2020-08-13, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Jag har inget med AfS att göra, så ett rätt taffligt försök att försöka svartmåla hela organisationen. Så det finns inget "ni" eller "er". Det enda som kan koppla mig till partiet är att jag röstade på dem 2018. Vänd dig till partiledningen om du vill ha ett genuint svar på deras inställning och planer.

Att du sedan ignorerade två simpla frågor säger mig även att du själv tycker det är lite pinsamt innerst inne att du har så hög tilltro till SD. Men fortsätt du med att lägga alla dina kort på ett parti med runt 20 procent i opinionen.

Mikael Jansson är dock svag i mina ögon som lät sig kuppas bort från SD-styret till att börja med, och infiltration och kupper lär vara det sista som AfS behöver.

Tycker du inte att det är lite genomskinligt att du som är en uppenbar AfS-motståndare ger "tips" vad som är "bäst" för en organisation som du ogillar/avskyr? Vem tror du att du lurar?
Vad spelar det för roll? Du är hur som helst en sympatisatör till AfS och av den anledningen var min retorik befogad. Jag vänder mig hellre till dig som väljare än dom som sitter i partiet. Du tycker uppenbarligen att AfS inte "behöver komma in" och att ett parti med 20 procent i opinionen inte är något att räkna med. För mig är det ett intressant fenomen att väljare överhuvudtaget kan resonera på det sättet.
Citera
2020-08-13, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Hur tycker du att man ska rösta då?? Det jag är ute efter är att om man liknar tillståndet i landet som ett stort fartyg som måste ändra kurs snarast möjligt för att inte köra in i isberget så krävs det enad kraft och styrka så att så många som möjligt grabbar tag i rodret och drar åt samma håll så att fartyget ändrar kurs. Gör det någon skillnad om småpartierna röstar på SD då? Jag kan tänka mig att rösta på vad som helst utom sjuklövern för att rädda landet för våra barn och kommande generationer. Vi måste ”prata ihop oss” alla vi som vill rädda Sverige så att det blir tryggt igen. Tillsammans är vi starka. Det finns hopp för folk börjar verkligen vakna. Men vi måste veta vad vi ska göra för att det ska bli rätt och bra. Jag vill verkligen att min röst ska hamna rätt och inte vara bortkastad. Jag tror många känner likadant. Om man bara hittar en klok strategi så kan man tala med folk och tipsa om att rösta exakt likadant så att det verkligen gör skillnad. Vi måste också hitta bra strategier för att motverka valfusk och se till att bevaka varenda liten valstuga i landet. Jag vill verkligen kämpa och flytta fram positionerna men alla måste enas om strategin så att man kan argumentera och övertala folk om att följa strategin.
Du pratar om strategier, om att vara en enad kraft, att du vill göra det bättre för dina barn och om att inte kasta bort sin röst, men ändå är du villig att rösta på ett promilleparti som aldrig kommer komma in. Du tror även att det är strategiskt att förpassa ett 20 procentsparti med lång erfarenhet inom rikspolitiken och som stundom börjar accepteras mer och mer inom massmedia och bland vanligt folk, till lokalförsamlingarna kommun och landsting samtidigt som gröngölingarna AfS ska ta deras plats i rikspolitiken istället.

