2020-08-13, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarkuk
Glädjande nyheter till alla ungdomar som följer denna tråd!!!

GM blev riktigt riktigt brutalt misshandlad på Salberga i lördags, i stort sett sönderslagen, är på sjukhus nu.

Tokfan kom i fredags och startar med att vara stöddig och mucka med andra intagna, sa till den största killen att "han skulle snitta honom" om han gjorde något dumt, tog 5 sekunder så var han i backen.
Larmen går ganska fort på klass 1 men när plitarna kom springande så var det två jättekillar som stoppade/hindrade dom så GM skulle hinna bli misshandlat några minuter till, han var medvetslös när ambulansen bar ut honom, totalt sönderslagen, man kan bara hoppas att det blir permanenta skador på äcklet...

Tack och lov så får killen som buntade ihop honom bara iso 1-3 dagar om det inte anmäls...

stämmer det du skriver så är jag jävligt glad just nu! Tack
Citera
2020-08-13, 19:22
Medlem
Citat:
Nä, kom till Sala i fredags, borde passerat Hall/Kumla som alla med mer än 4 års straff skall göra.
Men straffet börjar väl inte gälla förrän HR sagt sitt. Till dess brukar de få kvarstanna i häktet

När ska det här ha hänt om det nu har hänt? Borde väl komma ut i pressen snart isåfall.

Och om det mot förmodan har hänt skulle det göra min kväll och många dagar framöver, oj vad jag skulle njuta!!!
Citera
2020-08-13, 19:24
Medlem
Lalle46s avatar
Senast igår var han kvar på häktet. 200 %!
Citera
2020-08-13, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siris
Men straffet börjar väl inte gälla förrän HR sagt sitt. Till dess brukar de få kvarstanna i häktet

När ska det här ha hänt om det nu har hänt? Borde väl komma ut i pressen snart isåfall.

Och om det mot förmodan har hänt skulle det göra min kväll och många dagar framöver, oj vad jag skulle njuta!!!

Blir tveksam jag också.
Står i domen att han ska vara fortsatt häktad till fängelsestraffet verkställs.
Citera
2020-08-13, 19:26
Medlem
Bambambis avatar
Citat:

Finns artikel om misshandel på hall men det ska handla om två olika ”gäng” och den misshandlade behövde inte uppsöka vård..
Citera
2020-08-13, 19:26
Bannlyst
Citat:
Är du i rätt tråd nu!? Falun, Mora, han sitter väl i häktet till HR-förhandlingen...Fattar nada även om jag innerligt hoppas det stämmer, isåfall en försmak av vad som komma skall i många år framöver.

Jag fick denna info för några timmar sedan av en som såg det irl, kan givetvis inte kolla upp det men har svårt att tro att han skulle hitta på det...
Är en person dömd till mer än två års fängelse så åker dom till anstalt efter dom så fort det finns en plats, sen kan det överklagas till HR därifrån, är dubbelbeläggning på de flesta anstalter just nu men ännu värre på häktena så platser måste frigöras snabbt...

Falun/Mora är en gissning på sjukhus då Salberga ligger i Sala/Västmanland men är närmaste sjukhus...
Citera
2020-08-13, 19:28
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Jag fick denna info för några timmar sedan av en som såg det irl, kan givetvis inte kolla upp det men har svårt att tro att han skulle hitta på det...
Är en person dömd till mer än två års fängelse så åker dom till anstalt efter dom så fort det finns en plats, sen kan det överklagas till HR därifrån, är dubbelbeläggning på de flesta anstalter just nu men ännu värre på häktena så platser måste frigöras snabbt...

Falun/Mora är en gissning på sjukhus då Salberga ligger i Sala/Västmanland men är närmaste sjukhus...

Jag ringde en bekant som jobbar på Salberga. Detta är BS.
Citera
2020-08-13, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Finns artikel om misshandel på hall men det ska handla om två olika ”gäng” och den misshandlade behövde inte uppsöka vård..

Du, knappt inget kommer ut i pressen om vad som händer på anstalterna, min bekant sitter på klass 2 och där går det larm dagligen, smågruff och större bråk.
Har daglig telefonkontakt och hör, nästan varannan gång hur bråken drar igång, det behövs ingenting, oftast är det triviala saker som fusk i ett schackparti, någon som tagit en ostbit för mycket, en TV-tidning som försvunnit m.m.
I stort sätt ALDRIG startar ett bråk pga vad personen gjort, om det inte är något extremt som Englamördaren m.fl.
Citera
2020-08-13, 19:36
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Du, knappt inget kommer ut i pressen om vad som händer på anstalterna, min bekant sitter på klass 2 och där går det larm dagligen, smågruff och större bråk.
Har daglig telefonkontakt och hör, nästan varannan gång hur bråken drar igång, det behövs ingenting, oftast är det triviala saker som fusk i ett schackparti, någon som tagit en ostbit för mycket, en TV-tidning som försvunnit m.m.
I stort sätt ALDRIG startar ett bråk pga vad personen gjort, om det inte är något extremt som Englamördaren m.fl.
Uppmärksammade fall som just detta borde komma ut men det märker vi.
Citera
2020-08-13, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag ringde en bekant som jobbar på Salberga. Detta är BS.

Skitsnack, du har ingen bekant på Salberga, jävla trams.
Skulle du ha det så antingen så kan han hälsa hem till jobbet eller jobba på annan avdelning.
Tror du hen får prata om saker som händer där? eller att han skulle berätta för dig? tror knappast han riskerar sitt jobb för dig...

Jag skiter iof i vilket, jag har inte följt denna tråd något alls, ville bara informera om vad jag fick höra idag.
Citera
2020-08-13, 19:38
Medlem
Citat:
Glädjande nyheter till alla ungdomar som följer denna tråd!!!

GM blev riktigt riktigt brutalt misshandlad på Salberga i lördags, i stort sett sönderslagen, är på sjukhus nu.

Tokfan kom i fredags och startar med att vara stöddig och mucka med andra intagna, sa till den största killen att "han skulle snitta honom" om han gjorde något dumt, tog 5 sekunder så var han i backen.
Larmen går ganska fort på klass 1 men när plitarna kom springande så var det två jättekillar som stoppade/hindrade dom så GM skulle hinna bli misshandlat några minuter till, han var medvetslös när ambulansen bar ut honom, totalt sönderslagen, man kan bara hoppas att det blir permanenta skador på äcklet...

Tack och lov så får killen som buntade ihop honom bara iso 1-3 dagar om det inte anmäls...
Va e det för skit snack
Citera
2020-08-13, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Blir tveksam jag också.
Står i domen att han ska vara fortsatt häktad till fängelsestraffet verkställs.
Han e kvar på häktet givetvis, därefter ska han FÖRST till Kumla. Efter Ev Hovrätt. Länge tills dess
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in