2020-08-12, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Jag är ingen expert på advokater, men Oehme verkar vara skicklig.
Kommer den nya vara bättre?

Och innebär ett byte att hon kommer överklaga?

ALLT, precis ALLT kommer att vara fel och någon annans fel, det är så hon fungerar. Det framgår tydligt av alla turer i detta och av FUP.
Citera
2020-08-12, 17:26
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firemire
Isåfall skulle en tilltalad tjäna på att koka ihop någon story som inte är sann trots att personen inte minns. Det är inte den tilltalades jobb att bevisa sin oskuld.
Jo så kan det ju självklart vara. Jag tycker bara att det är helt sjukt att man kan droga och döda ett barn, och sen komma billigt undan för att man var för fluddrig
för att minnas.
Citat:
Ursprungligen postat av abigaille
Läser man rättsläkarutlåtandet så finns inget som tyder på att hon var vid liv när hon virades in, heller inte att hon varit vid medvetande efter den påstådda fallolyckan.
Kanske inte själv fastnade jag iochför sig på den lilla fuktfläck dom fanns på innerst lagret precis vid hennes mun.
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/lilla-hjartats-mammas-ord-har-fatt-driva-mitt-eget-mal-/

Vilken häpnadsväckande brist på insikt. Trodde hon att hon skulle gå helt fri? Säga vad man vill om Oehme men han har sett till hennes intressen på ett exemplariskt sätt för en försvarare.
Tycker alla utom Rebecka ja. Jag har ta mig fan aldrig varit med om en människa som är så insiktslös. Sveriges mest hatade kvinna vill slippa straff. Kan ingen i Norrköpingen göra det ena rätta, släpa ut henne och ställ henne in skamstock på torget.
Citera
2020-08-12, 17:50
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
ALLT, precis ALLT kommer att vara fel och någon annans fel, det är så hon fungerar. Det framgår tydligt av alla turer i detta och av FUP.

Jo, men det var inte det jag undrade.
Citera
2020-08-12, 18:00
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/lilla-hjartats-mammas-ord-har-fatt-driva-mitt-eget-mal-/

Vilken häpnadsväckande brist på insikt. Trodde hon att hon skulle gå helt fri? Säga vad man vill om Oehme men han har sett till hennes intressen på ett exemplariskt sätt för en försvarare.

VIlken backstabber hon är. Skyller allt med Esmeralda på Patrik. Nu tycker hon att advokaten som hjälpte henne att få tillbaka Esmeralda är dålig 😑.
Stackars Esmeralda som fått leva med en sån narcissist/psykopat i 10 månader. Tror inte hon kan få en bättre advokat. Om Per Oehme hade varit Esmeraldas ombud så hade förmodligen hon aldrig lämnat sin fosterfamilj.
Citera
2020-08-12, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Jag är ingen expert på advokater, men Oehme verkar vara skicklig.
Kommer den nya vara bättre?

Och innebär ett byte att hon kommer överklaga?

Oehme är betydligt mer erfaren, särskilt i högprofilerade fall. Jag har ingen djupare kännedom om hennes nya advokat så jag vill inte recensera henne men nej, jag ser inte vad man skulle vinna på ett byte i det här läget. Oehme har gjort ett bra jobb.

Oavsett detta mål som hon säkert vill överklaga (hennes invändningar tyder definitivt på det) så har hon en hel del annat att processa om framöver gällande hennes barn. Lycka till säger jag.
Citera
2020-08-12, 18:41
Medlem
”Det finns stora meningsskiljaktigheter om själva händelsen och alla runtomkring vilket både jag och närstående har påtalat flera gånger men som bara har ignorerats av honom”, skriver hon vidare.
(Ur Expressen)

Undrar vad hon menar med detta, vad är det för meningsskiljaktigheter?

