2020-08-11, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Var inte pappan väktare och även hade vittnat mot kriminella?
Ändå ser han ut som en stereotypisk gängmedlem själv. Blev lite förvirrad där.

Har han vittnat kan det vara skäl att ta hans dotter. Kriminella hotar vanemässigt familjer och självklart gör de också verklighet av hoten.
Citera
2020-08-11, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Har han vittnat kan det vara skäl att ta hans dotter. Kriminella hotar vanemässigt familjer och självklart gör de också verklighet av hoten.

Eftersom pappan var väktare och därmed väl medveten om vad som sker i samhället borde han ha tutat i sin snart tonåriga dotter att det inte är lämpligt/förbjudet för henne att gå ut sen natt ensam. Om hon visat tendenser till annat så borde han ha varit väldigt vaksam på att se till att möjlighet att smita ut inte fanns (även om hon skulle passas av någon annan denna natt).

Har funderat på detta med hunden som medier tar upp att hon var ute med. Varifrån har de fått denna uppgift? Är det från kompisens mamma som jag har för mig sagt så eller är det verifierat från polishåll?

Är det medierna som försöker få till en förklaring till att en 12-åring är ute mitt i natten/tidig morgon då de flesta ställer sig frågan varför ett barn är ute vid den tiden?
Citera
2020-08-11, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Eftersom pappan var väktare och därmed väl medveten om vad som sker i samhället borde han ha tutat i sin snart tonåriga dotter att det inte är lämpligt/förbjudet för henne att gå ut sen natt ensam. Om hon visat tendenser till annat så borde han ha varit väldigt vaksam på att se till att möjlighet att smita ut inte fanns (även om hon skulle passas av någon annan denna natt).

Har funderat på detta med hunden som medier tar upp att hon var ute med. Varifrån har de fått denna uppgift? Är det från kompisens mamma som jag har för mig sagt så eller är det verifierat från polishåll?

Är det medierna som försöker få till en förklaring till att en 12-åring är ute mitt i natten/tidig morgon då de flesta ställer sig frågan varför ett barn är ute vid den tiden?

Ja det är konstigt att han inte hade större kontroll, och väktare är ju SJÄLVA måltavlor, kollar över axeln, blir hotade dagligen.

Vissa väktare skiter i nöjeslivet. På fritiden sitter de hemma och spelar, kollar film osv. De är rädda för tjafs och undviker krogar osv.

Det är ett utsatt jobb. Mot bakgrund av pappans yrke är tolvåringens beteende märkligt.

Hundens funktion begriper inte jag heller...
Citera
2020-08-11, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja det är konstigt att han inte hade större kontroll, och väktare är ju SJÄLVA måltavlor, kollar över axeln, blir hotade dagligen.

Vissa väktare skiter i nöjeslivet. På fritiden sitter de hemma och spelar, kollar film osv. De är rädda för tjafs och undviker krogar osv.

Det är ett utsatt jobb. Mot bakgrund av pappans yrke är tolvåringens beteende märkligt.

Hundens funktion begriper inte jag heller...

Det känns, med tanke på pappans arbete, att flickan borde ha varit nästan överbeskyddad.

Så sent som igår (det var TV4 och programmet Efter 5) så tog de upp att hon var ute med hunden. Jag ska skicka en fråga var den uppgiften kom ifrån.
Citera
2020-08-11, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Fast en grej skiljer - man ser er ofta ute sent på kvällen eller tom natten med barnen i släptåg vilka borde sova vid den tiden. Barn behöver regelbunden sömn inte minst för att orka med skolan. DET verkar inte bry er något nämnvärt.

I detta fall skulle ju hela familjen kunnat vara vid macken.

Fast de var väl endå sommarlov?

Tragiskt endå att tjejen dog, troligen pga misstag, hen som sköt lär må sjukt dåligt nu och inte ta hjälp av sjukvården utan lär punda på.. å vad händer sen?
Citera
2020-08-11, 08:15
Medlem
Citat:
Det känns, med tanke på pappans arbete, att flickan borde ha varit nästan överbeskyddad.

Så sent som igår (det var TV4 och programmet Efter 5) så tog de upp att hon var ute med hunden. Jag ska skicka en fråga var den uppgiften kom ifrån.

Ja, jag håller med. En väktare bör skydda både sig själv och sina anhöriga.

Miljön är sjuk nuförtiden. Tjafs i krogmiljö eller en enkel anmälan kan leda till mord.

Alla är hetsiga och omdömeslösa. Dottern kan absolut bli klippt pga konflikter kring pappan.

