2020-08-10, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Var ser du det "överlagda" mordet någonstans? Läs fupen, och gärna domen, så ser du hur det gick till. Annars får du gärna ge en förklaring hur du tänkte.
Att slakta en sovande person i ryggen med kniv är inte överlagt mord menar du?
Citera
2020-08-10, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Att slakta en sovande person i ryggen med kniv är inte överlagt mord menar du?
Var har du läst att han sov? Du bör nog läsa fupen och inte rykten i tråden. Och läs framförallt DOMEN. I domen knyter man ihop säcken och i domen beskriver man varför man dömt som man gjorde.
Citera
2020-08-10, 20:08
Medlem
versalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Nej jag tror inte hon har menat att skada någon.

Måste bli en svår chock för dig att se att hon fick över dina inbillade 2.5 år och dessutom befinner sig i häktet ännu och tills domen ska avtjänas 🙄
Citera
2020-08-10, 20:38
Medlem
En djupt tragisk historia. De hade en i tid kort relation som tydligt visar att egentligen ingen av dem ville vara i den.

Tim verkar var var den som trots allt mest vill hålla ihop. Trots att han misshandlats grovt av Cassi vid flera tillfällen under deras korta tid tillsammans. Något vittne beskriver att han hade svårt för att vara ensam. Vägen tillbaka till exet Jossan verkar vara utsiktslös.

Han fortsatte att droga. Det var inte bra.

Cassi verkar måttligt road över att Tim dessutom hade en ung son med i boet.

Hon blev hårt ansatt av en av Tims vänner som, tycker jag, mer eller mindre övertalar henne till att fortsätta relationen. "Låt gå då men det kommer inte fungera". Ungefär så tolkar jag henne. Hade den goda vännen get fan i att bland sig i utan låtit de två separera hade han sannolikt levt och hon fortsatt jobba.

Sen är ju hon ett jävla monster när hon blir full. Inga problem på jobb och bland vänner. Men full är hon inte att leka med. Att Tim teg och accepterade visar på en vilsen själ

Min gissning är att hovrätten sänker straffet rätt rejält. Tolv år känns mer relevant. Hon var ju inte ensam i denna relation som spårat ur så totalt efter så kort tid. Det hade de båda delat ansvar för.

Framtida pojkvänner till henne måste dock se upp. Hennes aggressivitet ligger nog latent och om hon inte får professionell hjälp försvinner den inte. I fängelset finns säkert den möjligheten. Om hon vill.
Citera
2020-08-10, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
En djupt tragisk historia. De hade en i tid kort relation som tydligt visar att egentligen ingen av dem ville vara i den.

Tim verkar var var den som trots allt mest vill hålla ihop. Trots att han misshandlats grovt av Cassi vid flera tillfällen under deras korta tid tillsammans. Något vittne beskriver att han hade svårt för att vara ensam. Vägen tillbaka till exet Jossan verkar vara utsiktslös.

Han fortsatte att droga. Det var inte bra.

Cassi verkar måttligt road över att Tim dessutom hade en ung son med i boet.

Hon blev hårt ansatt av en av Tims vänner som, tycker jag, mer eller mindre övertalar henne till att fortsätta relationen. "Låt gå då men det kommer inte fungera". Ungefär så tolkar jag henne. Hade den goda vännen get fan i att bland sig i utan låtit de två separera hade han sannolikt levt och hon fortsatt jobba.

Sen är ju hon ett jävla monster när hon blir full. Inga problem på jobb och bland vänner. Men full är hon inte att leka med. Att Tim teg och accepterade visar på en vilsen själ

Min gissning är att hovrätten sänker straffet rätt rejält. Tolv år känns mer relevant. Hon var ju inte ensam i denna relation som spårat ur så totalt efter så kort tid. Det hade de båda delat ansvar för.

Framtida pojkvänner till henne måste dock se upp. Hennes aggressivitet ligger nog latent och om hon inte får professionell hjälp försvinner den inte. I fängelset finns säkert den möjligheten. Om hon vill.
Vi ska också komma ihåg att det framkommer i domen att tjejen hade humör och var impulsiv i sin aggression. Det hände inte ofta - men jag har i mitt minne att man beskrev några incidenter förutom vad gäller sambon. Får kika lite - har inte direkt granskat domen.
Citera
2020-08-10, 20:47
Medlem
Citat:
Vi ska också komma ihåg att det framkommer i domen att tjejen hade humör och var impulsiv i sin aggression. Det hände inte ofta - men jag har i mitt minne att man beskrev några incidenter förutom vad gäller sambon. Får kika lite - har inte direkt granskat domen.

Jovisst, det stämmer. Hon har skapat många incidenter. På krogar bland annat. Kaxig och högljudd. Var det kanske till och med så att hon i Helsingborg där Tim blev misshandlad att hon deltog lite? Eventuellt stod det så.
Citera
2020-08-10, 22:20
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Och här kommer domen. Håll tillgodo.

https://docdro.id/D8Sqdw1

Citat:
23 juli 16.34 lade jag in fupen här.

Du är kung! Tack så mycket!!

