Citat:
Ursprungligen postat av
GeorgeO84
Jag sitter inte på några höga hästar.
Nej då du bara kallar andra för ologiska och bakom flötet, och försöker köra på auktoritetskortet för att du minsann har så mycket erfarenhet. Jag skiter faktiskt i din bakgrund och läser hellre endast dina argument och slippa läsa ett CV i samma veva.
Citat:
Ursprungligen postat av
flashenbacken1
Vad spelar det för roll? Du är hur som helst en sympatisatör till AfS och av den anledningen var min retorik befogad. Jag vänder mig hellre till dig som väljare än dom som sitter i partiet. Du tycker uppenbarligen att AfS inte "behöver komma in" och att ett parti med 20 procent i opinionen inte är något att räkna med. För mig är det ett intressant fenomen att väljare överhuvudtaget kan resonera på det sättet.
Kom igen nu, du tog nyss mitt inlägg som ett "bevis" för att AfS inte vill komma in i riksdagen. Hur seriöst är det tycker du? Jag lär knappast vara den typiska AfS-väljaren för övrigt, så vad jag tycker bör inte AfS som parti stå till svars för. Jag är bland annat kritisk till AfS på en rad punkter, där ett av dem är att de verkar fokusera alldeles för mycket på val, vilket verkar vara ett verkligt problem som t.o.m. påverkar traditionellt icke-demokratiska organisationer som SvP och NMR, som båda på ytan försökte förminska betydelsen av sina respektive valår, men när det kom till kritan så ledde det till att SvP lade ner helt och hållet, och NMR blev splittrat (nej det finns inga bevis för att det är skälet till splittringen, men för en som kan lägga ihop två och två så är det rätt sannolikt).
Enda skälet till att jag lär rösta på AfS är att de är hårdare än SD på mycket viktiga punkter. Däremot så hoppas jag samtidigt att det går bra för SD också. Jag hoppas att båda partier går framåt, och även om AfS sitter utanför riksdagen efter valet 2022 (vilket de med största sannolikhet lär göra) så vore det väldigt bra att ha ett stort parti utanför riksdagen som är stabilt. När SD fick 2,9 % kände sig etablissemanget sig tillräckligt hotade så att de började debattera och prata om partiet, trots att det inte ens satt i riksdagen. Med ett hårdare invandringskritiskt parti utanför riksdagen så hoppas jag att SD känner ett tryck "från höger" så att risken att SD vänder sig vänsterut minskar. Det vore nyttigt för SD med ett hårdare parti, som dessutom kommer att bidra till att acceptansen och normaliseringen av SD ökar.
När jag bland annat ifrågasätter vad SD ska kunna göra med 20 procent i riksdagen, så är det min respons till folk som sätter allt för stor tilltro på demokratiska val, samt folk som försöker få andra att inte rösta på de partier som de sympatiserar mest med.
Jag tycker helt enkelt att man ska rösta i valen, men även tänka och jobba på andra sätt. Ett uppenbart exempel är sociala medier. Ett annat exempel som lär bli mer relevant i framtiden är milisgrupper för att upprätthålla ordningen när polis och rättsväsendet har blivit ännu värdelösare än idag, och även nu är de riktigt dåliga och korrupta där våldtäktsfall läggs på hög, ger ytterst sällan beskrivningar av gärningsmännen annat än kanske "mörka kläder", och när väl någon åker fast så blir det inga riktiga straff i regel (åtminstone inte om det rör sig om invandrare).