2020-08-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Det va inte meningen att dom skulle reagera på det heller.

Fup s.100
"På den misstänkta brottsplatsen, den misstänktes lägenhet, hade stora
mängder blod fastställts. Handläggarna ville med hjälp av likspårhundar fastställa om även ett lik skulle ha kunnat ligga i lägenheten."

Hundarna är ju tränad på en viss doft, då ska inga andra dofter locka. Deras luktsinne är så otroligt mycket bättre än människans.
Och jag tror inte mycket slår doften av kadaverin.

Finns förvånansvärt lite att läsa om just detta på nätet. Synd. Någon som vet några bra sidor om detta?

Här finns lite intressant om hundar och sök.
Ace är samma hund som hittade Kim Walls kvarlevor

https://sverigesradio.se/avsnitt/883997

https://sverigesradio.se/avsnitt/883997

Det finns även tre avsnitt ”Hundarna i rikets tjänst” på SR. Sök på titeln.

Tillägg:

Youtube klipp

https://youtu.be/Ek5Zq4ET9n8

En studie i Tyskland

https://mysterium24.se/blog/?p=4395
Senast redigerad av kusinvitamin65 2020-08-13 kl. 18:28.
Citera
2020-08-13, 18:11
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Dom hade inte hittat huvudet vid detta förhör
Aha ok, my bad.
Citera
2020-08-13, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Ja, du har rätt, tror jag det!

Fast veta vari bingen delarna låg är bara gissning.
Citera
2020-08-13, 18:18
Medlem
Citat:
Dom hade inte hittat huvudet vid detta förhör

Och dom visade väl inte huvudet direkt när det hittats..

Fattar inte varför dom visa han huvudet om han vart oskyldig.
Citera
2020-08-13, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Eller som Picasso2 var inne på, så har han dumpat valda delar i sina vårdtagares soprum. Spritt över delar av stan.
Ja det kan mycket väl vara så, därför han sa att hon aldrig kommer hittas. Ju mer jag tänker på det desto mer tror jag att det var just så.

När jag tänker på att han jobbat med gamla svaga i beroendeställning vill jag bara kräkas. Jösses Heliga Maria vad rädda dom måste varit för honom med tanke på hans översittarattityd. Det bör snarast införas personlighetstester när man söker arbeten inom vård och omsorg. Själv bävar jag för den dag jag inte längre klarar mig själv och måste blanda in kommunen för att överleva.
Då känns ättestupan som ett bättre alternativ.

Sen har jag en fundering som jag hoppas någon insatt kan svara på.
När överklagan är inlämnad till HR av nuvarande advokater, har han efter det rätt att byta till ngn annan eller måste han isf göra det innan?
Citera
2020-08-13, 18:51
Bannlyst
Glädjande nyheter till alla ungdomar som följer denna tråd!!!

GM blev riktigt riktigt brutalt misshandlad på Salberga i lördags, i stort sett sönderslagen, är på sjukhus nu.

Tokfan kom i fredags och startar med att vara stöddig och mucka med andra intagna, sa till den största killen att "han skulle snitta honom" om han gjorde något dumt, tog 5 sekunder så var han i backen.
Larmen går ganska fort på klass 1 men när plitarna kom springande så var det två jättekillar som stoppade/hindrade dom så GM skulle hinna bli misshandlat några minuter till, han var medvetslös när ambulansen bar ut honom, totalt sönderslagen, man kan bara hoppas att det blir permanenta skador på äcklet...

Tack och lov så får killen som buntade ihop honom bara iso 1-3 dagar om det inte anmäls...
Citera
2020-08-13, 18:54
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarkuk

låter ju nästan för bra..
hur fick du reda på denna info? mvh
Citera
2020-08-13, 18:56
Medlem
Docklands avatar
Citat:

GM blev riktigt riktigt brutalt misshandlad på Salberga i lördags, i stort sett sönderslagen, är på sjukhus nu.

Tokfan kom i fredags och startar med att vara stöddig och mucka med andra intagna, sa till den största killen att "han skulle snitta honom" om han gjorde något dumt, tog 5 sekunder så var han i backen.
Larmen går ganska fort på klass 1 men när plitarna kom springande så var det två jättekillar som stoppade/hindrade dom så GM skulle hinna bli misshandlat några minuter till, han var medvetslös när ambulansen bar ut honom, totalt sönderslagen, man kan bara hoppas att det blir permanenta skador på äcklet...

Tack och lov så får killen som buntade ihop honom bara iso 1-3 dagar om det inte anmäls...

Han är väl kvar på häktet?
Citera
2020-08-13, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
låter ju nästan för bra..
hur fick du reda på denna info? mvh

Har en bekant som är intagen just nu, så jag fick väldigt detaljerad info, bl.a. så dunkade personen GM´s huvud i ett element och i betongväggen förhoppningsvis spräckt skalle och hjärnskakning.

Men när sånt här händer på anstalt är det sällan pga av vad som sitter för utan för beteendet på avdelningen, sen när denna arabgris har styckmördat en svensk flicka så blir det ju MKT extra smörj...
Finns säkert på lasarettet i Falun eller Mora nu...
Citera
2020-08-13, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Han är väl kvar på häktet?

Nä, kom till Sala i fredags, borde passerat Hall/Kumla som alla med mer än 4 års straff skall göra.
Citera
2020-08-13, 19:13
Medlem
Citat:
Har en bekant som är intagen just nu, så jag fick väldigt detaljerad info, bl.a. så dunkade personen GM´s huvud i ett element och i betongväggen förhoppningsvis spräckt skalle och hjärnskakning.

Men när sånt här händer på anstalt är det sällan pga av vad som sitter för utan för beteendet på avdelningen, sen när denna arabgris har styckmördat en svensk flicka så blir det ju MKT extra smörj...
Finns säkert på lasarettet i Falun eller Mora nu...
Är du i rätt tråd nu!? Falun, Mora, han sitter väl i häktet till HR-förhandlingen...Fattar nada även om jag innerligt hoppas det stämmer, isåfall en försmak av vad som komma skall i många år framöver.
Citera
2020-08-13, 19:16
Medlem
Citat:

Han försökte dölja sina aggressioner in i det sista, lite "små" utbrott på häktet bara, men när domen kom så gick det åt pipsvängen totalt. Underbart!
Tack för infon, lika glädjande för mig trots att det var längesen jag var ungdom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in