Kanske sitter han på alla svar.
Citera
2020-08-11, 08:28
Medlem
Många i tråden har för stor tro på vad VÄKTARE faktiskt är. Eftersom att pappan jobbar natt som väktare är han antagligen inte speciellt utsatt. Jag vågar påstå att 70% av de nattliga väktarna uteslutande jobbar med att åka runt till olika företag och dra streckkoder. 10% sitter fast på nåt företag natten lång och kollar på film, 10% jobbar med larmutryckning. Ytterligare 10% kanske gör något vettigt typ jobbar på sjukhus eller mot missbrukare eller invandrare.

Det är oerhört sällan väktare råkar ut för hot eller trakasserier med tanke på hur det faktiskt kryllar av dom nattetid i storstäderna.

Kanske börjar närma mig offtopic här, men väktar-farsan är knappast någon superhjälte.
Citera
2020-08-11, 08:32
Medlem
Sverige borde lära sig av Danmark och ta till med hårdhandskarna:

https://www.expressen.se/kronikorer/...angkriminella/
Citera
2020-08-11, 08:40
Medlem
Citat:

Förutom pappans yrke, kan man notera en allmän riskmiljö. De har skjutits ungefär 70 ggr i Stockholm under 2020, bla i Norsborg, och rånrisken bör vara överhängande.

Hade hon hunden med, var den nog livvakt. Att hon bara skulle rasta hunden är nog bullshit.

Förorterna är fö marinerade i droger. Hasch, benso, kokain, opiater, meta och Lyrica kan du köpa hur lätt som helst. Risken att en tolvåring snubblar över en påtänd idiot kl 03 är påtaglig.

Det fanns massor av skäl att hålla tjejen inne.
Citera
2020-08-11, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaffaettliv2005
Fast de var väl endå sommarlov?

Tragiskt endå att tjejen dog, troligen pga misstag, hen som sköt lär må sjukt dåligt nu och inte ta hjälp av sjukvården utan lär punda på.. å vad händer sen?
Oj.
När ska 12-åringar sova då?
Jag tror såna som skjuter är obehandlingsbara och ointegrerbara. Om det hade funnits samvete i gängen hade nån snackat och erkänt.
Senast redigerad av SirDuke 2020-08-11 kl. 09:04.
Citera
2020-08-11, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolpe-ut
Många i tråden har för stor tro på vad VÄKTARE faktiskt är. Eftersom att pappan jobbar natt som väktare är han antagligen inte speciellt utsatt. Jag vågar påstå att 70% av de nattliga väktarna uteslutande jobbar med att åka runt till olika företag och dra streckkoder. 10% sitter fast på nåt företag natten lång och kollar på film, 10% jobbar med larmutryckning. Ytterligare 10% kanske gör något vettigt typ jobbar på sjukhus eller mot missbrukare eller invandrare.

Det är oerhört sällan väktare råkar ut för hot eller trakasserier med tanke på hur det faktiskt kryllar av dom nattetid i storstäderna.

Kanske börjar närma mig offtopic här, men väktar-farsan är knappast någon superhjälte.

Detta är inte vad väktare sagt till mig.
Väktare blir slentrianmässigt hotade och det blir nog BO:s far också. Jag jobbade nära väktare i många år och har en annan bild...
Citera
2020-08-11, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Det du skriver är så otroligt imbecillt och fördomsfullt att man baxnar av idiotin! "Scharm0ta" är väl den skribent som närmast kan tävla med dig om korkade inlägg bl.a. med kommentaren gällande "blattebil" och "tuggvovve".

Nu har vi alltså lärt oss av Er att även jag då måste vara kriminell "by your professional typecasting"!🤤
Dyr sportbil (check), älskar hundar med karaktär (check), bred rygg (utan anabola), collegetröjor med olika tryck (check), snygga manliga smycken (aj,aj då!).

Den mördade Adrianas biologiska ostraffade pappa är en hårt strävande väktare som medverkat i olika Tv-program. Han försöker få ungdomar där han arbetar att tänka rätt och göra rätt.
Tråkigt att man utan några som helst fakta kastar skit på en sörjande, välintegrerad hårt arbetande pappa som förlorat sin 12-åriga dotter.

Jag brukar ägna mig åt hyfsat välgrundade spekulationer på Flashback, men ni har visat att ni bara behöver skriva ur er vilken skit som helst utan den minsta faktakoll!
Dessutom finns det info om detta i tråden, men då krävs det ju att man läser väsentliga inlägg, och skiter i allt uselt dravel!

En välintegrerad väktarfarsa låter inte sin 12åriga dotter stanna ensam hemma - särskilt efter allt skit han måste ha sett på jobbet, men även därför att han vet vilket riskområde han bor på.
Att överhuvudtaget lämna en 12åring ensam över natten innebär en risk man inte vill ta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in