2020-07-10, 19:00
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swimps
Kan ni förklara vad som gör Scandion mer attraktivt än andra biotech-företag? Fas2 är inte ens klar och det finns företag med läkemedel under fas3 med potentiellt mycket större marknader. Mängder med intressanta läkemedel misslyckas ju just med fas3.

Ett av läkemedlen har hyfsad ekonomisk potential. Och så var vissa nyckelperson intressanta och erfarna. Det är det enda som man kan veta innan testerna är klara.

Small cap biotech är totalt värdelöst rent generellt. Vore detta bolag verkligen värt börsvärdet skulle läkemedelsjättarna köpa upp det direkt. Efter de skickat PR-tjejerna på bolagsstyrelsen med de sedvanliga presenterna och middagsbjudningarna. Priset lär bli mycket fördelaktigt efter det.

Jag sålde ut mig på 33 kr och det var en 100% uppgång för mig. Inte följt kursen efter det. Risken var helt enkelt för stor. En vinst är aldrig fel. Även om kursen går till 1000.
Citera
2020-07-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swimps
Kan ni förklara vad som gör Scandion mer attraktivt än andra biotech-företag? Fas2 är inte ens klar och det finns företag med läkemedel under fas3 med potentiellt mycket större marknader. Mängder med intressanta läkemedel misslyckas ju just med fas3.

Som du säger är det är FAS3 som är största risken. Scandion räknar med ett uppköp direkt efter FAS2.

1md USD är löjligt billigt för SCO-101 med lyckad data men ändå stor uppsida för oss.
Finns mycket att motivera en sådan prislapp på lyckade FAS2, det flesta finns att läsa även här i tråden.

Lycka till!
Citera
2020-07-27, 14:26
Medlem
Någon som kan dela länken till discorden?
Citera
2020-07-31, 09:00
Medlem
Avstannad tillväxt redan i första patienten som fick 2 behandlingsrundor med lägsta dosen SCO-101!

"This first patient showed stabilization of his cancer disease and has therefore continued treatment"

CEO Nils Brünner says: "The possibility to reverse chemotherapy resistance is groundbreaking, giving countless patients worldwide a new chance in life; Scandion Oncology is therefore very pleased to present the results of our first patients treated with SCO-101 in combination with chemotherapy.
The most important observation at this early stage is that an oral dose of 150 mg SCO-101 combined with chemotherapy appears to be biological active as measured by potentiating a decrease in white blood cells, in transiently increasing the blood level of bilirubin, reducing the blood level of liver enzymes and by inducing stable cancer disease in the first patient."

Halva vägen POC alltså
Dagens BV 1mdkr. 1,5-2mdkr (80-100kr) borde vi se kommande veckor när marknaden inser hur stort detta är, och ytterligare PM om dem andra patienter trillar in

https://www.spotlightstockmarket.com/en/market-overview/news/news-article/?id=61264&publisher=370
Citera
2020-08-02, 22:02
Medlem
Läste på Avanza att en av grundarna, Saniona, har minskat sitt ägande i bolaget och äger nu mindre än 10%.
Varför gör de så nu när det går så bra för Scandion? Och vad tror ni detta kommer resultera i? Sjunker den som en sten imorgon av denna dåliga (?) nyhet?
Citera
2020-08-02, 22:21
Medlem
Saniona behöver pengar för att finansiera sin egen forskning i senare fas inom två stycken väldigt ovanliga sjukdomar (Prader Willis-syndrom och hypotalamisk fetma).

Saniona kommer med tiden att göra sig av med alla sina aktier i Scandion Oncology för att Saniona behöver pengarna själva som sagt.

Detta tror jag inte är negativt för Scandion Oncology på något vis.

Bolaget är ju trots allt en avknoppning och tanken är väl att de ska kunna stå på egna ben och få in andra finansiärer nu med dessa lovande resultat i ett tidigt skede av forskningen som jag förstår det.
Citera
2020-08-02, 22:31
Medlem
Sjukt bull intervju idag!

Enligt Nils har vi redan avtal med flera Big-Pharma aktörer om "next steps" och det som ska hända när Scandion Oncology har POC.

Q: You once claimed that Scandion Oncology would be bought by BP as soon as SCO-101 achieves POC.
Sounds like that became much more realistic with the latest results.
Do you still stand behind that claim?

Nils A: I certainly do. This is the agreement with several of the BP companies we have talked to.
As soon as we have the first phase II data, we should share it with them and we should take the next step in the negotiations.

Dessutom ligger POC rätt så nära med avstannad tillväxt redan i första patienten, med lägsta SCO-101 dos och enbart 8v behandling.
Den andra och tredje patient visar samma positiv biomarkör effekt som den första. Deras 8v CT scan ska ut som PM kommande dagar/veckor.

Uppköp i år tipsar jag på. Passa på och köp innan Big-Pharma hinner lägga bud!
Citera
2020-08-07, 16:59
Avslutad
Jäklar vad den tog fart i eftermiddag! På tiden, efter senaste datan för en vecka sedan. Nästa vecka eller veckan därpå kommer ytterligare data på andra patienter.
Citera
2020-08-10, 17:21
Medlem
felstavadds avatar
Får tacka för tipset, köpte för ett tag sen efter rekommendationen här i tråden och de har stigit nästan 100% i dagsläget, så hatten av till dig.

Hur tänker ni kring när det är dags att sälja?
Jag förstår att mkt hänger på hur fas 3-testningen går och att den kan göra så det bär eller brister och att ägarna valt att inte sälja sina aktier förrän i oktober, gäller det än?
Citera
2020-08-10, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Får tacka för tipset, köpte för ett tag sen efter rekommendationen här i tråden och de har stigit nästan 100% i dagsläget, så hatten av till dig.

Jag förstår att mkt hänger på hur fas 3-testningen går och att den kan göra så det bär eller brister och att ägarna valt att inte sälja sina aktier förrän i oktober, gäller det än?

Beror givetvis på dina individuella ekonomiska förutsättningar, vad du är beredd att riskera osv. Men generellt är alla insatta - det finns en discord där den här aktien diskuteras flitigt - väldigt benägna om att behålla sina aktier. Senaste datan som kom om patient 1 var över all förväntan och snart (denna eller nästa vecka) kommer nya data som lär få kursen att stiga ytterligare. POC är inte långt borta och när det är uppnått har VD:n Nils tidigare sagt (och bekräftat) att det är uppköp som gäller. Jag säljer inte mitt.

Edit: Senaste tyder också på att fonder kommer köpa aktier inom kort, vilket såklart är positivt.
Citera
2020-08-13, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd

planen är att göra fas 3 med big pharma, så att klarar man fas 2 så blir det alltså exit eller utlicensiering. min strategi är att syna fas 2. man har redan fått effekt på första patienten och nu i veckan kommer resultat på fler patienter.
Citera
2020-08-13, 05:53
Medlem
WhiteWalkers avatar
Får passa på att tacka Venturer för detta guldägg!

Första aktien har jag verkligen läste in mig på (började med aktier i mars). Hade inte mycket pengar att börja med, men köpte in mig första gången på 10, sen 16. Idag har har 450 aktier med ett GAV på 20,5 som motsvarar typ 30% av min portfölj (och mitt totala kapital &#128513

Har redan plockat ut insatsen och mer därtill runt 50 spänn, så framöver är det bara "gratis"pengar. Sen kohortdatan senast är jag typ 90% bull. Men är fortfarande beredd att förlora allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in