2020-08-02, 21:58
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstalibanen

Anstalterna jag varit på har både haft låsta toaletter som i ett vanligt hushåll men även några med bås dock är det kutym att om någon sitter skiter i ett bås så ropar man upptaget om någon kommer in så får denna gå ut och vänta.

Om du har problem kissa framför folk så får jag önska dig lycka till med alla urinprov som ska tas för säkerställa att du inte är narkotikapåverkad. Där står alltid 2 vakter och tittar på dig och du får antingen stå helt naken eller med en morgonrock på dig.

Tack för svar.

Då lär dom ta och bli lite moderna och ta blodprov/salivprov om jag hamnar i den sitsen, för annars så får vi stå där tills blåsan sprängs.
Citera
2020-08-02, 22:13
Medlem
TheoriginalMasterZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Tack för svar.

Då lär dom ta och bli lite moderna och ta blodprov/salivprov om jag hamnar i den sitsen, för annars så får vi stå där tills blåsan sprängs.

Då ska du nog ta och öva på att pissa inför folk. Gör du inte det så är det vägran och knall uppåt som gäller.
Citera
2020-08-02, 22:33
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheoriginalMasterZ
Då ska du nog ta och öva på att pissa inför folk. Gör du inte det så är det vägran och knall uppåt som gäller.

Svårt att öva något jag inte styr över.

Vad innebär knall uppåt?
Citera
2020-08-02, 22:42
Medlem
TheoriginalMasterZs avatar
Citat:

Vad innebär knall uppåt?

Förflyttning till anstalt med högre säkerhetsklass.
Man brukar få ett glas vatten och en timme för sig själv om man har "scenskräck" Sen rapport osv osv knall
Nu ska du som ngt av det första du gör vid inställelse pissa. Så du lär få en tråkig runda genom vårt anstaltsystem.
Citera
2020-08-02, 22:44
Medlem
Skogstalibanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merdive
Ok, tack för svaren. Jag började fundera på detta efter att ha läst om det s.k. gruppmordet i Långshyttan som ägde rum för några år sedan. Ett par av de som dömdes för mordet var extremt överviktiga, för att inte säga smällfeta. Innan de haffades måste de verkligen ha vräkt i sig kalorier och mycket konsekvent undvikit all form av fysisk aktivitet. Är det verkligen möjligt att upprätthålla en sådan livsstil på kåken?

Tråden om mordet: (FB) Mordet på Madeleine Delbom i Långshyttan (2016-06-17)
Artikel med bilder på de dömda: https://www.expressen.se/nyheter/de-doms-for-mordet-pa-madeleine-i-langshyttan/
Satt med en av fläskisarna och han vägde 160 vid anhållandet och när jag var på Kumla runt året senare så vägde han runt 120 kg så det är inte möjligt i häktet iallafall. Han käkade sllt möjligt med mycket kalorier men lyckades inte hålla sig fet som en spädgris ändå.
Citat:
Tack för svar.

Dom tar inte saliv eller blod då det är kortare spårtid och dyrare . Finns inte på kartan att du kommer få ta blod. Var en som hade läkarintyg på att han har problem med urinrör osv men han fick ändå inte blodprov.

Citat:

Vad innebär knall uppåt?
Att du får åka till högre säkerhetsklass då du nekar ett up (räknas som positivt provsvar)

Edit: där jag varit har man haft 4 timmar och ibland om man inte kunnat kissa får man 2 timmar till om möjlighet finns.
Citera
2020-08-03, 08:39
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Tack för svar.

Jag förstår att det är din första volta men du bör nog tänka över din attityd lite rent generellt eller så kan du nog få en mycket tuff tid på insidan både ifrån personal men kanske till och med andra intagna.

Ödmjukhet, utan att visa för mycket svaghet, gör din tid mycket lättare.

Har sett ett stort antal komma in med med den attityden som du uppvisar ovan och det har gått sådär.

Än värre i USA. Där rullades många ut på en bår efter ett kort slag och det var inte alltid det var andra intagna som hade bankat personen gul och blå.

Väldigt många intagna som råkade trilla ur sängen och slog sig enligt de officiella rapporterna där kan jag säga.
Citera
2020-08-04, 02:19
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Jag förstår att det är din första volta men du bör nog tänka över din attityd lite rent generellt eller så kan du nog få en mycket tuff tid på insidan både ifrån personal men kanske till och med andra intagna.

Ödmjukhet, utan att visa för mycket svaghet, gör din tid mycket lättare.

Har sett ett stort antal komma in med med den attityden som du uppvisar ovan och det har gått sådär.

Än värre i USA. Där rullades många ut på en bår efter ett kort slag och det var inte alltid det var andra intagna som hade bankat personen gul och blå.

Väldigt många intagna som råkade trilla ur sängen och slog sig enligt de officiella rapporterna där kan jag säga.

Jag är bara nyfiken på hur det fungerar i fängelser, om jag skulle hamna i fängelse i framtiden. Förhoppningsvis så gör jag inte det.
Citera
2020-08-04, 22:00
Medlem
Nån som suttit på Västervik norra nyligen? Hur är maten, träningsmöjligheter, studiemöjligheter, vad jobbar man med?
Citera
2020-08-05, 00:55
Medlem
Här har du lite fakta https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/vastervik-norra/#verksamhet
Citera
2020-08-10, 17:40
Medlem
Skogstalibanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticdoll
Nån som suttit på Västervik norra nyligen? Hur är maten, träningsmöjligheter, studiemöjligheter, vad jobbar man med?

Grattis du har vunnit vårt pris megatorsken.

Träningsmöjligheterna har jag HÖRT(dvs ingen egen erfarenhet) är dåliga på alla avdelningar utom ADHD avdelningen där det finns hyfsat gym på avdelningen.
Studiemöjligheter är gymnasial och på halvtid (så är det för alla anstalter inom kv) och vissa har yrkesinriktade program på mellan 6 månader och 2 år tror jag. Bla vvs, plattsättning osv.
Har du betyg i alla ämnen sen gymnasiet kan du glömma att komma in då varenda jävel som har sämre betyg går före i kön (läs alla).

Maten överlag inom kriminalvården är dålig och består till största del av kolhydrater och fett.
Citera
2020-08-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annonsmannen
Här har du lite fakta https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/vastervik-norra/#verksamhet

Citat:
Ursprungligen postat av Skogstalibanen
Grattis du har vunnit vårt pris megatorsken.

Träningsmöjligheterna har jag HÖRT(dvs ingen egen erfarenhet) är dåliga på alla avdelningar utom ADHD avdelningen där det finns hyfsat gym på avdelningen.
Studiemöjligheter är gymnasial och på halvtid (så är det för alla anstalter inom kv) och vissa har yrkesinriktade program på mellan 6 månader och 2 år tror jag. Bla vvs, plattsättning osv.
Har du betyg i alla ämnen sen gymnasiet kan du glömma att komma in då varenda jävel som har sämre betyg går före i kön (läs alla).

Maten överlag inom kriminalvården är dålig och består till största del av kolhydrater och fett.

Tack för svar
Citera
2020-08-12, 17:52
Medlem
En gammal kompis till mig satt nåt år på Skänninge i slutet av 90-talet.
Han sa att det var lite som i lumpen, fast lumpen var värre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in