2020-08-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Har du länk till ditt påstående att Giesecke var en av dem som fick gå när FHM bildades?

Självklart:

"När Smittskyddsinstitutet blev Folkhälsomyndigheten klipptes banden till Sveriges toppforskare på Karolinska Institutet.

De sex professorerna som fick lämna satt likväl på landets främsta kunskaper om smittspårning och smittskydd. De är:
⁠ Mats Wahlgren, parasitolog.
⁠ Jan Albert, virolog.
⁠ Peter Liljeström, vaccinforskare
⁠ Lars Engstrand, bakteriolog
⁠ Johan Giesecke, epidemiolog
⁠ Markus Maeurer, immunolog

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jredq/elitforskarna-som-fick-lamna-fhm-bryter-tystnaden-blev-olyckligt
Citera
2020-08-12, 10:13
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Varför är Tegnells mejl om munnskydd hemligstämplade??

För att allmänheten inte skall kunna se att han blåljuger.
Citera
2020-08-12, 10:14
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
För att offentlighetsprincipen gäller i Sverige. Därför brukar mailkonversationer med utlandet censureras.

Solna ligger knappast i utlandet...
Citera
2020-08-12, 10:15
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
För att offentlighetsprincipen gäller i Sverige. Därför brukar mailkonversationer med utlandet censureras.
Ah. Så kan det vara.
Citera
2020-08-12, 10:16
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Solna ligger knappast i utlandet...

Men det är inte en svensk organisation.
Kan du inte läsa på lite först innan du svarar?
Citera
2020-08-12, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nejj, har inte lett till någon snabb spridning, just p.g.a. att viruset inte sprider sig som ett influensavirus. Globalt gick dock spridningen mycket snabbt, vilket vi har WHO att ”tacka” för.

Hur sprider det sig om det inte är som ett influensavirus? Som en tarmbakterie?
Citera
2020-08-12, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Vilken jävla skandal, precis det många av oss varnade för tidigt att flockimmunitet är det Sverige sysslar med!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70EW39/experternas-mejl-flockimmunitet-far-kontroll-pa-detta

Vadå varnade? De skriver ju aldrig att flockimmunitet är deras uttalade strategi, de för ett teoretiskt resonemang om att det är flockimmunitet som kan få kontroll på smittan. Och de har de ju rätt i. Fram tills vaccin anländer så finns inga andra metoder. Flockimmunitet blir så småningom en konsekvens av att inte stänga samhället.

Rent legalt så vore det inte hållbart för Folkhälsomyndigheten att gå ut och hävda att strategin är flockimmunitet för då låter det lite som att alla kommer ut friska på andra sidan. Familjer vars anhöriga då inte klarar sig kan stämma myndigheten för försummelse/dråp eftersom man har experimenterat med sin befolkning och inte sett till individens säkerhet i första hand.
Citera
2020-08-12, 10:20
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Men det är inte en svensk organisation.
Kan du inte läsa på lite först innan du svarar?

Det är inte organisationens hemvist som avgör.

Dessutom är Tegnell svensk. Ingen grund att hemligstämpla hans del av konversationen.

Jag har läst på. Jurist remember...?
Citera
2020-08-12, 10:23
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:

Dessutom är Tegnell svensk. Ingen grund att hemligstämpla hans del av konversationen.

Skojar du med mig?

Menar du att
https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19-pandemic

Lyder under offentlighetsprincipen?
Citera
2020-08-12, 10:24
Medlem
Kan ni inte ta diskussionen om befolkningstäthet i London respektive Stockholm i en separat tråd då det känns hyfsat off topic.

Takadongtakadang har dock fortfarande inte förklarat varför han räknat med 1 per miljon när han skriver att han använder sig av formeln 0,1 per miljon för att räkna ut dag 0.
Citera
2020-08-12, 10:24
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Du döljer bara din okunskap med ett fejkat mästrande och genom att vara kaxig.

Vi är flera stycken som gång på har visat felaktigheter i dina data och dina påstående.
Du borde lära dig lite ödmjukhet.

Du gapar och skriker om alla andras ofullkomligheter och vilka idioter dom är. Men du har inte många rätt själv när man väl börjar granska dina siffror.
Det verkar inte vara någon större skillnad i befolkningstäthet i de centrala delarna av London och Stockholm. Trots att du skrikit dig blå om det i över ett dygn.
Bla bla bla.

Inte EN gång har du lyckats "visat felaktigheter i dina data och dina påstående".

Den vanliga processen här verkar vara att
1. Jag kollar upp något i officiell statistik och publicerar på forumet.
2. Någon blir förvånad och tänker "det där kan fan inte stämma, han måste räknat fel".
3. Någon postar "haha, din jöns, du har fel som vanligt"
4. Jag postar ytterligare unformation som även DEN är korskollad gentemot officiell statistik
5. Någon postar "det var inte vad du menade, du menade något annat"
6. Någon postar sedan en rättelse (som visar sig vara totalt fel)
7. Jag postar den korrekta statistiken som visar att påstpendet i 6 är helt galet (i regel du, och två andra som ännu inte lärt sig att kolla uppgifterna innan ni publicerar)
8. Någon postar "du hade fel som vanligt" (i regel du, och två andra som ännu inte lärt sig att kolla uppgifterna innan ni publicerar)

Länka gärna till ETT påstående där jag har sakligt och statistikt fel. Go on. I'm waiting.
Citera
2020-08-12, 10:25
Medlem
Neroes avatar
Citat:

Frode ligger i CC och sitter i Norge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in