Rebecka, hoho? Vi vet att du är här inne nånstans. Ta bladet ur mun!
Citera
2020-08-12, 19:23
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
”Det finns stora meningsskiljaktigheter om själva händelsen och alla runtomkring vilket både jag och närstående har påtalat flera gånger men som bara har ignorerats av honom”, skriver hon vidare.
(Ur Expressen)

Men hur kan det finnas stora meningsskiljaktigheter om själva händelsen och allt runt omkring?
Hon minns ju ingenting. Sååå jävla korkad!!
Citera
2020-08-12, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
(Ur Expressen)

Förmodligen att Melinda smög sig in i deras lägenhet varje kväll och slog Esmeralda för att få tillbaka henne. Eller liknande...så länge man kan skylla på andra 🤷‍♀️ speciellt om man kan skylla på Melinda.
Citera
2020-08-12, 22:30
Medlem
Jag tycker det är en stor brist i Sveriges lagar att det ska funka att skylla på en död människa.
Leif GW Persson har uttryckt att han sällan blir upprörd över domar men att denna upprörde honom. Han beskriver samma sak. Att tingsrätten dom är välgrundade utifrån de uppgifter som finns. Att zet inte går att döma henne för annat än det hon dömdes för. Att hovrätten förmodligen inte kommer komma till en annan slutsats, men att de kan skärpa straffet. Maxstraffet för grovt vållande till annans död är sex år.

Detta är ett problem. Att man kan gå fri genom att skylla på någon annan. Däremot så borde hon delvis ha ansvar i misshandeln Esmeralda utsattes för. Även om vi hypotetiskt skulle säga att endast Patrik utsatte Esmeralda så borde även Rebecka ha ansvar för detta. Under de 10 månader Esmeralda bodde där kan det inte ha gått obemärkt förbi. Hennes ansvar att skydda henne borde inte kunna skyllas på en "bebisbubbla" eller att hon inte såg/hörde vad som pågick. Även om hon inte såg själva misshandeln borde hon sett att Esmeralda hade skador, gick ner i vikt och tappade håret. Denna del borde hon inte kunna gå helt fri från.
Citera
2020-08-12, 22:34
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Jag tycker det är en stor brist i Sveriges lagar att det ska funka att skylla på en död människa.
Leif GW Persson har uttryckt att han sällan blir upprörd över domar men att denna upprörde honom. Han beskriver samma sak. Att tingsrätten dom är välgrundade utifrån de uppgifter som finns. Att zet inte går att döma henne för annat än det hon dömdes för. Att hovrätten förmodligen inte kommer komma till en annan slutsats, men att de kan skärpa straffet. Maxstraffet för grovt vållande till annans död är sex år.

Detta är ett problem. Att man kan gå fri genom att skylla på någon annan. Däremot så borde hon delvis ha ansvar i misshandeln Esmeralda utsattes för. Även om vi hypotetiskt skulle säga att endast Patrik utsatte Esmeralda så borde även Rebecka ha ansvar för detta. Under de 10 månader Esmeralda bodde där kan det inte ha gått obemärkt förbi. Hennes ansvar att skydda henne borde inte kunna skyllas på en "bebisbubbla" eller att hon inte såg/hörde vad som pågick. Även om hon inte såg själva misshandeln borde hon sett att Esmeralda hade skador, gick ner i vikt och tappade håret. Denna del borde hon inte kunna gå helt fri från.
Det tycker inte jag heller. Man har ju garantiansvar för samtliga sina barn.
Citera
2020-08-12, 23:00
Medlem
Exakt! Hon är en hjärtlös psykopat och verkar dessutom rent dum i huvet. Hoppas hon åker på så in i helvete med stryk när hon får krypa in. Tycker det är slöseri med skattepengar denna karusellen. Lås in fanskapet i en fuktig mörk källare med mycket råttor och utan knark och släng nyckeln.
Citera
2020-08-12, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marimekko74
Exakt! Hon är en hjärtlös psykopat och verkar dessutom rent dum i huvet. Hoppas hon åker på så in i helvete med stryk när hon får krypa in. Tycker det är slöseri med skattepengar denna karusellen. Lås in fanskapet i en fuktig mörk källare med mycket råttor och utan knark och släng nyckeln.
Ingenting av det du skriver kommer ju hända, det vet vi ju, slöseri med ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in