Detta är problemet med många svenska väljare. Ni har inte ens grundliga kunskaper i statsvetenskap. Det är skrämmande.
Senast redigerad av flashenbacken1 2020-08-14 kl. 00:02.
Citera
2020-08-13, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nolltaxerik
• Vi kommer inte längre i vår diskussion.
Vi får enas om att vara oense.
• Faktum är att om Kasselstrand får bra rådgivning så kommer han in i riksdagen i september 2022. I princip så behöver han inte göra någonting, SD:arna har redan gjort grovjobbet åt honom genom att underprestera politiskt.
Läs SD:s partiprogram, jämför med vad de har uppnått. Inte mycket, extremt dålig valuta för pengarna. Tio år med SD har varit totalt verkningslöst. Sverige 2010 var ett bättre land än Sverige 2020.
Dessutom ett stundande samarbete med landsförrädarpartierna M och KD. Vissa anser att även SD är landsförrädare så de kommer säkert att trivas med varandra.
Läs AfS:s partiprogram. Mycket krut för pengarna.
• En riksdag med SD (20 %) och AfS (6 %) är sjuhelvetes mycket bättre för demokratin än enbart SD (26 %). Ännu bättre skulle det bli om folk slutade att rösta på SD och istället röstade på AfS.
Varför i helvete tror du att folk i stora massor kommer överge SD när AfS inte ens syns längre? Som inte har en bra partistruktur och kommunikationsavdelning? Av dom 20.000 som röstade på AfS så har du minst 10-15.000 som sedan innan röstade på etnonationalistiska partier som ND och SvP.

Vad är det för rådgivning Kasselstrand ska ta till sig för att AfS magiskt ska uppnå 4 procent om bara 25 månader kvar till valet?

Vad menar du att AfS hade uppnåt om dom kom in 2010? Tror du SD ska kunna runda om den parlamentariska ordningen genom att tvinga andra partier att samarbeta med / rösta för deras förslag? Är det rimligt att skylla på SD i det läget?

Samarbete krävs i riksdagen om ingen har 51 procent. Seriöst, fan läs om SO i årskurs 8 för du verkar inte ha någon koll på hur det här med majoriteter funkar i ett parlament.

Fast nu kommer vi aldrig se en riksdag med 20 procent SD och 6 procent AfS. Väljarunderlaget finns inte för att nationalistiska/konservativa partier ska få så pass höga röster. Dessutom kommer inte AfS få 4 procent, så lägg ner med dina drömmar. Om vi ändå säger att detta skulle hända så hade S gått ihop med några borgerliga partier för att blocka SD & AfS då AfS anses för extrema.
Citera
2020-08-14, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Varför i helvete tror du att folk i stora massor kommer överge SD när AfS inte ens syns längre? Som inte har en bra partistruktur och kommunikationsavdelning? Av dom 20.000 som röstade på AfS så har du minst 10-15.000 som sedan innan röstade på etnonationalistiska partier som ND och SvP.

Vad är det för rådgivning Kasselstrand ska ta till sig för att AfS magiskt ska uppnå 4 procent om bara 25 månader kvar till valet?

Vad menar du att AfS hade uppnåt om dom kom in 2010? Tror du SD ska kunna runda om den parlamentariska ordningen genom att tvinga andra partier att samarbeta med / rösta för deras förslag? Är det rimligt att skylla på SD i det läget?

Samarbete krävs i riksdagen om ingen har 51 procent. Seriöst, fan läs om SO i årskurs 8 för du verkar inte ha någon koll på hur det här med majoriteter funkar i ett parlament.

Fast nu kommer vi aldrig se en riksdag med 20 procent SD och 6 procent AfS. Väljarunderlaget finns inte för att nationalistiska/konservativa partier ska få så pass höga röster. Dessutom kommer inte AfS få 4 procent, så lägg ner med dina drömmar. Om vi ändå säger att detta skulle hända så hade S gått ihop med några borgerliga partier för att blocka SD & AfS då AfS anses för extrema.
SD har haft en vågmästarroll i tio år, utan någon som helst effekt. Sverige har blivit ett sämre land med SD i riksdagen. Uteslutna SD:are skapade AfS år 2018. Jag har svårt att tro att Kasselstrand skulle ha varit lika anonym och tystlåten som Åkesson har varit de här tio åren.
Bjuder på ett vallöfte som skulle locka väljare.
Första 200 000 kr ska vara skattefria.
Det innebär ungefär 4 000 kr mer per månad.
Pensionärerna ska också få 4 000 kr mer per månad.
Kostar ungefär 300 miljarder kr per år. En del hävdar att multikulti-projektet kostar 300 miljarder kr per år.
Att övriga partier omöjliggör skattesänkningen är inte AfS:s fel.
Har vi tur så får AfS egen majoritet.
Citera
2020-08-14, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeO84
Jag sitter inte på några höga hästar.

