Citat:
Ursprungligen postat av
kungen101
Fast det är inte förvånade problemet är att människor tror att bara för att du har hög auktoritet så kan du ditt jobb. Har aldrig varit så kommer aldrig vara så. Majoriteten de som har sten koll är de som inte syns eller hörs alltså de nere på golvet. Och de som har mest betalt som ser ut vad de pratar om kan minst. Säger inte att så år fallet alla gånger men så är verkligheten. Är bara förvånad att man aldrig förstått detta ännu. Önskar att man kan börja anställa för kompetens inte för att det står att du kan saker på ett jävla papper.
Jag förstår vad du menar och håller med. Andra är bra på att tala för sig och låta trovärdiga. Andra besitter höga yrkesmässiga kunskaper, men är inte så bra på att förmedla vad de kan och att prata för sig.
Något jag absolut stört mig på är det här uttrycket att är man ingen epidemolog har man inte rätt till någon åsikt hur epidemin sköts. För det första är det helt orimligt. Det skulle nämligen medföra att ingen utom statsvetare skulle få ha politiska åsikter, eller rösta. Inga förutom nationalekonomer skulle få ha åsikter om skattetryck. Inga utom jurister och kriminologer skulle tillåtas ha några åsikter om lagar och straffsatser.
Sedan vad gäller denna pandemi påverkar den ju dessutom så mycket mer än bara det epidemiologiska. När representanter från FHM uttalar sig om vad vi kan och inte kan göra beroende på hur det skadar ekonomin har de ju inte en susning om vad de talar om. Likaså när man väljer att inte stänga skolor, då det påverkar barnens skolgång. Inte heller det har de ju någon susning om. Många barn klarar mycket väl av att studera på distans. Det är så uppenbart att de bara sitter och gissar och ger uttryck för sina selektiva åsikter och det kan faktiskt precis vilken annan människa som helst göra.