2020-08-13, 01:44
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticdoll
Nån som suttit på Västervik norra nyligen? Hur är maten, träningsmöjligheter, studiemöjligheter, vad jobbar man med?

Inte nyligen men du har vunnit priset sämst skitkåken någonsin

Först hamnar du på mottagningen i några dagar upp till några veckor och dom sätter dig antagligen i spökhuset ( gamla mentalsjukhuset ) där de spökar på riktigt

Har du ännu mer otur så hamnar du i höghuset där de är silverfiskar o mögel ... Om du inte är kvinnoboxare 😁

Enda positiva ja kan säga om Västervik är om du faktiskt är rökare är att balkongerna är öppna ofta så du kan röka ofta . I övrigt är de skit där både bland intagna o personal för Västervik är en knallkåk ... Skitens skit hamnar där ...

Maten är som beskrivet... Usel ... Tänk sämsta restaurangen du varit på och all mat är kokt inget som tillagas 😂 fräschaste du kan hitta är salladen ...

Träningsmöjligheter ... Varannan dag 1h ...
Dom har yrkesutbildning men fåtal platser .. bla annat fastighetsskötare och inom vvs

Plugga ? Ja lycka till ...

Försök hamna på RO avdelningen om du inte lyckas få plats på annan anstalt ..
Senast redigerad av TattooedFucker 2020-08-13 kl. 01:47.
Citera
2020-08-13, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Inte nyligen men du har vunnit priset sämst skitkåken någonsin

Först hamnar du på mottagningen i några dagar upp till några veckor och dom sätter dig antagligen i spökhuset ( gamla mentalsjukhuset ) där de spökar på riktigt

Har du ännu mer otur så hamnar du i höghuset där de är silverfiskar o mögel ... Om du inte är kvinnoboxare 😁

Enda positiva ja kan säga om Västervik är om du faktiskt är rökare är att balkongerna är öppna ofta så du kan röka ofta . I övrigt är de skit där både bland intagna o personal för Västervik är en knallkåk ... Skitens skit hamnar där ...

Maten är som beskrivet... Usel ... Tänk sämsta restaurangen du varit på och all mat är kokt inget som tillagas 😂 fräschaste du kan hitta är salladen ...

Träningsmöjligheter ... Varannan dag 1h ...
Dom har yrkesutbildning men fåtal platser .. bla annat fastighetsskötare och inom vvs

Plugga ? Ja lycka till ...

Försök hamna på RO avdelningen om du inte lyckas få plats på annan anstalt ..

Tack för svar
Det är inte jag som ska dit, utan en annan person, han förtjänar det värsta jävla helveteshålet som finns för det han har gjort så hittills låter det ju lovande 😈
Citera
2020-08-13, 16:18
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Tack för svar
Det är inte jag som ska dit, utan en annan person, han förtjänar det värsta jävla helveteshålet som finns för det han har gjort så hittills låter det ju lovande 😈

Långt straff ?

Lovande o lovande kan säga såhär . Antingen kommer han vara helt sänkt o nedbruten eller ett psykfall efteråt man är inte sig själv efter Västervik 😁

Ja satt på isol några månader när jag var på Västervik ... Svårplacerad 👍😁
Citera
2020-08-13, 19:54
Medlem
Citat:
Långt straff ?

Lovande o lovande kan säga såhär . Antingen kommer han vara helt sänkt o nedbruten eller ett psykfall efteråt man är inte sig själv efter Västervik 😁

Ja satt på isol några månader när jag var på Västervik ... Svårplacerad 👍😁

Långt och långt, beror väl på hur man ser det... Hovrätten sänkte till sex år, men han har suttit häktad sen slutet av 2018 så man räknar väl från då.
Citera
2020-08-13, 21:38
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Långt och långt, beror väl på hur man ser det... Hovrätten sänkte till sex år, men han har suttit häktad sen slutet av 2018 så man räknar väl från då.

Då hamnar man på riksmotagningen först .

6 år strax

Suttit häktad snart i 2 år

Så han är ute om 2.3 år
Citera
2020-08-15, 18:05
Medlem
Har vi nån brud som suttit på en 2a i tråden?
Citera
2020-08-17, 01:00
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Har vi nån brud som suttit på en 2a i tråden?

Finns en del skulle ja säga .

Skiljer nog inte överdrivet mot anstalter för män . Ja kan en del om insidan på murarna av nån anledning 😆
Citera
2020-08-19, 10:56
Medlem
Är svenska fängelser som på Halden i Norge? Finns ju lite dokumentärer om det.

När man kommer skakar man hand och får ett vänligt leende av vakterna, och på insidan är det mer som att man bor på ett kollektiv istället för på ett fängelse.
Citera
2020-08-19, 13:39
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnyOnes
Är svenska fängelser som på Halden i Norge? Finns ju lite dokumentärer om det.

När man kommer skakar man hand och får ett vänligt leende av vakterna, och på insidan är det mer som att man bor på ett kollektiv istället för på ett fängelse.

En öppen anstalt KAN liknas ett kollektiv beroende på folk som är där .

Ett sämre kollektiv / bnb / hostel kan man säga .. med bemanning dygnet runt
Citera
2020-08-21, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Svårt att öva något jag inte styr över.

Vad innebär knall uppåt?

De bryr sig väldigt lite om sådant. Du skulle ju kunna fejka..
Själv satt jag fler timmar inlåst i ett rum i väntan på att lämna UP än vad jag gjorde på permission haha.
Som längst satt jag circa 6 timmar. Men det blir lättare efter de första 20 gångerna!
Citera
2020-08-21, 10:29
Medlem
Citat:
En öppen anstalt KAN liknas ett kollektiv beroende på folk som är där .

Ett sämre kollektiv / bnb / hostel kan man säga .. med bemanning dygnet runt
Ett kollektiv där alla man bor med har nån form av personlighetsstörning eller dysfunktionellt beteende!
Citera
2020-08-22, 21:52
Medlem
Förekommer ju mycket debatt i media om invandrares överrepresentation som kriminella. Vad är ert intryck som arbetar inom kriminalvården?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in