2020-08-14, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doomush
de va då ett jävla gnäll från SDs panikavdelning
Jag röstar AFS för dom FÖRTJÄNAR min röst.
SD är bra på att hora för M och KD för att bli accepterade jag trodde inte Jimmy kunde krypa längre ner i skiten men jag vart överbevisade menlösa soyapojkar
Är man en hora när man påverkar det näst största partiet och ett stort småparti till att samarbeta och få omkull dagens identitetsvänster från makten?

Hur menar du att man ska kunna få en majoritet i riksdagen om man har under 51 procent och inte samarbetar?

Ska AfS med sina 4 procent helt plötsligt svinga lite med trollspöet och få igenom hela sin politik?

Dessutom är det också så att M & KD själva initierat samtal med SD. SD har inte horat fram något.
Citera
2020-08-14, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicholasTheWizard
Så Sverige var inte förstört valet 2018? Därför fanns det inte behov av AfS? (I din värld).

Jag hånskrattar år Kasselstrand och Co för att de beter sig så barnsligt. Deras torgmöten var ungefär hur killarna med damp betedde sig på gymnasiet. Askul ju att se hur de beter sig (speciellt i samband med självbilden de sen också uttrycker), synd om butiksbiträdet bara tex i situationen med Gbgs konstmuseum. De flesta vuxna fattar ju att om man vill ha en diskussion om något så vänder man sig mot ansvariga, inte mot den som råkar stå i kassan.

Hur vet du att de har passerat den första procenten? I EU-valet fick de 0,46% (förra året), och det är för att färre bryr sig om EU-valet. Du överskattar också "ilskan" om det här med SD+KD+M. Många av de väljare som SD plockat upp är gamla sossar som gick över till "Nya Moderaterna", M gick från 15% 2002, till 30%+ år 2010. De hade inte varit på 30% sen 1910-talet. Folk bryr sig inte just nu, gamla sossar kan tom acceptera en försämring i arbetsrätten bara för att stötta det alternativ som får ner invandringen.
• AfS är ju en avknoppning från SD. Hade Åkesson gjort sitt jobb så hade inte AfS funnits.
• Du har rätt i att AfS har betett sig omoget och burdust. Det är därför de behöver rådgivning av kloka människor.
Fortsätter Kasselstrand på den intrampade stigen så kommer det att gå käpprätt åt helvete för honom.
Ber han om hjälp så kommer det att bli dundersuccé.
Facit har vi i september 2022.
• Å andra sidan så förtjänar Kasselstrand beröm och respekt. Det är nog få människor som är beredda att i princip förstöra sitt eget liv i kampen för ett demokratiskt Sverige.
Fy fan, vilket samhälle oktetten har skapat. Ni borde skämmas!
Citera
2020-08-14, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeO84
Att säga att det är ologiskt när någon säger att AfS gör mer nytta utanför Riksdagen än SD i Riksdagen får väl ändå anses vara rätt logiskt..

Att jag i korthet hänvisar till min bakgrund när jag skrivit 5 A4-sidor om olika delar som berör ett politiskt parti är ju enbart för att förstärka och informera om just det, att jag har erfarenhet. Det är ett sätt att påtala att det jag för fram faktiskt fungerar inom andra företag och branscher. Att jag inte sitter och gissar. Borde väl uppskattas om jag för fram argument efter argument i övrigt? Men för all del, jag har ingen vinning i att sitta här och skriva. I min enfald trodde jag att jag kunde ge lite konstruktiv kritik.
Nej, SD gör ingen nytta i riksdagen.
• Propagerar för en obligatorisk tv-skatt på en procent. Istället skulle den där procenten göra bra mycket mer nytta inom vård och omsorg.
• Åkessons dåvarande svärmor parasiterar å det grövsta.
• SD är genomsyrat av inkompetens. Det är nog pengarna som lockar. Vedervärdiga politruker.
SD har svikit oss, därför röstar vi på något bättre.
Fortsätt gärna att ösa på med "konstruktiv kritik" om du får tid över.
Senast redigerad av Nolltaxerik 2020-08-14 kl. 15:03. Anledning: Stavfel
Citera
2020-08-14, 15:02
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Är man en hora när man påverkar det näst största partiet och ett stort småparti till att samarbeta och få omkull dagens identitetsvänster från makten?