Red: eventuellt är du drottning, det vet jag ju inte Tacksam är jag, hur som helst!
Citera
2020-08-10, 22:34
Medlem
Så, nu har jag läst fup och dom.. jag tycker också det är märkligt att det inte finns något blodspår i köksdelen, det borde åtminstone ha droppat från kniven isf.. jag tror att första hugget kom i sängen, ev sov BO då och vaknar då och skriker argt och högt (som grannar vittnar om den tiden). Han far upp och hugg nr 2 kommer i vardagsrummet, varpå BO backar in i hörnet och sedan försöker ta sig ur lgh. Han tar på sig hennes jacka, eventuellt sliter hon av honom den, han hamnar då på golvet framför garderoben.. jag tror absolut inte att det är tal om något "självförsvar" i detta fallet som vissa vill få det att låta som i tråden.. hon har förr enligt uppgift gett sig på honom när han sovit och jag tror att så även är fallet nu..
Citera
2020-08-11, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Så, nu har jag läst fup och dom.. jag tycker också det är märkligt att det inte finns något blodspår i köksdelen, det borde åtminstone ha droppat från kniven isf.. jag tror att första hugget kom i sängen, ev sov BO då och vaknar då och skriker argt och högt (som grannar vittnar om den tiden). Han far upp och hugg nr 2 kommer i vardagsrummet, varpå BO backar in i hörnet och sedan försöker ta sig ur lgh. Han tar på sig hennes jacka, eventuellt sliter hon av honom den, han hamnar då på golvet framför garderoben.. jag tror absolut inte att det är tal om något "självförsvar" i detta fallet som vissa vill få det att låta som i tråden.. hon har förr enligt uppgift gett sig på honom när han sovit och jag tror att så även är fallet nu..

Ärligt grabbar oavsett straffet hon här kommer inte komma ut därifrån levande jag hoppas verkligen att hon gör en stor tjänst för alla o proppar i sig massa tabletter sen hon somnar jag vet dagen kommer Till o med grabbar som e hjärtlösa knäcks i fängelset Till o med amir mekky kommer knäckas Efter några år!
Fängelse e som knark, du blir din egen fånge!
Citera
2020-08-11, 04:29
Medlem
Citat:
Var har du läst att han sov? Du bör nog läsa fupen och inte rykten i tråden. Och läs framförallt DOMEN. I domen knyter man ihop säcken och i domen beskriver man varför man dömt som man gjorde.
Att han sov går naturligtvis inte att bevisa men det är troligt då han var naken och att ivf ett hugg är bevisat hänt i sängen. Kan ju kvitta om han sov eller bara inte såg henne när hon kom med kniven.

Han har förmodligen legat på sidan och fått hugget på andra sidan som då varit uppåt. Hon har även tidigare låst dörren med nyckel och gömt dessa i sin kappa. Normalt när man har ett sådant lås och är hemma är att nycklarna sitter i låset så att det är lätt att öppna vid snabb utrymning.

Hon säger väldigt mycket som inte stämmer och därav kan man utgå ifrån att mycket är påhittat och att hon därav ljuger. Alltså noll trovärdighet. Han har försökt rymma därifrån men inte kommit ut.

Helt klart överlagt mord och hon har även hotat honom tidigare med detta. Varför så lågt straff? I vanlig ordning en feministisk domstol som håller nere straffet för en kvinna då de inte kan fria henne. Varför ingen utvisning? Åter igen pga att hon är kvinna.

Man kan bara tillägga: Tack för att du valde Sverige, även om du tog omvägen via Danmark. Ytterligare en kulturberikning vi kunde varit för utan. Hon bedrog inte till något gott, kunskap eller som pensionsräddare.
Citera
2020-08-11, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Att han sov går naturligtvis inte att bevisa men det är troligt då han var naken och att ivf ett hugg är bevisat hänt i sängen. Kan ju kvitta om han sov eller bara inte såg henne när hon kom med kniven.

Han har förmodligen legat på sidan och fått hugget på andra sidan som då varit uppåt. Hon har även tidigare låst dörren med nyckel och gömt dessa i sin kappa. Normalt när man har ett sådant lås och är hemma är att nycklarna sitter i låset så att det är lätt att öppna vid snabb utrymning.

Hon säger väldigt mycket som inte stämmer och därav kan man utgå ifrån att mycket är påhittat och att hon därav ljuger. Alltså noll trovärdighet. Han har försökt rymma därifrån men inte kommit ut.

Helt klart överlagt mord och hon har även hotat honom tidigare med detta. Varför så lågt straff? I vanlig ordning en feministisk domstol som håller nere straffet för en kvinna då de inte kan fria henne. Varför ingen utvisning? Åter igen pga att hon är kvinna.

Man kan bara tillägga: Tack för att du valde Sverige, även om du tog omvägen via Danmark. Ytterligare en kulturberikning vi kunde varit för utan. Hon bedrog inte till något gott, kunskap eller som pensionsräddare.
Nej, det är inte "helt klart överlagt mord" som du uttrycker det. Då hade hon fått livstid. Hennes historia går inte att helt överbevisa, därav blev domen som den blev. Bevisbördan ligger på åklagaren, inte den tilltalade. Vad som talar EMOT överlagt mord är att hon ringde 112 själv.

Att utvisning inte sker är p g a hennes svenska medborgarskap. Du får läsa på, du är okunnig.
Citera
2020-08-11, 09:00
Medlem
5549s avatar
Knivhugget i överarmen kapade kungsvenen vilket enligt rättsläkaren gör att man utan läkarvård blöder ut på minuter snarare än timmar. Så händelseförloppet gick nog snabbare än vad jag först trodde, att det tog ett par timmar. Från första skadan (troligtvis i sängen) till att han tappar medvetslöshet i hallen under larmsamtalet tog det kanske 10 minuter, eller? Mellan där har han vankat runt i lägenheten i panik, tagit på sig hennes kappa och försökt ta sig ut - misslyckats med det, tagit av sig kappan - blivit huggen igen, denna gång i lunga och hjärta, för att sedan segna ned på hallgolvet och dö under tiden som Victoria Hou ringer 112.

Jag tycker också att det är värt att notera att båda knivhuggen har skett i och omkring samma område, vänster överkropp i brösthöjd.
Senast redigerad av 5549 2020-08-11 kl. 09:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in