Citat:
Ursprungligen postat av
Fot.Noten
Det spelar ingen roll för mig att du anser mig bakom flötet. Tack och detsamma. Det förhåller sig nämligen så att mina åsikter sammanfaller med AFS i de allra flesta fallen, att jag tycker Gustav är oerhört mycket bättre än Jimmie på precis alla sätt. Det är just därför jag numera röstar på AFS och tänker fortsätta så! Varför ska jag rösta på något jag inte tror på längre?
/ Ingrid
Jag har inte sagt att du är bakom flötet, utan att det saknades viss logik. Ditt detsamma får du gärna konkretisera. Vad i mina inlägg igår och idag bedömer du vara felaktiga? Jag har varit extremt detaljerad och konkretiserat precis allt jag skrivit. Byggt på data, erfarenhet från branschverksamhet och i övrigt byggt på hur den politiska sfären i Sverige ser ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
Vi har redan facit: Blotta hotet från AfS tvingade SD att ta upp återvandringen och överge den ständiga liberaliseringen av migrationspolitiken som ju kulminerade i den dubbla kvotflyktingmottagningen 2015.
Om SD fortsätter att röra sig i den riktningen och tar upp svensketnisk utsatthet mer, så är det möjligt att man kan hindra ett parti som AfS att lyfta. Samtidigt som man då också profilerar sig tydligare mot övriga riksdagspartier och erbjuder dessa en mer positiv och trovärdig politik än sverigecentra och kulturlotsar i Orten.
Sanningen är att Afs-sympatisörer påverkade svensk inrikespolitik innan de ens la röstsedeln i valurnan, mer än den lojalaste SD-väljaren som nöjer sig med det minst dåliga alternativet och därför inte kommer erbjudas ett bra alternativ.
För oss som inte är AfS:are så framstår det inte som att ert parti påverkat SD på något sätt. De steg SD har tagit har funnits i deras politik eller policy-dokument så länge de har funnits. Det man gjort är att man anpassat kommunikationen samt vilka frågor man drivit, när var och hur.
Samt påskyndats pga. krisen 2015 och att debattklimatet förflyttas. Inte en enda individ i Sverige skulle säga att det har med AfS att göra, förutom ni. Jag garanterar dig att SD inte bryr sig ett skvatt om er eller övriga partier kring vad de tycker eller inte.
Däremot skalar de tillbaka viss kommunikation som en del av strategin att få samarbete med andra partier för att få stånd ett bättre Sverige. Men det är inte samma sak.
Liksom det här inlägget poängterar verkligen det jag försökt föra fram. Ni saknar korrekta grunder att stå på. Därför kommer det aldrig gå framåt i rätt riktning för er. Det är inte svårare än så. Felaktigt utgångsläge felaktigt slutmål.
Förstå mig rätt. Försöker inte trycka ned eller framstå som allvetare. Jag bryr mig verkligen inte om AfS eller övriga partier. Det som intresserar mig är organisation, organisationsutveckling, kommunikation och data. Så istället för angrepp och irritation kan man ju försöka bemöta allt jag skrivit och vad som är fel med det. Har jag fel och det kan beläggas som jag gjort är det ju jättebra och faktiskt något som är givande för er och kan användas. Men jag förstår mig verkligen inte på varför tonen i just den här tråden är så aggro och pang på utan vidare eftertanke och analys.