Nej då du bara kallar andra för ologiska och bakom flötet, och försöker köra på auktoritetskortet för att du minsann har så mycket erfarenhet. Jag skiter faktiskt i din bakgrund och läser hellre endast dina argument och slippa läsa ett CV i samma veva.

Citat:
Vad spelar det för roll? Du är hur som helst en sympatisatör till AfS och av den anledningen var min retorik befogad. Jag vänder mig hellre till dig som väljare än dom som sitter i partiet. Du tycker uppenbarligen att AfS inte "behöver komma in" och att ett parti med 20 procent i opinionen inte är något att räkna med. För mig är det ett intressant fenomen att väljare överhuvudtaget kan resonera på det sättet.

Kom igen nu, du tog nyss mitt inlägg som ett "bevis" för att AfS inte vill komma in i riksdagen. Hur seriöst är det tycker du? Jag lär knappast vara den typiska AfS-väljaren för övrigt, så vad jag tycker bör inte AfS som parti stå till svars för. Jag är bland annat kritisk till AfS på en rad punkter, där ett av dem är att de verkar fokusera alldeles för mycket på val, vilket verkar vara ett verkligt problem som t.o.m. påverkar traditionellt icke-demokratiska organisationer som SvP och NMR, som båda på ytan försökte förminska betydelsen av sina respektive valår, men när det kom till kritan så ledde det till att SvP lade ner helt och hållet, och NMR blev splittrat (nej det finns inga bevis för att det är skälet till splittringen, men för en som kan lägga ihop två och två så är det rätt sannolikt).

Enda skälet till att jag lär rösta på AfS är att de är hårdare än SD på mycket viktiga punkter. Däremot så hoppas jag samtidigt att det går bra för SD också. Jag hoppas att båda partier går framåt, och även om AfS sitter utanför riksdagen efter valet 2022 (vilket de med största sannolikhet lär göra) så vore det väldigt bra att ha ett stort parti utanför riksdagen som är stabilt. När SD fick 2,9 % kände sig etablissemanget sig tillräckligt hotade så att de började debattera och prata om partiet, trots att det inte ens satt i riksdagen. Med ett hårdare invandringskritiskt parti utanför riksdagen så hoppas jag att SD känner ett tryck "från höger" så att risken att SD vänder sig vänsterut minskar. Det vore nyttigt för SD med ett hårdare parti, som dessutom kommer att bidra till att acceptansen och normaliseringen av SD ökar.

När jag bland annat ifrågasätter vad SD ska kunna göra med 20 procent i riksdagen, så är det min respons till folk som sätter allt för stor tilltro på demokratiska val, samt folk som försöker få andra att inte rösta på de partier som de sympatiserar mest med.

Jag tycker helt enkelt att man ska rösta i valen, men även tänka och jobba på andra sätt. Ett uppenbart exempel är sociala medier. Ett annat exempel som lär bli mer relevant i framtiden är milisgrupper för att upprätthålla ordningen när polis och rättsväsendet har blivit ännu värdelösare än idag, och även nu är de riktigt dåliga och korrupta där våldtäktsfall läggs på hög, ger ytterst sällan beskrivningar av gärningsmännen annat än kanske "mörka kläder", och när väl någon åker fast så blir det inga riktiga straff i regel (åtminstone inte om det rör sig om invandrare).
Senast redigerad av Patch1 2020-08-14 kl. 02:04.
Citera
2020-08-14, 03:34
Medlem
Doomushs avatar
Citat:

de va då ett jävla gnäll från SDs panikavdelning
Jag röstar AFS för dom FÖRTJÄNAR min röst.
SD är bra på att hora för M och KD för att bli accepterade jag trodde inte Jimmy kunde krypa längre ner i skiten men jag vart överbevisade menlösa soyapojkar
Citera
2020-08-14, 04:10
Medlem
Citat:
• "Allt tyder på att AfS kommer in i riksdagen 2022 med dunder och brak." "Vi var många som inte vågade rösta på AfS i valet 2018 av rädsla för en förlorad röst om partiet inte skulle komma över riksdagsspärren. I valet 2022 är situationen helt annorlunda. Vi vet att Kasselstrand kommer in i riksdagen."

