Citat:
Ursprungligen postat av
GeorgeO84
Att säga att det är ologiskt när någon säger att AfS gör mer nytta utanför Riksdagen än SD i Riksdagen får väl ändå anses vara rätt logiskt..
Så länge vi inte ser att SD får inflytande över främst invandringspolitiken, samt att SD tidigare har rört sig åt vänster, så skulle jag vänta med att kalla det för ologiskt. Jag läste så sent som idag att en person inom SD blivit utesluten för att han kritiserade den knäböjande poliskvinnan. Detta är bara ett exempel på idiotin och många ser därmed inte ens SD som ett alternativ längre, och med den inställningen så lär deras röst göra mer nytta hos ett betydligt mindre parti som stämmer överens med deras åsikter. Inget ologiskt med detta. Sedan att det finns SDare som gråter att de förlorar röster hör inte till saken. Finns säkert många borgare som gråter över att folk röstar på SD istället för på KD eller M, och att folk som röstar på SD minsann är ologiska eftersom M + KD har mer inflytande i det stora hela.
Citat:
Att jag i korthet hänvisar till min bakgrund när jag skrivit 5 A4-sidor om olika delar som berör ett politiskt parti är ju enbart för att förstärka och informera om just det, att jag har erfarenhet. Det är ett sätt att påtala att det jag för fram faktiskt fungerar inom andra företag och branscher. Att jag inte sitter och gissar. Borde väl uppskattas om jag för fram argument efter argument i övrigt? Men för all del, jag har ingen vinning i att sitta här och skriva. I min enfald trodde jag att jag kunde ge lite konstruktiv kritik.
Du kan inte rakt av jämföra politiska partier med företag och branscher inom näringslivet. Det är inte samma sak precis. Sedan är det en illusion att tro att samhället kommer att se ut såhär för evigt, särskilt i dagens läge med ett samhälle som håller på att kollapsa. I ett sådant läge känns det säkrare att gå till historieboken än att jämföra med icke-politiska företag som endast strävar efter ekonomisk vinst.
Och du gissar minsann inte? Du påstår att du vet bättre än alla politiskt och historiskt insatta i hela Sverige? För gissa vad, ALLA gissar mer eller mindre för politik är inte fysik, utan det finns mycket osäkerhet inbakat i politiken. Så jo, du sitter just och gissar som alla andra.