Hur menar du att man ska kunna få en majoritet i riksdagen om man har under 51 procent och inte samarbetar?

Ska AfS med sina 4 procent helt plötsligt svinga lite med trollspöet och få igenom hela sin politik?

Dessutom är det också så att M & KD själva initierat samtal med SD. SD har inte horat fram något.
SD har noll intressen att utmana eller ge sig på någon vänster tvärt om man har dom som medlemmar hilda frick är en sådan från Fi
Den största SD har gjort är att föra upp frågor och ord som va förbjudna och inte fick sägas och nu är man själv snart där.
Afs har redan börjat med de som SD skulle ha blivit om man inte hade horat för liberalismen/vänster expo
AFS är radikala och fullständigt orädda och har redan krossat allt vänster antifa motstånd igenom att spota dom i anskitet och bet dom dra åt helevete
Och blivit folkliga på samma gång
SD från dag ett har krypigt för sitt nya herrefolk och man sitter snart vid köttgrytorna utan själ och hjärta
Citera
2020-08-14, 15:11
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolltaxerik
Fortsätter Kasselstrand på den intrampade stigen
kasselstrand har gjort allt rätt så här långt.
Han är inte en del av makten
Han är näst intill immun mot smutskastning vid detta laget
Han horar inte för makten
Han talar till folk på folk sätt
Han är orädd och visar med hela handen att ditt ska vi
Han har bara bra folk runt sig som delar han vision och har eget hjärta när de behövs
Han har redan börjat att bygga sig relationer ute i Europa och bjudit in till parlament och möten och tagit dom som gäster hos sig
Fattar man inte att detta är en stor nationell personlighet och en man för framtiden då han även är ung
Citera
2020-08-14, 16:50
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Han har bara bra folk runt sig som delar han vision och har eget hjärta när de behövs
Han har redan börjat att bygga sig relationer ute i Europa och bjudit in till parlament och möten och tagit dom som gäster hos sig
Fattar man inte att detta är en stor nationell personlighet och en man för framtiden då han även är ung

Ändå ville bara 20 tusen av 7 miljoner rösta på honom.
Citera
2020-08-14, 16:58
Medlem
Citat:

Det är just det. Den här självklarheten och att allt är rätt och att ledaren inte kan göra fel. Det är ert största problem. För det händer inte ihop med resultaten ni kammat hem.
Citera
2020-08-14, 17:49
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Det är just det. Den här självklarheten och att allt är rätt och att ledaren inte kan göra fel. Det är ert största problem. För det händer inte ihop med resultaten ni kammat hem.
Med den situation Sverige är just nu är detta helt klart de bästa vägen att inte bli en del av makten som just drar ner hela jävla landet ner i avgrunden
Så tack fan för att inte vilja bli förknippad med de
Citera
2020-08-14, 17:52
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Dom 20,000 är i dag långt mera radikala än hela SD ihop
De är en fråga bara om tid och redan är dom över producenten och har 2 starka frågor swexit och återvandring som allt flera talar om
Citera
2020-08-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
AfS bildades i mars 2018. Vanligt folk visste inte ens att partiet fanns vid valet i september 2018. I valet 2022 kommer det att gå betydligt bättre.
Citat:
Det är två år kvar till valet, det finns tre alternativ.
• Sjuklövern.
• SD (ska tydligen samarbeta med M och KD).
• AfS.
Även om Kasselstrand skulle vara den största skitstöveln i norra Europa så är han bättre än konkurrenterna (dessutom har han ett politiskt program som fungerar).
Jämför med Donald Trump. Han är inget charmtroll, men vinner p.g.a. att konkurrenterna är vedervärdiga (Hillary Clinton 2016 och Joe Biden 2020).
När AfS:s propagandamaskineri dras igång så kommer riksdagsspärren att passeras utan problem.
Senast redigerad av Nolltaxerik 2020-08-14 kl. 22:05. Anledning: Felaktig grammatik
Citera
2020-08-15, 01:32
Medlem
Citat:
Att säga att det är ologiskt när någon säger att AfS gör mer nytta utanför Riksdagen än SD i Riksdagen får väl ändå anses vara rätt logiskt..