Precis som valet 2018 skulle vara den största politiska jordbävningen i modern tid? Var finns det några som helst bevis på att det här kommer att hända? Om något ses AfS som ännu barnsligare nu efter det hela med Gbgs konstmuseum osv.
Citera
2020-08-14, 11:32
Medlem
Citat:
Det där är ju rent ut sagt skitsnack. Menar du att AfS från sin lansering 6 månader innan valet fick SD-ledningen att känna panik och omformulera sin politik utefter det? Konspirationer...

I så fall hade SD-ledningen redan tillämpat AfS-politik i hela sitt partiprogram.

Förövrigt, jag tar hellre några tusen kvotflyktingar per år förutsatt att allt annat blir 0 och att återvandring blir huvudfokus för dom som nyligen kommit. Så resonerade SD. Dessutom övergav SD tanken med kvotflyktingar just för att resurserna var så pass utarmade av tidigare års invandringspolitik. Således ingenting med AfS att göra.

Nej, jag menar att diskussioner om återvandring och SD:s förnekande av svensk etnicitet förekom långt innan AfS. Det vet jag mycket väl eftersom jag själv deltog i dem. SD:s gradvisa liberalisering mot fiaskot med dubbel kvotflyktingmottagning 2015 skapade en växande rekyl inom rörelsen som kunde gett AfS luft under vingarna om man inte HÄNDELSEVIS tog upp återvandringen som koncept just innan AfS lanserades.

Nu får du världens mest extrema kvotflyktingmottagning OCH all annan invandring. Det var ett helt feltänkt koncept som förvirrade kommunikationen om "hjälp i närområdet".

2018 påverkade potentiella AfS-väljare SD att renodla sin politik i rätt riktning. Politiker SKA vara rädda att väljarna sviker.
Citera
2020-08-14, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Nej då du bara kallar andra för ologiska och bakom flötet, och försöker köra på auktoritetskortet för att du minsann har så mycket erfarenhet. Jag skiter faktiskt i din bakgrund och läser hellre endast dina argument och slippa läsa ett CV i samma veva.

Att säga att det är ologiskt när någon säger att AfS gör mer nytta utanför Riksdagen än SD i Riksdagen får väl ändå anses vara rätt logiskt..

