2020-08-12, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Har med verklig sorg läst denna tråd.
Jag anser att mamman skulle dömts mycket hårdare och för mord.
Även att de andra barnen skulle få LVU till 18års ålder, sen själv välja om dom vill ha kontakt med sin mor eller inte.
Men vad som verkligen bekymrar mig, är det som fastlås vara dödsorsaken.
Frågan jag inte finner något svar på:
Slutade "lilla hjärtat" andas helt, INNAN hon lindades in i plast, tyg och paketet knöts åt?
😳😳😳
Vill inte tänka tanken helt ut...

Ja Patrik sa ju att han tyckte det var läskigt när Esmeralda dog för han tyckte på ett sätt att hon inte var helt död. Därför han virrade in henne i allt möjligt. Kan vara hans neddrogade hjärna som spökade. Hoppas VERKLIGEN att Esmeralda inte var närvarande under alla dessa timmar då hon långsamt dog. Att se på när ens barn dör och inte göra allt för att det ska överleva + virra in barnet i massa tyger och plast och gömma det under en säng. Fyfan de hade ingen som helst kärlek eller ens respekt för den lilla flickan 💔
Citera
2020-08-12, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Har med verklig sorg läst denna tråd.
Jag anser att mamman skulle dömts mycket hårdare och för mord.
Även att de andra barnen skulle få LVU till 18års ålder, sen själv välja om dom vill ha kontakt med sin mor eller inte.
Men vad som verkligen bekymrar mig, är det som fastlås vara dödsorsaken.
Frågan jag inte finner något svar på:
Slutade "lilla hjärtat" andas helt, INNAN hon lindades in i plast, tyg och paketet knöts åt?
😳😳😳
Vill inte tänka tanken helt ut...

Hennes blöja var torr, det tyder på att hon var död när hon lindades in.
Citera
2020-08-12, 07:48
Medlem
Merrybums avatar
Jag tycker ärligt talat att man blandar ihop begreppen lång och välskriven när man talar om domen.
För lång är den, men så jäkla välgrundad tycker jag inte att den är.
Om den åtalade inte minns torde väl vittnena ord väga tyngre.
Jag tycker att man låter Rebecka komma undan med att spela förtryckt kvinna.
Citera
2020-08-12, 07:49
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bibbifin
Hennes blöja var torr, det tyder på att hon var död när hon lindades in.
Så skönt att du skriver det.
Citera
2020-08-12, 11:20
Medlem
Behöver det inte betyda, kan betyda att hon var stressad och uttorkad.
Citera
2020-08-12, 12:52
Medlem
firemires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tycker ärligt talat att man blandar ihop begreppen lång och välskriven när man talar om domen.
För lång är den, men så jäkla välgrundad tycker jag inte att den är.
Om den åtalade inte minns torde väl vittnena ord väga tyngre.
Jag tycker att man låter Rebecka komma undan med att spela förtryckt kvinna.

Isåfall skulle en tilltalad tjäna på att koka ihop någon story som inte är sann trots att personen inte minns. Det är inte den tilltalades jobb att bevisa sin oskuld.
Citera
2020-08-12, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marimekko74
Behöver det inte betyda, kan betyda att hon var stressad och uttorkad.

Ja tyvärr är det ingen garanti med torr blöja..

Det avgår inte alltid per automatik urin och avföring vid dödsfall.
Citera
2020-08-12, 15:25
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/lilla-hjartats-mammas-ord-har-fatt-driva-mitt-eget-mal-/

Vilken häpnadsväckande brist på insikt. Trodde hon att hon skulle gå helt fri? Säga vad man vill om Oehme men han har sett till hennes intressen på ett exemplariskt sätt för en försvarare.
Citera
2020-08-12, 15:28
Medlem
Läser man rättsläkarutlåtandet så finns inget som tyder på att hon var vid liv när hon virades in, heller inte att hon varit vid medvetande efter den påstådda fallolyckan.
Citera
2020-08-12, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abigaille
https://www.expressen.se/nyheter/lilla-hjartats-mammas-ord-har-fatt-driva-mitt-eget-mal-/

Vilken häpnadsväckande brist på insikt. Trodde hon att hon skulle gå helt fri? Säga vad man vill om Oehme men han har sett till hennes intressen på ett exemplariskt sätt för en försvarare.

Det lär däremot inte ske, men hon är sur på sin försvarare och har fått bytt. Det handlar nog om att det tog lång tid innan R fick domslutet i sin hand och att han förmodligen haft semester också.
Många kan bli frustrerade när dom inte får tag i sin advokat. Inte smart anser jag, och jag läser att hon har meningsskiljaktigheter när det gäller händelsen. Hon nämner isoleringen i 5 mån som är påfrestande för i princip alla häktade. Det är lite av en skamfläck för Sverige med isolerade häktade personer. Det borde räcka med häktning.
Citera
2020-08-12, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det lär däremot inte ske, men hon är sur på sin försvarare och har fått bytt. Det handlar nog om att det tog lång tid innan R fick domslutet i sin hand och att han förmodligen haft semester också.
Många kan bli frustrerade när dom inte får tag i sin advokat. Inte smart anser jag, och jag läser att hon har meningsskiljaktigheter när det gäller händelsen. Hon nämner isoleringen i 5 mån som är påfrestande för i princip alla häktade. Det är lite av en skamfläck för Sverige med isolerade häktade personer. Det borde räcka med häktning.

Absolut. Det torde inte finnas någon som helst anledning att hålla henne isolerad under så lång tid och Sverige är med rätta kritiserat för ffa häktningstiderna. Hon är nog dock inte helt lätt att ha som klient och nu vet inte jag riktigt hur du menar men om du menar att bytet inte är så genomtänkt så är jag helt enig. Oavsett vad hon anser om händelsen så kommer hon eller hennes närstående knappast att kunna bidra med några uppgifter som förändrar bedömningen man gör av bevisningen på ett sätt som är fördelaktigt för henne.
Citera
2020-08-12, 17:12
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abigaille

Jag är ingen expert på advokater, men Oehme verkar vara skicklig.
Kommer den nya vara bättre?

Och innebär ett byte att hon kommer överklaga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in