Så länge vi inte ser att SD får inflytande över främst invandringspolitiken, samt att SD tidigare har rört sig åt vänster, så skulle jag vänta med att kalla det för ologiskt. Jag läste så sent som idag att en person inom SD blivit utesluten för att han kritiserade den knäböjande poliskvinnan. Detta är bara ett exempel på idiotin och många ser därmed inte ens SD som ett alternativ längre, och med den inställningen så lär deras röst göra mer nytta hos ett betydligt mindre parti som stämmer överens med deras åsikter. Inget ologiskt med detta. Sedan att det finns SDare som gråter att de förlorar röster hör inte till saken. Finns säkert många borgare som gråter över att folk röstar på SD istället för på KD eller M, och att folk som röstar på SD minsann är ologiska eftersom M + KD har mer inflytande i det stora hela.

Citat:
Att jag i korthet hänvisar till min bakgrund när jag skrivit 5 A4-sidor om olika delar som berör ett politiskt parti är ju enbart för att förstärka och informera om just det, att jag har erfarenhet. Det är ett sätt att påtala att det jag för fram faktiskt fungerar inom andra företag och branscher. Att jag inte sitter och gissar. Borde väl uppskattas om jag för fram argument efter argument i övrigt? Men för all del, jag har ingen vinning i att sitta här och skriva. I min enfald trodde jag att jag kunde ge lite konstruktiv kritik.

Du kan inte rakt av jämföra politiska partier med företag och branscher inom näringslivet. Det är inte samma sak precis. Sedan är det en illusion att tro att samhället kommer att se ut såhär för evigt, särskilt i dagens läge med ett samhälle som håller på att kollapsa. I ett sådant läge känns det säkrare att gå till historieboken än att jämföra med icke-politiska företag som endast strävar efter ekonomisk vinst.

Och du gissar minsann inte? Du påstår att du vet bättre än alla politiskt och historiskt insatta i hela Sverige? För gissa vad, ALLA gissar mer eller mindre för politik är inte fysik, utan det finns mycket osäkerhet inbakat i politiken. Så jo, du sitter just och gissar som alla andra.
Citera
2020-08-15, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nolltaxerik
AfS bildades i mars 2018. Vanligt folk visste inte ens att partiet fanns vid valet i september 2018. I valet 2022 kommer det att gå betydligt bättre.

Det är två år kvar till valet, det finns tre alternativ.
• Sjuklövern.
• SD (ska tydligen samarbeta med M och KD).
• AfS.
Även om Kasselstrand skulle vara den största skitstöveln i norra Europa så är han bättre än konkurrenterna (dessutom har han ett politiskt program som fungerar).
Jämför med Donald Trump. Han är inget charmtroll, men vinner p.g.a. att konkurrenterna är vedervärdiga (Hillary Clinton 2016 och Joe Biden 2020).
När AfS:s propagandamaskineri dras igång så kommer riksdagsspärren att passeras utan problem.

https://youtu.be/qyzPijeBOK0?t=844 <---Konstigt att Lena Mellin och Jimmie Åkesson kunde prata om ett parti som bildades mars 2018 i juli 2017. Magic stuff. Sen höll de ju på i det uteslutna förbundet långt innan dess. Så det är inte som att deras politiska rörelse inte existerade långt innan valet 2018. Så det är inte sant det du säger, de hade mer än väl med tid att bygga upp en rörelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in