Att jag i korthet hänvisar till min bakgrund när jag skrivit 5 A4-sidor om olika delar som berör ett politiskt parti är ju enbart för att förstärka och informera om just det, att jag har erfarenhet. Det är ett sätt att påtala att det jag för fram faktiskt fungerar inom andra företag och branscher. Att jag inte sitter och gissar. Borde väl uppskattas om jag för fram argument efter argument i övrigt? Men för all del, jag har ingen vinning i att sitta här och skriva. I min enfald trodde jag att jag kunde ge lite konstruktiv kritik.
Citera
2020-08-14, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Hur tycker du att man ska rösta då?? Det jag är ute efter är att om man liknar tillståndet i landet som ett stort fartyg som måste ändra kurs snarast möjligt för att inte köra in i isberget så krävs det enad kraft och styrka så att så många som möjligt grabbar tag i rodret och drar åt samma håll så att fartyget ändrar kurs. Gör det någon skillnad om småpartierna röstar på SD då? Jag kan tänka mig att rösta på vad som helst utom sjuklövern för att rädda landet för våra barn och kommande generationer. Vi måste ”prata ihop oss” alla vi som vill rädda Sverige så att det blir tryggt igen. Tillsammans är vi starka. Det finns hopp för folk börjar verkligen vakna. Men vi måste veta vad vi ska göra för att det ska bli rätt och bra. Jag vill verkligen att min röst ska hamna rätt och inte vara bortkastad. Jag tror många känner likadant. Om man bara hittar en klok strategi så kan man tala med folk och tipsa om att rösta exakt likadant så att det verkligen gör skillnad. Vi måste också hitta bra strategier för att motverka valfusk och se till att bevaka varenda liten valstuga i landet. Jag vill verkligen kämpa och flytta fram positionerna men alla måste enas om strategin så att man kan argumentera och övertala folk om att följa strategin.
Du tänker helt korrekt.
Du har insett allvaret, men den dumma majoriteten är fortfarande omedvetna om sjuklöverns illgärningar.
Ni får den politik ni röstar för, brukar vara ett argument som sjuklöversympatisörerna har svårt att bemöta.
Lögnmedia har dem i ett fast grepp, men sakta men säkert går det åt rätt håll.
Valet 2006 (97 %).
Valet 2010 (94 %). SD i vågmästarroll, ingen effekt.
Valet 2014 (87 %). SD i vågmästarroll, ingen effekt.
Valet 2018 (82 %). SD i vågmästarroll, ingen effekt.
Förhoppningsvis så har vi följande situation om två år.
Valet 2022 (70 %). AfS i vågmästarroll, stor kalabalik i riksdagen.
Citera
2020-08-14, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicholasTheWizard
Precis som valet 2018 skulle vara den största politiska jordbävningen i modern tid? Var finns det några som helst bevis på att det här kommer att hända? Om något ses AfS som ännu barnsligare nu efter det hela med Gbgs konstmuseum osv.
• Sjuklövern har förstört Sverige.
SD ska samarbeta med M och KD.
Mig veterligen finns det bara ett alternativ att rösta på om man vill Sverige väl.
• AfS bildades i mars 2018 och du hånskrattar åt dem för att de inte fick över fyra procent i september 2018.
Det är två år kvar till valet, de har redan passerat den första procenten. Jag tror inte att du kommer att hånskratta åt dem i september 2022.
Citera
2020-08-14, 13:39
Medlem
Citat:
• Sjuklövern har förstört Sverige.
SD ska samarbeta med M och KD.
Mig veterligen finns det bara ett alternativ att rösta på om man vill Sverige väl.
• AfS bildades i mars 2018 och du hånskrattar åt dem för att de inte fick över fyra procent i september 2018.
Det är två år kvar till valet, de har redan passerat den första procenten. Jag tror inte att du kommer att hånskratta åt dem i september 2022.

Så Sverige var inte förstört valet 2018? Därför fanns det inte behov av AfS? (I din värld).

Jag hånskrattar år Kasselstrand och Co för att de beter sig så barnsligt. Deras torgmöten var ungefär hur killarna med damp betedde sig på gymnasiet. Askul ju att se hur de beter sig (speciellt i samband med självbilden de sen också uttrycker), synd om butiksbiträdet bara tex i situationen med Gbgs konstmuseum. De flesta vuxna fattar ju att om man vill ha en diskussion om något så vänder man sig mot ansvariga, inte mot den som råkar stå i kassan.

Hur vet du att de har passerat den första procenten? I EU-valet fick de 0,46% (förra året), och det är för att färre bryr sig om EU-valet. Du överskattar också "ilskan" om det här med SD+KD+M. Många av de väljare som SD plockat upp är gamla sossar som gick över till "Nya Moderaterna", M gick från 15% 2002, till 30%+ år 2010. De hade inte varit på 30% sen 1910-talet. Folk bryr sig inte just nu, gamla sossar kan tom acceptera en försämring i arbetsrätten bara för att stötta det alternativ som får ner invandringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in