5rwrp-k
Citera
2020-08-14, 10:38
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av safadinho
CNN??
Dom är till och med värre än DN när det gäller att vinkla och skapa egna nyheter, och det säger inte lite. Den minst betrodda kanalen i USA idag.

Inte undra på att du har så dålig koll, börja med att se på detta: https://www.youtube.com/watch?v=b0pU5rwrp-k
Den som tittar på CNN har naturligtvis bättre koll på USA än den som inte tittar. På samma sätt som den som läser DN har bättre koll på Sverige. man kan inte få nog av info. Om man bara tittar på CNN så får man däremot en skev världsbild. Ungefär som att vara Miljöpartist.
Citera
2020-08-14, 10:58
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är dock ovanligt att inte ge en president 4 more years. Det talar för Trump.
Det är väl bara Bush och Carter som fått nej på senare tid? Trump kommer att ingå i det katastrof-gänget enligt mig. Han är en precis lika dålig ledare som Jimmy Carter, jag var med på den tiden.
Citera
2020-08-14, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Trump har större stöd än vad man tror. Han blir inte rättvist porträtterad i media, särskilt inte av CNN. Jag blir inte förvånad om Trump blir omvald. Känns lite som att chanserna är 50/50. Vinner demokraterna så lär det bli på håret och ingen jordskredsseger.
Trump vinner. Endast valfusk kan rädda demokraterna. Givetvis vill man även stoppa alla debatter eftersom det räcker med några minuter mellan dom båda för att Biden ska förlora.
Skulle Trump mot förmodan förlora så vad gör det. Jag kan njuta resten av livet åt alla videos där Trumphatare gör bort sig före och efter valet 2016
Citera
2020-08-14, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Den som tittar på CNN har naturligtvis bättre koll på USA än den som inte tittar. På samma sätt som den som läser DN har bättre koll på Sverige. man kan inte få nog av info. Om man bara tittar på CNN så får man däremot en skev världsbild. Ungefär som att vara Miljöpartist.
Ha ha ha. CNN är sjävla definitionen av fake news. Alla stora medier i USA är underhållning och propaganda. Vill man få reda på sanningen bör man helt undvika dessa medier. Det gäller även FOX news. Om man på fullaste allvar tror att man får sanningen genom att följa dessa medier är man en komplett idiot.
Citera
2020-08-14, 11:53
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Nancy Pelosi åkte ner till Chinatown och sprang omkring för att bevisa att Amerikanarna inte är rasister eftersom Trump ville stoppa resor från Kina.
Alla dessa programmerade Trumphatare blundar för diktaturen Kina. Oroväckande vilken makt och kontroll Kina har över exempelvis WHO.

Visst är det så. Väst imploderar under politisk polarisering och ängslighet över rasism och klimatet, medan Kina struntar fullständigt i klimatet och oförtrutet bygger sin ekonomi starkare och starkare. Vi sitter här och undrar om man verkligen får säga eskimå, medan ekonomin kollapsar pga coronarestriktionerna och arbetslösheten skjuter i höjden.
Citera
2020-08-14, 11:55
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Ha ha ha. CNN är sjävla definitionen av fake news. Alla stora medier i USA är underhållning och propaganda. Vill man få reda på sanningen bör man helt undvika dessa medier. Det gäller även FOX news. Om man på fullaste allvar tror att man får sanningen genom att följa dessa medier är man en komplett idiot.

Räkna gärna upp några av dina källor för trovärdig information.

vore kul att kolla på dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in